• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    LovelyD skrev 2014-10-23 12:24:06 följande:

Frallanz:

Hur mår du? Blödning är normalt, hoppas du njutee av graviditeten.

Jag testade i tisdags morgon och inget plus! :/ Fortfarande ingen mens och inga symtomen att den är på gång. Fråga är när ska jag testa igen? :)

Jag njuter för fullt just nu, lite strul runtom med annat som gör att jag oroar mig för annat, men just graviditeten är okej :) jag mår toppen och mår inte illa konstant, mår illa när jag är hungrig så det är okej. 
    Jag har ingen aning om när du bör testa igen, men är du låghormonare så kan det ta ett tag innan plusset visas :) gör ett test hos en BM mottagning?
    GrönTröja skrev 2014-10-23 15:34:52 följande:
    Skönt att höra. Jag önskar att det var så för mig med. Men det håller i sig än och är mer färgat nu än innan. Samt så har jag lite ont på vänster sida, vid äggstocken. Hoppas inte att det är något. Börjar svida när jag kissar med. Så kanske hat åkt på en urinvägsinfekton? Får ta upp det med BM på onsdag. Hon borde ju kunna kolla det där.
    Ja, det kanske kan vara en urinvägsinfektion. Jag läste på en annan tråd att det var en som hade blödningar, som berodde på en svampinfektion?
    Har ingen aning, men ta upp det med din BM det första du gör så att dem kan testa och ta en titt på dig och bebis :)

Håll oss uppdaterad!

• GrönTröja

Frallanz: Det ska jag kolla. Det kanske är något sånt då. Fast jag brukar få extrema besvär utav det annars. Hoppas hoppas på ultraljud på onsdag. Med tanke på att jag blöder så borde jag ju få göra det tycker ja. Hon jag ska träffa verkar jättebra iaf. Så håller tummarna för det! Och så håller jag tummarna för att allt är bra med bebisen och att den vill stanna kvar!

Hur är allt med dig? :)

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-23 20:22:45 följande:

Frallanz: Det ska jag kolla. Det kanske är något sånt då. Fast jag brukar få extrema besvär utav det annars. Hoppas hoppas på ultraljud på onsdag. Med tanke på att jag blöder så borde jag ju få göra det tycker ja. Hon jag ska träffa verkar jättebra iaf. Så håller tummarna för det! Och så håller jag tummarna för att allt är bra med bebisen och att den vill stanna kvar!

Hur är allt med dig? :)

Jag tycker du bör få göra VuL med tanke på att du har blödningar, jag tror inte det är någon större fara men man vill ju ändå minska på oron och just därför bör du få göra en :)

Kanske någon annan här inne som fått göra vul?

Jag mår relativt bra :) går och fiser hela tiden pga gasig mage, speciellt då jag ska sova men annars är det helt okej :)

Illamåendet är kvar när jag är hungrig, och har börjat dyka fram på kvällarna, hoppas det inte blir värre än såhär bara haha.

Håll mig uppdaterad om hur du mår och hur allt går! Håller tummarna för att allt är bra med både dig och pyret :)
  • kaaatie

Tog två test igår, ett digitalt och ett vanligt. Jag fick fram ett plus.. Jag är alltså gravid!

Så mycket lycka i vårt liv just nu.

• GrönTröja

Nu på kvällen så kom det ut en liten slempropp och så börjar det komma färskt blod. Så det är väl bara att ställa sig in på ett missfall nu :'(

• emzerus
    kaaatie skrev 2014-10-25 19:08:33 följande:

Tog två test igår, ett digitalt och ett vanligt. Jag fick fram ett plus.. Jag är alltså gravid!

Så mycket lycka i vårt liv just nu.

Grattis va härligt!!! :)
  • emzerus
    GrönTröja skrev 2014-10-25 20:19:17 följande:

Nu på kvällen så kom det ut en liten slempropp och så börjar det komma färskt blod. Så det är väl bara att ställa sig in på ett missfall nu :'(

Jag har ingen aning vad som är "normalt" men ring din bm imorgon o hör vad de säger... Förstår såklart att du är orolig :(
    *kram*
  • emzerus

Hade ÄL den 16 oktober o tror att jag har bim den 1 eller 3 november (min mens sist kom förtidigt så vet inte riktigt hur jag ska räkna)...
    Den här veckan har jag haft ´ont i magen, längre ner o ibland känts som små stick o varit väldigt yrslig o lätt illamående hela tiden. Läser jag in för mkt i det hela om jag tror att det är graviditetstecken...känns som om det kanske är för tidigt för alla dessa symtom?
    Är det kanske magkatarr som spökar?

• kaaatie
    emzerus skrev 2014-10-26 18:16:46 följande:

Hade ÄL den 16 oktober o tror att jag har bim den 1 eller 3 november (min mens sist kom förtidigt så vet inte riktigt hur jag ska räkna)...
    Den här veckan har jag haft ´ont i magen, längre ner o ibland känts som små stick o varit väldigt yrslig o lätt illamående hela tiden. Läser jag in för mkt i det hela om jag tror att det är graviditetstecken...känns som om det kanske är för tidigt för alla dessa symtom?
    Är det kanske magkatarr som spökar?

Det låter som mina symptom och plussade i fredags. Tycker du ska vänta till 1 nov och testa då.. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!