• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • emzerus

Hmm idag kom min mens så det var säkert det som började lite smått i lördags :( Jag som skulle ha mens den 10 oktober...och en vecka förtidigt har aldrig hänt förut... så undrar om jag inte ens hade ÄL då jag trodde...

Kanske ska testa med ÄLstickor för att se när man har ÄL... men det verkar ju inte helt lätt med dessa stickor heller :/

• emzerus

Har beställt Clearblue digitalt ägglossningstest nu, ett 10-pack... Vet någon när man börjar att testa m stickorna?

• Frallanz
    emzerus skrev 2014-10-06 14:44:10 följande:

Hmm idag kom min mens så det var säkert det som började lite smått i lördags :( Jag som skulle ha mens den 10 oktober...och en vecka förtidigt har aldrig hänt förut... så undrar om jag inte ens hade ÄL då jag trodde...

Kanske ska testa med ÄLstickor för att se när man har ÄL... men det verkar ju inte helt lätt med dessa stickor heller :/

Nemen, beklagar :( jäkla tant röd!

Jag har fortfarande molvärk, BiM-6 idag.

Min mens har heller aldrig kommit för tidigt mer än 1 dag kanske. Kroppen är konstig ibland :/

Mår lite illa nu efter jobbet med. Försa dagen på det nya jobbet idag med, så har inte känt nå förrän nu då det varit så mycket att göra idag.

Nästa ÄL hoppas jag det tar sig för er :)
  • Frallanz

Välkommen alla nya!

Jag har varit lite off i tråden, men varit väldigt nervös inför mitt nya jobb som startade idag.

I mataffär är det, lagerarbetning så det är lite tunga lyft.. Undviker såklart de så mycket som möjlgt dp jag inte vågar lyfta förrän jag vet om det är nitlott denna gång eller om jag ska tala om för chefen att jag kommer behöva sköta arbetssysslorna som är mindre tunga ;)

Återstår att se, BiM-6 idag.

Kram på er allihopa och styrkekramar till er som fått kärringen röd på besök.

• 201405

Hej, hoppas jag får hoppa in här?! :)

Nu försöker inte vi aktivt men skyddar oss imte heller och händer det så händer det... Denna månaden prickade vi äl och bim 14/10, jag håller tummarna!!

Jag har längtat efter barn i många år nu och äntligen har jag träffat mannen i mitt liv! Även han har börjat längta der senaste året och hans familj vill väldigt gärna se tillökning snart :) jag är snart 20 och min pojkvän 24.

Kramar Elin

• LoEnKa

Trots ömma bröst osv. Börjar bli orolig att det kan vara något annat med mina bröst, som mina bröst är ömma, knöliga och något större. :-/

• Frallanz

201405: Hej & Välkommen! :) vad mysigt att du vill vara med i jakten på plusset! Jag är 26 och min sambo som jag är förlovad med är i samma ålder :)

Håller tummarna för er!

LoEnKa: Vänta och se om mensen dyker upp eller inte , och testa igen om några dagar :)

Jag har själv ömma bröst nu och är på bim-6, haft ömma bröst sen bim-10, och molvärk.

Hur länge har dina bröst ömmat?

Hur mår ni andra som inväntar bim? Något annorlunda ni känt av som ett tecken? :)

• moasam
    Frallanz skrev 2014-10-06 21:10:28 följande:

201405: Hej & Välkommen! :) vad mysigt att du vill vara med i jakten på plusset! Jag är 26 och min sambo som jag är förlovad med är i samma ålder :)

Håller tummarna för er!

LoEnKa: Vänta och se om mensen dyker upp eller inte , och testa igen om några dagar :)

Jag har själv ömma bröst nu och är på bim-6, haft ömma bröst sen bim-10, och molvärk.

Hur länge har dina bröst ömmat?

Hur mår ni andra som inväntar bim? Något annorlunda ni känt av som ett tecken? :)

Jag har haft som mensvärk till och från samt att jag känner mig lite konstig i kroppen, men 1. Kan vara biverkningar av piller som jag tar och 2. Jag har ju haft så otroligt mycket mens och korta/konstiga cykler i över ett halvår så mensvärk för mig är ett dåligt tecken:/ är så rädd att redan få mens är bara på äl +5. Tror verkligen inte att jag är gravid faktiskt:/.
  • Frallanz
    moasam skrev 2014-10-06 21:16:19 följande:
    Jag har haft som mensvärk till och från samt att jag känner mig lite konstig i kroppen, men 1. Kan vara biverkningar av piller som jag tar och 2. Jag har ju haft så otroligt mycket mens och korta/konstiga cykler i över ett halvår så mensvärk för mig är ett dåligt tecken:/ är så rädd att redan få mens är bara på äl +5. Tror verkligen inte att jag är gravid faktiskt:/.
    Oj, tror du att du kan få mens redan? Har du fått så tätt intill Äl förut?

Vad jobbigt o ha en sån oregelbunden cykel :/ min är inte prick på dagen heller, men det handlar bara om 1-2 dagars skillnad.

Har du tagit kontakt med en barnmorska tex ang det? Kanske går det att fixa så din cykel blir mer regelbunden? :)

Styrkekramar, håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!