• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    Alex92 skrev 2014-10-05 09:52:24 följande:

Jag var faktiskt inte så orolig i början, mer väldigt chockad och lycklig. Oron kom först när jag insåg att veckorna på clearblue inte stämde in på när jag hade äl - förstod ganska fort att det inte skulle gå vägen då.

Jag hade inte så många symtom innan heller. Lite tidig mensvärk. Brukar ha det ett par dagar innan mens, men nu var det snarare en vecka innan. Och när mensen sen inte kom så blev första hinten om att jag var gravid, riktigt mycket flytningar. Så det behöver ju inte vara hopplöst ännu :)

Jag tycker det är så svårt det där om hur man egentligen vill att det ska kännas. Om man inte har några symtom så oroar man sig för det. Men har man i stället tydliga symtom så blir man då rädd när dom väl försvinner, vilket dom ju kan göra eftersom dom kan komma och gå lite. Så vill man ha symtom eller inte? haha.

Ja, jag har inga symtomer än iaf.. Nästa söndag är mensen beräknad, så vi får väl se.

Min hjärna är dock inställd på att det inte tog sig denna gång, och taggad inför försök nr 2 ist. Kanske därför jag inte ser symtomer? För att jag inte känner efter. Vill inte göra det heller, för analyserar man blir man ju tokig och reagerar på minsta lilla.. Allt man kan göra är att vänta helt enkelt :)
  • Fladdermusen

Hoppas att man får hoppa in här även fast man inte försöker tillverka just nu men inom någon månad då ja tycker det här verkar vara en jättebra tråd :).

Är 25 år och sambon 28

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-04 21:50:58 följande:
    emzerus: Vad jag förstår så är nidblödning rosa och inte så stor blödning (vad jag hört, aldrig upp levt en själv). Har du googlat runt lite och kikat hur nidblödning ser ut? Kram på dig!
    vithea skrev 2014-10-04 20:24:10 följande:

Hoppar in här, har inte läst alla kommentarerna än, men de flesta. Spännande att se hur det går för alla. Håller tummarna för alla. Mysigt med bebistankar !

Har själv slutat med skydd i Juli och inte plussat än. Trodde dock på ett plus denna månaden men så kom Mensen idag.. Tyvärr. 

Men bara på det igen, har trots allt gått på P-piller i många år. kroppen måste få återställa sig med,(intalar jag mig iaf.  
    Denna månaden kom den dessutom tre dagar för tidigt. 

Jag är 26 år och sambon är 24 år. 

Ja jag har googlat runt på nidblödning och tycker det är svårt för hittar så mkt olika info....endel skriver att det bara ska vara lite ljusrosa...typ på pappret...medans jag också läste att det kunde vara som en mensblödning. Så jag vet inte :(

Får försöka ha tålamod o vänta o se vad som händer nästa helg när mensen är beräknad... hoppas ju så att det ska vara en nidblödning o inte mellanblödning eller missfall :(
    Alex92 skrev 2014-10-05 00:35:19 följande:

Oh, jag trodde verkligen jag skulle klara mig från denna höstsjukdom, men det var nog för mycket begärt när man jobbar med små snoriga småttingar hela dagarna.. Vad har ni för sysselsättning allihopa? Själv jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola :)

Krya på dig!! Jag jobbar också på förskola och har alltid svårt att klara mig från alla dessa sjukdomar som cirkulerar :( Vi får äta mycket vitaminer och använda mycket handsprit :)

• hannap90

Bim + 5, och ingen tillstymmelse till mens. Kan kroppen spela en ett spratt bara för man så gärna vill vara gravid?

• blackpeach

Jag lyckas aldrig få positivt äl test!! Vad gör jag för fel?? Jag tar inte direkt på morgonen utan kissar och försöker sen hålla mig några timmar. Har försökt flera månader men strecket blir aldrig starkare ön kontrollstrecket... Brukar börja testa på dag 10 och ger upp när jag får temp-ökning...

