Inlägg från: flugsvampis |Visa alla inlägg
  • flugsvampis

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Vilken underbart positiv tråd! 

Jag har äntligen hittat den perfekta familjefadern och till råga på allt blivit kär i honom! 

Han håller i dagarna på att flytta in i "mitt" hus. Vi började tjuvstarta redan innan vi ens blivit sambos eftersom jag räknade med att det skulle ta ett tag innan det skulle ta sig med graviditet. 

Chocken blev stor då det tog sig på första försöket! Chocken hade inte ens lagt sig innan nästa chock kom och vi fick missfall i V 6. 

Jag är i naturen en väldigt positiv människa så försöker trots missfallet se det positiva. Nu vet vi att vi faktiskt KAN få barn och jag är glad för att min kropp faktiskt är smart nog att ta bort barnet om något blir fel. 

Var väldigt stressad den cykeln vi gjorde första försöket tänkte på detta dygnet runt. Denna gången tar jag allt med ett lugn. Nu har jag ingen koll alls på äl och BIM utan vi "leker" när lusten faller på och nu vet jag hur graviditet känns så nu behöver jag inte kissa på stickor morgon, middag och kväll. 

Snart nog har vi fyllt huset med ungar ;)

• flugsvampis
    skepparbarn skrev 2014-09-30 08:14:14 följande:

Tog ett positivt imorse, men var nyss på toaletten och fick lite blod på pappret. Bim+1. Har ingen mensvärk vilket är konstigt, men ja. Besvikelsen är enorm.

Är vanligt med småblödningar i början av graviditeten sägs det. Så länge du inte har ont eller det kommer mycket blod borde det inte vara något konstigt.

Jättegrattis till plusset!
  • flugsvampis

Tänk vad gott med en junibäbis. Eftersom jaghar tungt jobb kommer jag kunna få gå hem minst en månad före och jag ska ha iaf första halvåret som mammaledig innan min kille tar över så får hela sommaren o den fina hösten ;) 

Har ni funderat något på hur man ska dela upp mamma/pappaledighet?

Vet att det är fruktansvärt tidigt att tänka så men hur ska man kunna få stopp på tankarna?!

Håller tummarna för att alla här inne får junibäbisar så vi slipper gå höggravida i värmen i högsommar!

• flugsvampis
    Kiki10 skrev 2014-10-01 10:11:51 följande:

Inte ens hunnit plussa ordentligt men fick idag ett tidigt missfall. Så jävla jobbigt speciellt när det är första försöket!

Usch vad jobbigt! Fick missfall i v 6 för tre veckor sedan så förstår hur jobbigt det känns för er! Tänker ni försöka direkt igen? Vi försöker direkt men är svårt att veta när äl och bim är nu då man inte har någon mens att räkna ifrån.

Kram på dig!
  • flugsvampis

Jag hade nidblödning innan jag fick mitt missfall. Skillnaden för mig var att nidblödning var ljust och färskt och bara lite blod som kom med flygningarna. Det kändes inte alls så blev förvånad då jag fick blod på pappret på toaletten.

Missfallet däremot gjorde lite ont redan då det första blodet kom och jag hade en olustkänsla hela första dygnet o kände verkligen att nått var fel innan jag fick de fysiska symtomen. Det kom lite klumpar men inte jättemycket. Var som en riklig mens men smärtan under två rikligste dagarna var mycket värre än min mensvärk brukar vara. Nu var jag ju bara i v6 så det är nog en väldig skillnad från kvinna o kvinna o i vilken vecka man är i!

Tror att man ska känna efter i kroppen och gå på magkänslan för att veta om det är en nidblödning eller mf.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!