• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • ancl

Mitt test idag visade ett starkt och ett svagt streck som man ändå såg ganska tydligt. Hur länge ska jag vänta innan jag tar igen? Har bara ett cb digital hemma och vill inte slösa det

• flugsvampis
    skepparbarn skrev 2014-09-30 08:14:14 följande:

Tog ett positivt imorse, men var nyss på toaletten och fick lite blod på pappret. Bim+1. Har ingen mensvärk vilket är konstigt, men ja. Besvikelsen är enorm.

Är vanligt med småblödningar i början av graviditeten sägs det. Så länge du inte har ont eller det kommer mycket blod borde det inte vara något konstigt.

Jättegrattis till plusset!
  • camifranky

Grattis!!! :D testa ikväll eller imorrn bitti igen :) eller i övermorgon om du orkar vänta så länge (; åh jag vill också plussa :(

ancl skrev 2014-09-30 08:38:56 följande:

Mitt test idag visade ett starkt och ett svagt streck som man ändå såg ganska tydligt. Hur länge ska jag vänta innan jag tar igen? Har bara ett cb digital hemma och vill inte slösa det

• Frallanz
    bellsi skrev 2014-09-30 07:45:19 följande:

Hej, nu är jag också tillbaka:)
    Vi sexa mellan dag 9 och 16, 5 gånger under den perioden. Försöker sexa för att vi vill de och inte känna press:) men det är svårt.
    Har bim cirka 10/10 så nu väntar med spänning:)
    När han ni bim? hur har det gått för er? 
    Jag fick natten till söndags jätte ont i nedre magen/äggstockar?livmoder? och det har hållt i sig ända till nu med, vet inte om det är tecken inbillning eller annat:)
    Kram*vi håller tummarna

Då sexa vi lika många gånger och under samma period :)

Jag känner att det inte tagit sig denna gången, men hade inte räknat med att det skulle göra det på första försöket heller.

Men samtidigt glad över att jag inte har några förhoppningar o att hjärnan är inställd på att få försöka nästa Äl ist, för då gör det inte ont när testet visar neg eller när mensen dyker upp.

Varför har man en vit och vattnig flytning vid Äl? (Efter äl förmodligen då jag fick det igår o min äl är över).

Den är mjölkfärgad liksom, dimmigt vit? Någon som har erfarenhet o kan berätta vad den föytningen innebär?
  • Kiki10
    flugsvampis skrev 2014-09-30 08:52:51 följande:

Är vanligt med småblödningar i början av graviditeten sägs det. Så länge du inte har ont eller det kommer mycket blod borde det inte vara något konstigt.

Jättegrattis till plusset!

Det är antagligen en nidationsblödning, det uppstår när ägget fäster i livmodern så lite blödning i början är normalt!
  • Kiki10
    ancl skrev 2014-09-30 09:46:43 följande:

Vad tror ni?

Grattis till plusset! Vänta en eller två dagar och testa med morgonurinet så ser du antagligen ett mkt starkare plus
  • Kiki10
    skepparbarn skrev 2014-09-30 08:14:14 följande:

Tog ett positivt imorse, men var nyss på toaletten och fick lite blod på pappret. Bim+1. Har ingen mensvärk vilket är konstigt, men ja. Besvikelsen är enorm.

Grattis till plusset!
  • skepparbarn
    Kiki10 skrev 2014-09-30 10:08:14 följande:

Grattis till plusset!

Men det är ju typ 15-16 dagar sedan jag skulle ha äl. :( är inte det lire väl sent? Får se hur det går. Testerna kommer på brevlådan idag så får testa imorgon igen. Annars är det nog tidigt missfall igen..
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!