• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-20 11:01:10 följande:

Någon som är/har varit gravid och fått en liten blodaktig flytning tidigt under graviditeten? Och att det visade sig vara helt normalt..

Att upptäcka en liten blödning innan v 12 är fullt normalt säger dem. Det kan vara tecken på tidigt missfall med, bara för att få det sagt MEN det är alltså fullt normalt med små blödningar. Speciellt efter samlag, då är det jättevanligt att man får en svag blödning.

Men håller den i sig och blir mer blodig än röd-rosa och då bör man kika upp den om man känner att man är orolig.

Jag själv fick mig en liten blödning igår efter samlag med sambon, en röd-rosa blödning som inte höll i sig länge alls.

Kram!
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-21 18:49:38 följande:
    Att upptäcka en liten blödning innan v 12 är fullt normalt säger dem. Det kan vara tecken på tidigt missfall med, bara för att få det sagt MEN det är alltså fullt normalt med små blödningar. Speciellt efter samlag, då är det jättevanligt att man får en svag blödning.

Men håller den i sig och blir mer blodig än röd-rosa och då bör man kika upp den om man känner att man är orolig.

Jag själv fick mig en liten blödning igår efter samlag med sambon, en röd-rosa blödning som inte höll i sig länge alls.

Kram!
    Tack för ditt svar! Jag pratade med min BM idag om det och hon lugnade mig en del. Är inne på andra dagen med såna flytningar nu. Men det är inte mycket. Så jag förösker att inte oroa mig och tänker att det är normalt. Hoppas att lilla pyret till stanna kvar :) Jag försöker undvika sex då jag blir lite nojjig gällande det. Känns inte riktigt bra att ha det ännu. Kanske bli bättre efter samtalet med BM nästa vecka. Tycker lite synd om sambon som inte får mysa något ;) 
  • LovelyD

Oh.. Bim + 2 och ett minus på testen. Hmm... Mår smått illa då och då.. huvudvärken är på besök ofta :/ Vad händer? Brösten känns okej och inget tecken på mens...

:)

• lollan90

Hoppar gärna in här jag också!

Har nyligen avslutat en kur primolut nor på 10 dagar. Har köpt ägglossningtest för att se om allt kommer igång som det ska. Idag fick jag blinkande smiley på testet, så nu hoppas jag snart på en fast symbol! Jag och min sambo längtar så efter att få en liten :)

• Hippo83

Plussade med digitalt nu på morgonen. Skakar fortfarande en timme efteråt, känns livsomvälvande...

• Leonas
    Hippo83 skrev 2014-10-22 07:31:20 följande:

Plussade med digitalt nu på morgonen. Skakar fortfarande en timme efteråt, känns livsomvälvande...

Oooh! Grattis! Så kul, hippo83! :D Skaka på du, det är ju som att vinna på lotto ^. ^
  • GrönTröja
    Hippo83 skrev 2014-10-22 07:31:20 följande:

Grattis!  :) Helt okej att skaka. Jag gjorde det med, samt fick hjärtklappning. 
  • Frallanz

GrönTröja: vad skönt att BM kunde lugna dig :) jobbigt att vara orolig.

Jag fick som sagt själv en liten blödning, men det var ju efter samlag och helt naturligt.

Är inte heller så på ang sex just nu, så sambon här har det "jobbigt" med haha.

Blir väl en förändring från att vara sexuellt aktiv till att inte göra nåt alls, men det känns bara inte rätt och han förstår ju så det är ju tur :)

LovleyD: Hur går det? Testat nåt mer?

Hippo83: Stort grattis!! Det är okej att skaka, jag gjorde samma sak och jag växlade mellan glädje, rädsla och tvivel den första veckan. Så alla reagerar på sitt sätt :) hormoner, yeey....!

• LovelyD

Frallanz:

Hur mår du? Blödning är normalt, hoppas du njutee av graviditeten.

Jag testade i tisdags morgon och inget plus! :/ Fortfarande ingen mens och inga symtomen att den är på gång. Fråga är när ska jag testa igen? :)

• GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-23 08:52:00 följande:

GrönTröja: vad skönt att BM kunde lugna dig :) jobbigt att vara orolig.

Jag fick som sagt själv en liten blödning, men det var ju efter samlag och helt naturligt.

Är inte heller så på ang sex just nu, så sambon här har det "jobbigt" med haha.

Blir väl en förändring från att vara sexuellt aktiv till att inte göra nåt alls, men det känns bara inte rätt och han förstår ju så det är ju tur :)

LovleyD: Hur går det? Testat nåt mer?

Hippo83: Stort grattis!! Det är okej att skaka, jag gjorde samma sak och jag växlade mellan glädje, rädsla och tvivel den första veckan. Så alla reagerar på sitt sätt :) hormoner, yeey....!

Skönt att höra. Jag önskar att det var så för mig med. Men det håller i sig än och är mer färgat nu än innan. Samt så har jag lite ont på vänster sida, vid äggstocken. Hoppas inte att det är något. Börjar svida när jag kissar med. Så kanske hat åkt på en urinvägsinfekton? Får ta upp det med BM på onsdag. Hon borde ju kunna kolla det där.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!