• flugsvampis

Jag hade nidblödning innan jag fick mitt missfall. Skillnaden för mig var att nidblödning var ljust och färskt och bara lite blod som kom med flygningarna. Det kändes inte alls så blev förvånad då jag fick blod på pappret på toaletten.

Missfallet däremot gjorde lite ont redan då det första blodet kom och jag hade en olustkänsla hela första dygnet o kände verkligen att nått var fel innan jag fick de fysiska symtomen. Det kom lite klumpar men inte jättemycket. Var som en riklig mens men smärtan under två rikligste dagarna var mycket värre än min mensvärk brukar vara. Nu var jag ju bara i v6 så det är nog en väldig skillnad från kvinna o kvinna o i vilken vecka man är i!

Tror att man ska känna efter i kroppen och gå på magkänslan för att veta om det är en nidblödning eller mf.

• moasam
    blackpeach skrev 2014-10-05 20:41:48 följande:

Jag lyckas aldrig få positivt äl test!! Vad gör jag för fel?? Jag tar inte direkt på morgonen utan kissar och försöker sen hålla mig några timmar. Har försökt flera månader men strecket blir aldrig starkare ön kontrollstrecket... Brukar börja testa på dag 10 och ger upp när jag får temp-ökning...

Strecket behöver inte vara starkare men däremot måste de vara minst lika starkt. Har du inte fått det? Jag har inte lyckats heller förrän den här månaden. Är iofs inte säker nu heller. Det är svårt det där:/ prova att testa på em också vissa får starkast då har jag hört.
  • LoEnKa

Hej helt ny på denna sidan!

Pga huvudvärken och konstig känsla i kroppen så tog jag ett graviditetstest BMI -5 och de var negativt.

BMI +2

Känner av en del symptom, huvudvärk (2v fram och tillbaka, brukar aldrig ha ont i huvudet), molande värk (liknande mensvärk), ömma bröst (och känns lite bukliga/knöliga), brösten känns större & tyngre än vanligt (speciellt när jag tar av bh:n) och trött.

Imorgon ska jag införskaffa ett graviditetstest och se!

Eller om det bara är min kropp/huvud som lurar mig.

Blir 25år nu i okt och sambon är 26år.

Bor i Stockholmsområdet!

• blackpeach
    moasam skrev 2014-10-05 20:47:04 följande:
    Strecket behöver inte vara starkare men däremot måste de vara minst lika starkt. Har du inte fått det? Jag har inte lyckats heller förrän den här månaden. Är iofs inte säker nu heller. Det är svårt det där:/ prova att testa på em också vissa får starkast då har jag hört.
    Nej inte ens i närheten! Supersvaga streck hela tiden.... Idag har jag äl flytningar och tappen är öppen. Beräknad äl till idag eller imorgon men testen har varit tokblanka i flera dagar. :(
  • FiiaN

Hej tjejer!

Är inne på mitt 2:a försök till att skaffa en liten plutt. Slutade med p-piller i början av augusti och ätit det i 8 år. Mensen kom som vanligt, dock 1 vecka senare än vad den brukar så fick lite falska förhoppningar.

Sen va jag på cellprovskontroll 23/9, där sa hon att jag hade äl :D Hem och tog stickor (trodde jag skulle ha äl veckan efter) fick positivt dagen efter (24/9), sedan fick jag en blödning den 25/9 :( som höll i några dagar, hade ingen mensvärk och ingen svullen mage men blödde mycket... Så nu vet jag inte alls!

Om jag ska gå efter när jag ska ha min vanliga mens så är det BIM 13/10 och ska jag gå efter att den blödningen var mens så har jag en cykel på 11 dagar... och då tror jag BIM är den 15/10. Känner mig otroligt förvirrad! Känns ju inte som det tagit sig.

Jag är 23 år och sambon också.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!