• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • emzerus

Kunde inte hålla mig att testa... testade mig igår kväll bim -5. Visst är det ett svagt plus?
  • anna89

Vill med att mitt första barn nu innan jul känner jag. Men min mens har inte kommit ännu! Fick den den 27 september några dagar efter att jag har slutat med mina p-piller. Vad ska jag göra?

• kaaatie
    emzerus skrev 2014-10-28 08:44:38 följande:

Kunde inte hålla mig att testa... testade mig igår kväll bim -5. Visst är det ett svagt plus?

Jag kan se plusset! :)
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-10-27 22:41:01 följande:

Mitt skedde runt v 5. Och ja visste knappt att jag var gravid utan jag började blöda några dagar innan bim och det kom ut en blod/slem klump. Blödde sen i 3 dagar sen slutade det. Kollade upp det första dagen och de sa att det var ett missfall. Hade inte det minsta ont inte ens lite som mensvärk, ingenting. Men blev gravid direkt efter nu, så även om det är super jobbigt så kan det gå fort igen. Men man får trösta sig med att kroppen vet vad den gör hur jobbigt och orättvist det än är:( tack så mkt gumman!

Blödde du konstant i 3 dagar? Färskt blod? Mycket? Skönt att höra iaf att du blev gravid direkt. Jag läre nog inte ha den turen då jag har en "sjukdom" som gör att det är svårt för mig att bli gravid. Pco heter det. Men man kan ju alltid hoppas att vi plussar snart igen!
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-27 22:33:50 följande:
    Jag hoppas att det inte är ett missfall! Men det låter ju som det :( men håller tummarna för dig att miraklet fortsätter vara ett mirakel!

Finns här om du behöver skriva av dig, uppdatera mig om hur det går för dig oavsett!
    Pratade precis med gyn och fick en tid i Huddik på fredag. Fanns tyvärr inga tider i Bollnäs. Så det blir en bilresa på ca 1,5 timme. Lite drygt. Men jag får iaf komma dit och får ett säkert svar på hur allt är än att jag ska gå runt och fundera. Även fast mina graviditetssymtom börjar försvinna. Tog ett test idag och det visade positivt efter typ 3 sekunder. Men vet att det inte behöver stämma. Men villa kolla utifall det var negativt, för då hade jag inte behövt tiden. Så vi får se vad dom säger på Fredag.
  • PillanJ

Absolut! Grattis!

emzerus skrev 2014-10-28 08:44:38 följande:

• Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-10-28 10:20:11 följande:

Blödde du konstant i 3 dagar? Färskt blod? Mycket? Skönt att höra iaf att du blev gravid direkt. Jag läre nog inte ha den turen då jag har en "sjukdom" som gör att det är svårt för mig att bli gravid. Pco heter det. Men man kan ju alltid hoppas att vi plussar snart igen!

Aa i princip mellan 2 och tredje minskade det och det kom inte så mkt på dan men mer på

Kvällen. Det var bara färskt blod inga bruna eller rosa flytningar. Första dagen var det ganska mkt men läkarn sa att ja fick ut allt på en gång då det va så pass tidigt så därför blödde d mer första dagen. Jag trodde inte heller att det skulle gå så snabbt då jag ätit p-piller i 7 år men man vet aldrig! De sägs ju att det blir lättare och att man är "mer fertil" efter ett missfall. Så det kan gå för dig. Har det gått en gång så kommer det gå igen. Positiva tankar hur svårt det än må vara är viktigt! Du kommer att bli mamma det är det jag tänkte att oavsett så kommer jag förr eller senare att bli det!! Många styrkekramar!!
  • emzerus
    PillanJ skrev 2014-10-28 17:03:51 följande:

Absolut! Grattis!

Tack :) Känns så overkligt :)
    kaaatie skrev 2014-10-28 09:44:58 följande:
    Jag kan se plusset! :)
    Känns helt galet...men så härligt :) Vet att det är tidigt men hoppas så att det ska gå vägen såklart :)

• emzerus

När ringer man barnmorskan o meddelar graviditet...vet inte hur man gör nu? :)

• Leonas

emzerus: jag ser allt ett plus! Grattis! :D jag har inte kommit i närheten av ett sådant plus ännu (men är lite sugen på att kolla ikväll).

När jag nyligen var på cellprovstagning och berättade för barnmorskan där att vi försöker bli gravida, så tipsade barnmorskan mig att så snabbt som möjligt efter ett plus kontakta dem. Här är det tydligen många gravida kvinnor och få tillfällen för träffar, så de önskar tidig kontakt så att träffar kan bokas in i tid :)

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!