• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • emzerus
    Leonas skrev 2014-10-28 19:58:14 följande:

emzerus: jag ser allt ett plus! Grattis! :D jag har inte kommit i närheten av ett sådant plus ännu (men är lite sugen på att kolla ikväll).

När jag nyligen var på cellprovstagning och berättade för barnmorskan där att vi försöker bli gravida, så tipsade barnmorskan mig att så snabbt som möjligt efter ett plus kontakta dem. Här är det tydligen många gravida kvinnor och få tillfällen för träffar, så de önskar tidig kontakt så att träffar kan bokas in i tid :)

Tack! :)
    Okej jag kanske ska ringa i veckan då så får vi se vad de säger :)
    Hoppas att du också plussar snart :)
  • Planritning
    emzerus skrev 2014-10-28 08:44:38 följande:
    Kunde inte hålla mig att testa... testade mig igår kväll bim -5. Visst är det ett svagt plus?
    Definitivt plus :) Grattis!! 
  • emzerus
    Planritning skrev 2014-10-29 13:23:25 följande:
    Definitivt plus :) Grattis!! 
    Tack :) Har även tagit ett digitalt graviditetstest o det står gravid 1-2 vilket betyder att jag är i v 3-4 :)
  • GrönTröja

Åh vad jag är nervös inför i morgon. Funderar på om jag ska ta ett gravtest idag eller i morgon bara för att. Vet att även om det visar positivt så behöver det inte vara så. Men är det negativt så stämmer det. Usch. Vill inte få ett negativt svar :'(

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-30 10:51:09 följande:

Åh vad jag är nervös inför i morgon. Funderar på om jag ska ta ett gravtest idag eller i morgon bara för att. Vet att även om det visar positivt så behöver det inte vara så. Men är det negativt så stämmer det. Usch. Vill inte få ett negativt svar :'(

Förstår att du är nervös! Och att det är jobbigt just nu, men jag håller tummarna att det inte är ett missfall.

Om det nu är det så beklagar jag och hoppas det tar sig snabbt igen för dig!

Jag ska också till Huddik imorgon för inskrivning :) 10:15 har jag tid där (tror jag det var).
  • Planritning
    emzerus skrev 2014-10-29 18:50:33 följande:
    Tack :) Har även tagit ett digitalt graviditetstest o det står gravid 1-2 vilket betyder att jag är i v 3-4 :)
    Vad härligt det måste vara!!
    Själv har jag fått spottings idag Gråter
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-30 11:02:04 följande:
    Förstår att du är nervös! Och att det är jobbigt just nu, men jag håller tummarna att det inte är ett missfall.

Om det nu är det så beklagar jag och hoppas det tar sig snabbt igen för dig!

Jag ska också till Huddik imorgon för inskrivning :) 10:15 har jag tid där (tror jag det var).
    Ja det börjar bli extremt nervöst och jobbigt. Svårt att sova på nätterna. Jag som känt mig så lugn de senaste dagarna. Men det är väl säkert bara för att jag kommer få ett riktigt svar. Vet inte alls hur jag kommer att reagera :/

Tack!!

Där ser man. Bor du också i närheten av Huddik alltså? Vad härligt med inskrivning :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-30 11:30:33 följande:
    Ja det börjar bli extremt nervöst och jobbigt. Svårt att sova på nätterna. Jag som känt mig så lugn de senaste dagarna. Men det är väl säkert bara för att jag kommer få ett riktigt svar. Vet inte alls hur jag kommer att reagera :/

Tack!!

Där ser man. Bor du också i närheten av Huddik alltså? Vad härligt med inskrivning :)
    Jag bor där :)

Är väl mest ett informationsmöte kan man säga, haha. Men ska bli intressant att skriva in sig och sen kanske börja inse att man faltiskt är gravid.
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-30 16:27:04 följande:
    Jag bor där :)

Är väl mest ett informationsmöte kan man säga, haha. Men ska bli intressant att skriva in sig och sen kanske börja inse att man faltiskt är gravid.
    Där ser man. Då bor inte vi så långt ifrån varandra :)

Ja men skönt ändå. Jag skulle ju haft mitt i går. Men avbokade den eftersom dom tror jag fått missfall. Förstår vad du menar. Att det är lite svårt att förstå. Jag vågar inte ens tänka den tanken just nu :/ Tog ett test idag iaf bara för att, och det visade positivt. Jag har fortfarande graviditetssymptom kvar med. Hoppas att det är ett gott tecken. Annars kanske det är rester kvar som behövs skrapas bort :(
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!