• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • GrönTröja

Jag är lite osäker då jag har pco, så jag ska egentligen inte kunna bli gravid utan behandling :p men enligt min "mensapp" så är jag på bim -2 eller hur man skriver :p

Frallanz skrev 2014-10-14 17:48:10 följande:

Grattis, där är ett extra streck så nog är det positivt allt :) vilken bimdag är du på?

• louise1992
    LovelyD skrev 2014-10-14 07:28:52 följande:

Hej!

Nu inväntar vi också BIM, 18/10. Mådde illa igår eftermiddag, och har haft konstig känsla runt magen... Har köpt ett test. Ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar :) Det ska bli så spännande... Hoppas hoppas!!

Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar

Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!Skäms

Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovitOskyldig hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!

• blackpeach
    GrönTröja skrev 2014-10-14 17:10:45 följande:

Vad tror ni om detta?

phpKahXOq58179.jpgphpboKsu886744.jpg

Grattis!! Massa plus nu! :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-14 17:57:02 följande:

Jag är lite osäker då jag har pco, så jag ska egentligen inte kunna bli gravid utan behandling :p men enligt min "mensapp" så är jag på bim -2 eller hur man skriver :p

Men testa på BiM igen, så får du kanske tydligare streck :) eller kontakta mvc för ett test hos dem? Där är säkert ett plus ska du se :) ett plus är alltid ett plus sägs det.
    louise1992 skrev 2014-10-14 17:58:38 följande:

Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar

Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!Skäms

Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovitOskyldig hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!

Jag testade mig samma dag som mensen skulle komma, och på eftermiddagsurin tom och jag fick då ett säkert test :) så man kan testa på BiM dagen, men jag förstår om du vill vänta. Vissa får inget plus förrän långt efter BiM dagen heller.

Mina symtom var en enorm trötthet som sitter i än, den startade 12 dagar innan BiM, i samma veva som de ömma bröstvårtorna dök upp. Molvärken dök också upp samtidigt som bröstvårtorna, och höll i sig till två dagar innan BiM då det försvann.
    Men återkom igårkväll igen :) Men utöver de tre sakerna har jag inte haft några som helst tecken på att jag är gravid - mer än ett positivt test då.

Lycka till!

• louise1992
    Frallanz skrev 2014-10-14 19:08:13 följande:

Jag testade mig samma dag som mensen skulle komma, och på eftermiddagsurin tom och jag fick då ett säkert test :) så man kan testa på BiM dagen, men jag förstår om du vill vänta. Vissa får inget plus förrän långt efter BiM dagen heller.

Mina symtom var en enorm trötthet som sitter i än, den startade 12 dagar innan BiM, i samma veva som de ömma bröstvårtorna dök upp. Molvärken dök också upp samtidigt som bröstvårtorna, och höll i sig till två dagar innan BiM då det försvann.
    Men återkom igårkväll igen :) Men utöver de tre sakerna har jag inte haft några som helst tecken på att jag är gravid - mer än ett positivt test då.

Lycka till!

Nu blev jag frestad att ta ett test i helgen, kanske tar med morgonurin på lördagen på BIM dagen (vad jag tror). Det är frustrerande att inte veta hur lång min menscykel är. Kul att du plussat och grattis!!!! Hur långt gången är du nu?:)
  • Frallanz
    louise1992 skrev 2014-10-14 19:24:29 följande:
    Nu blev jag frestad att ta ett test i helgen, kanske tar med morgonurin på lördagen på BIM dagen (vad jag tror). Det är frustrerande att inte veta hur lång min menscykel är. Kul att du plussat och grattis!!!! Hur långt gången är du nu?:)
    Tack :) jag plussade den 12/10. Så är "nygravid". Är i v 4+4 bara än sålänge, tar en dag i taget och hoppas på att det ska gå hela vägen såklart :)

Håller tummarna för dig! Uppdatera om hur det går för dig :)
  • LovelyD

Jag längtar till att testa, min mens är liite oregelbuden en dag upp en dag ner men ska försöka hålla mig till söndag, om den inte kommit då så gör jag ett test :)
    Jag har inte ont i brösten heller, känner ingeting speciellt förutom att jag är oerthört pigg, och igår eftermiddag mådde jag fruktansvärt illa, och imorse lite grann.. Hmmm, kanske något? :) elr det är kanske tidigt och känna av det. 

Sitter och äter choklad, sötsugen här med. 

Håller tummarna för oss ;) efter allt "ansträngande" ;) hihihi..
  • Hippo83
    Frallanz skrev 2014-10-14 17:00:11 följande:

Säg inte det, jag ställde in mig på att det inte skulle ha tagit sig på denna ÄL, då det var första försöket för mig men jag fick mig två streck på BiM dagen så man ska aldrig säga aldrig :)

Det känns så bra att hänga här på FL och få höra att det kan fungera redan på första. Men man får nog ställa in sig på att det kan ta tid för att inte bli besviken om jag inte har samma tur som du.
  • hannap90

Har en liten fråga. Min mens kom 10 dagar efter den var beräknad. Betyder detta att min cykel blir 38 dagar istället för 28 dagar, eller tror ni att den vid nästa mens kommer komma som vanligt igen? 

• Frallanz

Hippo83: Jag själv ställde in mig på att det inte tog sig på första försöket, jag kände mig inte ett dugg gravid. Sen närmade sig mitt nya jobb också, så all min fokus har och ligger fortfarande på det. Det är alltid bra om man har annat som tar upp all tid, så man inte tänker så mycket på BiM då stress kan göra det svårare att slappna av och kunna bli gravid.

Ge inte upp, tänk att "det händer när det händer", det gjorde jag.

Håller tummarna för dig :)

Hannap90: Ibland kan mensen bli försenad. Jag har varit med om samma som du, och då har den kommit på samma datum med plus/minus en dag ca. Har hänt mig en gång att den höll sig borta en hel månad och dök upp vid samma tidpunkt nästkommande månad som senaste jag hade den. Men det är väl individuellt, du får vänta och se :) Använder du dig av ÄL tester?

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!