• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    skepparbarn skrev 2014-09-30 10:56:34 följande:
    Men det är ju typ 15-16 dagar sedan jag skulle ha äl. :( är inte det lire väl sent? Får se hur det går. Testerna kommer på brevlådan idag så får testa imorgon igen. Annars är det nog tidigt missfall igen..
    Vissa får blödning vid bim, andra mellan äl och bim har jag hört :)

Och så länge det inte är en riklig blödning, och gör ont så är det nog ingen fara.

Är blödningen mer rosa eller är det mörkt?

Håll oss uppdaterade!
  • Kiki10
    skepparbarn skrev 2014-09-30 10:56:34 följande:

Men det är ju typ 15-16 dagar sedan jag skulle ha äl. :( är inte det lire väl sent? Får se hur det går. Testerna kommer på brevlådan idag så får testa imorgon igen. Annars är det nog tidigt missfall igen..

Det behöver absolut inte vara missfall utan nidblödningen kommer oftast runt v 6 har ja för mig. Och blöder du inte mycket och inte har ont ska du nog inte vara orolig!
  • Kiki10
    Kiki10 skrev 2014-09-30 12:01:53 följande:

Det behöver absolut inte vara missfall utan nidblödningen kommer oftast runt v 6 har ja för mig. Och blöder du inte mycket och inte har ont ska du nog inte vara orolig!

Förlåt nidblödning är inte det som uppkommer då förlåt! Men blödningar behöver inte vara farliga. Min syster hade lite små blödningar fram till v 20 tror ja utan att de va farligt och nu är hennes lilla dotter 1 mån gammal. Skulle det däremot blöda mycket och göra ont kan det va bra att kolla upp det.
  • moasam

Grattis till alla som plussat!! Världens mest avundssjuka människa här men jag menar verkligen mina grattis, älskar att se att folk plussar. Tänk vilken underbar del av livet som börjar nu liksom!:)

• Frallanz
    moasam skrev 2014-09-30 14:15:37 följande:

Grattis till alla som plussat!! Världens mest avundssjuka människa här men jag menar verkligen mina grattis, älskar att se att folk plussar. Tänk vilken underbar del av livet som börjar nu liksom!:)

Du är inte ensam om att vara avundsjuk, här är en till nämligen och det har man all rätt att vara tycker jag men såklart blir jag lycklig och glad över att det dyker in mer pluss här o där :) otroligt roligt o se alla dessa plus hittills och jag hoppas på många fler innan årets slut!
  • moasam
    Frallanz skrev 2014-09-30 14:45:08 följande:
    Du är inte ensam om att vara avundsjuk, här är en till nämligen och det har man all rätt att vara tycker jag men såklart blir jag lycklig och glad över att det dyker in mer pluss här o där :) otroligt roligt o se alla dessa plus hittills och jag hoppas på många fler innan årets slut!
    Ja vi får hoppas att ALLA får plussa innan årets slut:) jag drömmer speciellt om den här månaden dock då min sambos födelsedag är i oktober. Tänk om man kunde få ge världens bästa present:)
  • Reggi
    moasam skrev 2014-09-30 14:46:46 följande:

Nån som brukar få som mensvärk kring äl?

Ja jag brukar ha väldigt ont kring äl
  • Frallanz
    moasam skrev 2014-09-30 14:46:46 följande:

Nån som brukar få som mensvärk kring äl?

Jag brukar få en svag molvärk vid äl. Om det nu är före, under eller efter vet jag inte. Men fick den molvärken den 25/9, och enligt min app skulle den ha inträffat den 28/9, så nångång mellan 25-28 förmodligen.

Just nu sitter jag med en fruktansvärd molvärk :( samma värk jag får samma dag mensen kommer, svårt o kpncentrera sig på annat än den när det värker så :( bärjade igår eftermiddag.
  • flugsvampis

Tänk vad gott med en junibäbis. Eftersom jaghar tungt jobb kommer jag kunna få gå hem minst en månad före och jag ska ha iaf första halvåret som mammaledig innan min kille tar över så får hela sommaren o den fina hösten ;) 

Har ni funderat något på hur man ska dela upp mamma/pappaledighet?

Vet att det är fruktansvärt tidigt att tänka så men hur ska man kunna få stopp på tankarna?!

Håller tummarna för att alla här inne får junibäbisar så vi slipper gå höggravida i värmen i högsommar!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!