• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Kiki10

Hej! Jag är 22 år och är inne på första försöket, efter 6 år av p-piller! Den 7/10 är det förväntad Bim! Såå jobbigt att vänta!

• Kiki10
    Malin Cc skrev 2014-09-16 22:29:01 följande:

Vill bara börja med och säga stort grattis till er som plussat!!

Jag hoppar in i gruppen jag med.

Är 21 år och bor i Eskilstuna. Har beräknad BIM 7/10 och kör nu på första försöker.

Är så himla spänd och förhoppningsfull! :D

Åh då har du och ja samma Bim! Lycka till!!!:)
  • Frallanz
    Kiki10 skrev 2014-09-28 23:59:35 följande:

Hej! Jag är 22 år och är inne på första försöket, efter 6 år av p-piller! Den 7/10 är det förväntad Bim! Såå jobbigt att vänta!

Välkommen!

Första försöket för mig med, bim 12/10.

Hoppas du plusar i oktober och får en juni bebis :)
  • skepparbarn

Hej igen !

Jag har BIM idag men testade neg imorse.

Har inte haft ett enda symtom förutom illamående/halsbränna sedan strax efter äö. Brukar ha fruktansvärt ömma bröst from ÄL-BIM men har inte haft det Heller.

I förrgår fick jag mjölkiga flytningar och igår började mina bröstvårtor ömma

Inte som vanligt vid beröring utan inuti på något sätt. Helmysko.

Min första grav som slutade med abort pga åldern bestod av ömma bröst from befruktning och tills graviditeten avslutades. Jag spydde som en gris.

Om jag nu Skulle vara gravid, kan set vara så olika mellan graviditeterna?

• Frallanz

På ena graviditeten kanske man hade det ritigt jobbigt med illamående, kräkningar etc medan den andre kanske är helt symtomfri ett bra tag in i den :)

Så det kan skilja en hel del samtidigt som det kan vara precis som innan.

Lycka till!

• skepparbarn
    Frallanz skrev 2014-09-29 09:42:59 följande:

På ena graviditeten kanske man hade det ritigt jobbigt med illamående, kräkningar etc medan den andre kanske är helt symtomfri ett bra tag in i den :)

Så det kan skilja en hel del samtidigt som det kan vara precis som innan.

Lycka till!

Tack så mycket! Vi har lite svårt att hoppas. Vi är ju unga (20 & 26) men ändå är det svårt. Men hoppet ligger där och gror ändå. Förhoppningsvis något annat också :)
  • Frallanz
    skepparbarn skrev 2014-09-29 10:09:05 följande:
    Tack så mycket! Vi har lite svårt att hoppas. Vi är ju unga (20 & 26) men ändå är det svårt. Men hoppet ligger där och gror ändå. Förhoppningsvis något annat också :)
    Jag är själv 26 i Oktober :) men aldrig försökt innan då detta är första försöket så jag hoppas ju det räcker med det...

Men det ska nog gå bra ska du se! :)

Jag håller tummarna stenhårt för er!
  • Kiki10

Jag har bim den 7/10 men kunde inte hålla mig gjorde ett gravtest men det visade neg. Som ja då trodde. Men är mig inte lik! Jag sover super dåligt (vilket ja ALDRIG gör), får hotflashes, kallsvettas under natten, lite ömma bröst, uppblåst mage, diarré i 2 dagar (har inte ätit något konstigt och knappt något alls), humörsvängningar (vilket jag ofta har), och mycket mjölkiga flytningar! Är det någon som plussat som känner igen de här symptomen! Jag vägrar sluta hoppas!! Haha

Sorry för det långa inlägget!

• Kiki10

Är också kissnödig MYCKET mer än vanligt så att det hela tiden trycker!

• ancl

Hade bim idag men inte fått mens. Ska testa i morgon bitti

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!