• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Leonas
    kaaatie skrev 2014-10-02 13:45:57 följande:

Hej! Jag hoppar också in här och hoppas det är okej. Jag och min sambo har tagit beslutet att nu är det dags för tillökning. Jag har precis haft mens och slutat med mina P-piller. Nu inväntar vi ägglossningen så vi kan påbörja bebisbakandet.

Jag har ätit P-piller i 11 år och vet att det kan ta ett tag innan det blir någon bebis. Någon som har erfarenheter av detta? Hur långt tid tog det för er?

Jag slutade med p-piller 18 aug efter 13 års användande.. Har ännu inte fått min första mens efter det, bortsett från en mellanblödning i slutet av aug (men hoppas nu på att det innebär ett plus! ;) Ska testa i helgen :)
  • Leonas

Frallanz:

Tror jag också skulle bli stressad av äl-test. Får se, kanske något man önskar prova senare. Förstår att det känns i motvind emellanåt. Det är så lätt att säga "försök att inte tänka på det", när det samtidigt kan kännas som en nåbar dröm! Tummar och tår hålls för Ditt (och alla andras) plus!! Kram till dig :)

• Frallanz
    Leonas skrev 2014-10-02 18:42:25 följande:

Frallanz:

Tror jag också skulle bli stressad av äl-test. Får se, kanske något man önskar prova senare. Förstår att det känns i motvind emellanåt. Det är så lätt att säga "försök att inte tänka på det", när det samtidigt kan kännas som en nåbar dröm! Tummar och tår hålls för Ditt (och alla andras) plus!! Kram till dig :)

Ja, de senaste dagarna sen Äl har jag tyckt det varit skönt att inte analsera o hoppas för mycket - men nu har det istället gått öer till att kännas segt och hopplöst :/ man vill ju attdet här med planering av barn ska vara roligt, men såklart är inte alla dagar roliga.

Nu är sambon bortrest o det gör mig väldigt känslig varje gång han är iväg, men inte såhär...

Håller tummarna för oss allihopa!

Kraaam på er!
  • Aila
    bellsi skrev 2014-10-02 15:22:30 följande:

Hur går det för er på BIM listan:) nyfiken. känner ni något? ingen som testat?

Har BIM på söndag men vill inte hoppas för mycket.
    Kan aldrig lita på symtom heller. En månad kan jag ha jättemycket och jättestarka symtom och en annan månad inga alls. Oavsett så har jag aldrig fått nå plus. 
    Näh de enda symtomet jag litar på är seeeeen mens :P
  • Hevenith

Trillar in här jag också. Blir inspirerad och inte ensam av att läsa alla era inlägg

beräknad BIM i morgon. Testade nu ikväll men negativt med Clearblue.... :(

Tips! Jag tog även ClearBlue ägglossning test. Är ett tydligt test, blir en glad gubbe när det är dags att köra, vilket jag hade den 6:e.

Lycka till alla fina, håller tummarna för oss

• moasam
    Hevenith skrev 2014-10-02 21:53:31 följande:

Trillar in här jag också. Blir inspirerad och inte ensam av att läsa alla era inlägg smile1.gif

beräknad BIM i morgon. Testade nu ikväll men negativt med Clearblue.... :(

Tips! Jag tog även ClearBlue ägglossning test. Är ett tydligt test, blir en glad gubbe när det är dags att köra, vilket jag hade den 6:e.

Lycka till alla fina, håller tummarna för oss smile1.gif

Testa på morgonurin!:) håller tummarna! Jag ska köpa hem digital till nästa gång så jag vet säkert när jag får starka streck:)
  • Maglizz

Efter ett långt samtal med sambon så blev beslutet att idag ska vi sträva mot bebismålet! Vi kör dock en lugn väg och låter naturen ha sin gång :) i juni gjorde jag en abort som länge klängt i huvudet och först idag vågade jag mig på frågan - och jag är bara så glad!!!!!

Stort lycka till alla härinne med "bulle i ugnen"-verkstaden :)

Kram!

• Reggi

Precis testat och det var negativt :( tråkigt, men så länge jag inte får mensen i morgon så finns det hopp

• Frallanz
    Reggi skrev 2014-10-03 05:54:24 följande:

Precis testat och det var negativt :( tråkigt, men så länge jag inte får mensen i morgon så finns det hopp

Precis som du säger så finns det hopp! :)

Håller tummarna för dig!
  • Frallanz

Godmorgon tjejer!

Är lite dålig på att uppdatera mig i min egen tråd, haha.

Men igårkväll blev jag väldigt dålig i magen, lös i magen alltså. Fick springa på toa 4-5 ggr innan jag la mig, och 2 ggr nu på morgonen.

Är det någon som haft det så innan Ni plussade?

Letar inte tecken lr så, men det slog mig från ingenstans o blv nyfiken om det kan vara ett symptom.

Kram på er allihopa!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!