• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Thisisme84
    Jag och min man har också precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Det blir det allra första försöket nu denna månad. Kommer vara sååå nervös/förväntansfull tiden som kommer! =)
  • Frallanz
    Thisisme84 skrev 2014-10-03 07:47:39 följande:

Jag och min man har också precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Det blir det allra första försöket nu denna månad. Kommer vara sååå nervös/förväntansfull tiden som kommer! =)

Välkommen! :)

Det är roligt på första försöket, när man är ny i just det hela :) men nu tycker jag bara dagarna går lååångsamt innan första bim är här. Man vill ju att det ska ta sig på försfa!
  • Thisisme84
    Frallanz skrev 2014-10-03 08:03:47 följande:
    Välkommen! :)

Det är roligt på första försöket, när man är ny i just det hela :) men nu tycker jag bara dagarna går lååångsamt innan första bim är här. Man vill ju att det ska ta sig på försfa!
    Tack så mycket! =)

Jag kan förstå det! Redan nu känner jag att jag lär bli lite besviken om det inte går på första försöket, trots att jag länge varit inställd på att det kan ta rätt lång tid att bli gravid. 
  • Frallanz
    Thisisme84 skrev 2014-10-03 08:17:15 följande:
    Tack så mycket! =)

Jag kan förstå det! Redan nu känner jag att jag lär bli lite besviken om det inte går på första försöket, trots att jag länge varit inställd på att det kan ta rätt lång tid att bli gravid. 
    Ja, det skulle jag också bli men min hjärna har redan ställt in sig på att det inte tog sig denna gången så jag siktar redan nu in mig på omgång nr 2. Känner mig inte speciellt gravid, har BiM 12/10.
  • kajsaaaa

Kan det ta långtid att bli gravid om man ätit mini piller ? Var någon som krev att jag måste vänta 6 månader för att hormonerna ska ur min kropp, och när jsg väntsr 6 månsder då ksn jsg räkns ut när jsg hsr min ägglossning.

• Frallanz
    kajsaaaa skrev 2014-10-03 10:56:18 följande:

Kan det ta långtid att bli gravid om man ätit mini piller ? Var någon som krev att jag måste vänta 6 månader för att hormonerna ska ur min kropp, och när jsg väntsr 6 månsder då ksn jsg räkns ut när jsg hsr min ägglossning.

Jag har ingen erfarenhet av ppiller osv, men har hört människor som blivit gravida direkt efter avslut med preventivmedel.

Så det är väldigt individuellt det där skulle jag tro. Prata med en barnmorska etc så kanske du kan få svar på dina funderingar :)
  • Frallanz
    kajsaaaa skrev 2014-10-03 12:12:50 följande:

Tack i allafall nu känns det bättre tack vare ditt svar :)

Det är de som tråden är till för, att finnas här och följa varandra :)
  • Malin Cc

Min kropp måste spela mig ett spratt eller något. Känner fortfarande att bi missade äl men så som kg mått så börjar jag undra.

Är extremt trött, kissar hela tiden mått illa och nu började jag blöda näsblod( vilket jag Aldrig gör!).

Bim om 3 dagar.

• Malin Cc

Min kropp måste spela mig ett spratt eller något. Känner fortfarande att bi missade äl men så som kg mått så börjar jag undra.

Är extremt trött, kissar hela tiden mått illa och nu började jag blöda näsblod( vilket jag Aldrig gör!).

Bim om 3 dagar.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!