• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • tjugofemton
    GrönTröja skrev 2014-10-19 12:00:42 följande:

[quote=74196564][quote-nick]tjugofemton skrev 2014-10-19 11:47:19 följande:[/quote-nick]Än är mensen inte kommen och jag går idag på BIM+2, ska jag behöva åka och köpa nya tester idag? Hade varit kul att testa innan sambon åker bort må-torsdag. Känner inga tecken på att mensen skulle vara påväg, men brösten blir ömmare och ömmare. ... jag som hade räknat bort graviditet?? Testade negativt på BIM-3...ska jag våga testa igen?[

Tycker absolut att du ska testa igen! ????

Jag testade igår kväll, hade då hållt mig i ca 3,5 h! Men negativt (som jag misstänkte). Fortfarande har inte tant röd kommit idag heller... men fortfarande ömma bröst och molande värk. Bara inse att det nog inte blev någonting den här gången! :'( Beroende på om inte hon behagar dyka upp på länge.. Då kanske jag tar ett test om någon dag igen... men det är väl slöseri :'(
  • GrönTröja
    tjugofemton skrev 2014-10-20 09:01:24 följande:
    Jag testade igår kväll, hade då hållt mig i ca 3,5 h! Men negativt (som jag misstänkte). Fortfarande har inte tant röd kommit idag heller... men fortfarande ömma bröst och molande värk. Bara inse att det nog inte blev någonting den här gången! :'( Beroende på om inte hon behagar dyka upp på länge.. Då kanske jag tar ett test om någon dag igen... men det är väl slöseri :'(

Ge inte upp hoppet. Kan vara så att det inte har tillverkats så mycket hormoner än. Vänta någon dag till och testa. Gärna på morgonen då värdet är som högst :) Jag håller tummarna för dig!

• tjugofemton
    GrönTröja skrev 2014-10-20 09:31:22 följande:

Ge inte upp hoppet. Kan vara så att det inte har tillverkats så mycket hormoner än. Vänta någon dag till och testa. Gärna på morgonen då värdet är som högst :) Jag håller tummarna för dig!

Tack <3
  • GrönTröja
    Hippo83 skrev 2014-10-20 08:26:16 följande:

Behöver skriva av mig...

Har haft molvärk i ländryggen sedan i onsdags. Brukar aldrig känna något i ryggen under min cykel.

Eftersom man går och nojar hela tiden så bestämde jag mig för att ta ett test imorse så att jag kan sluta noja, - eller + bara definitivt.

Efter de föreskrivna 5 minuterna ser jag ingenting men inser att plaststaven är suddig så tar ut stickan och där finns ett ljust rosa streck.

Så det hela har ju gjort mig ännu mer nojig, får väl vänta ett par dagar till (är på BIM -2) för att få ett tydligare besked.

Jag fick ett jättesvagt streck när jag testade mig runt då jag skulle ha min mens. Strecket syndes knappt. Så jag testade morgonen efter det, och den morgonen efter det osv. Och strecken blev bara tydligare :) 

Håller tummarna för dig och hoppas att det ger större utslag nästa gång du testar :)

• GrönTröja

Någon som är/har varit gravid och fått en liten blodaktig flytning tidigt under graviditeten? Och att det visade sig vara helt normalt..

• littlemissE

Hej.

När har ni fått + som tidigast innan BIM?

Jag har bim 25-26/10 och testade imorse. Men var så klart blankt. Hoppas på ett + om några dagar :)

• Nattis88

Hoppar in jag med:) jag och sambo började försöka i september. Men då min mens inte kommit på länge så gick jag till gym och fick provera dåjag inte producerar ägg enligt gyn. Har ätit pillren i en omgång nu på tio dagar och haft mensen efter det. Är inne på omgång två nu. Hoppas verkligen på ett plus snart:)

Beställde även hem ägglossningstest och gravtest och folsyra för att öka chansen lite;) oroar mig mest för att provera tabletterna kanske förhundrar en eventuell graviditet:/ men bara vänta och se och hoppas!

• moasam

Har rejäla ägglossnings flytningar nu men inget positivt test:/ hoppas på att de blir positivt snart!

• tjugofemton

Det var som jag trodde! Tant röd kom på besök i morse. Så det är bara att ta nya tag då. Då blir det alltså från och med nu jag ska försöka klura ut när jag har ägglossning... Så då är nog gubben iväg på jobb.... Så svårt att få ihop det :(

• Kiki10

oj STORT grattis frallanz!

Jag har min Bim igen den 29 (tror jag) då jag enbart haft 2 cyklar efter mina p-piller och de vart olika men färgade håret igår hos frisör och mitt hår

Vägrade för första gången ta färg? Hoppas det är ett tecken kanske? Har haft lite lite ömma bröst, stickningar under magen och lätt illamående. Vet inte om ja inbillar mig men försökt att inte tänka på det så gått det går för att inte låta stress å sånt påverka oss.

Inne på vårt andra försök nu, det första försöket slutade i ett tidigt missfall:(

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!