• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • GrönTröja

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det Lomma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en mens när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp.....

• tjugofemton
    GrönTröja skrev 2014-10-27 11:21:21 följande:

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det Lomma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en mens när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp.....

Beklagar! Sköt om er <3
  • Kiki10

Tog detta under dagen (bim -3) trodde verkligen inte mina ögon! trodde inte det skulle gå så snabbt!

Kan dock inte låta bli att vara då orolig hela tiden. Någon annan som plussat som har spänningar/stickningar, lite lättare Värk under magen och på sidorna?
  • Kiki10

Beklagar! gick igenom samma sak förra månaden så förstår hur du känner:(
  • Frallanz

Fanfanfaaan för det! :(

Beklagar starkt, fy vad jobbigt!

Förstår att det måste kännas tungt, ledsen för din skull :( så orättvist!!

Jag sänder många styrkekramar till dig och hoppas att du snart blir gravid igen!!!
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-10-27 18:45:22 följande:
    Beklagar! gick igenom samma sak förra månaden så förstår hur du känner:(
    Tråkigt

att höra! Men såg att du plussade nyligen. Så grattis!! :D

Hur började ditt missfall?
  • emzerus
    kaaatie skrev 2014-10-26 22:50:06 följande:
    Det låter som mina symptom och plussade i fredags. Tycker du ska vänta till 1 nov och testa då.. Håller tummarna för dig!
    Åh jag hoppas verkligen att det kan få bli ett plus :) Ska hålla mig tills i helgen innan jag testar mig... Att det är så svårt att tänka på nåt annat, det går bara inte! :)
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-27 20:41:01 följande:
    Fanfanfaaan för det! :(

Beklagar starkt, fy vad jobbigt!

Förstår att det måste kännas tungt, ledsen för din skull :( så orättvist!!

Jag sänder många styrkekramar till dig och hoppas att du snart blir gravid igen!!!
    Ja jag säger då det. Vill ju komma in på en undersökning ju. Så man kan få det bekräftat. Nu har jag slutat blöda färskt, men det kan ju komma igen. Det är jätte jobbigt! Har varit väldigt nere och ledsen idag. Är väldigt orolig att detta är/var min enda chans eftersom jag har så svårt. Så detta var verkligen ett mirakel! Tack!! Det hoppas jag med. Ska ringa gyn i morgon och be om att få komma in på en undersökning!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-27 21:23:30 följande:
    Ja jag säger då det. Vill ju komma in på en undersökning ju. Så man kan få det bekräftat. Nu har jag slutat blöda färskt, men det kan ju komma igen. Det är jätte jobbigt! Har varit väldigt nere och ledsen idag. Är väldigt orolig att detta är/var min enda chans eftersom jag har så svårt. Så detta var verkligen ett mirakel! Tack!! Det hoppas jag med. Ska ringa gyn i morgon och be om att få komma in på en undersökning!
    Jag hoppas att det inte är ett missfall! Men det låter ju som det :( men håller tummarna för dig att miraklet fortsätter vara ett mirakel!

Finns här om du behöver skriva av dig, uppdatera mig om hur det går för dig oavsett!
  • Kiki10

Mitt skedde runt v 5. Och ja visste knappt att jag var gravid utan jag började blöda några dagar innan bim och det kom ut en blod/slem klump. Blödde sen i 3 dagar sen slutade det. Kollade upp det första dagen och de sa att det var ett missfall. Hade inte det minsta ont inte ens lite som mensvärk, ingenting. Men blev gravid direkt efter nu, så även om det är super jobbigt så kan det gå fort igen. Men man får trösta sig med att kroppen vet vad den gör hur jobbigt och orättvist det än är:( tack så mkt gumman!

GrönTröja skrev 2014-10-27 21:20:35 följande:

Tråkigt

att höra! Men såg att du plussade nyligen. Så grattis!! :D

Hur började ditt missfall?

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!