• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Leonas

Går jag till överdrift? Spenderar helgen hos svärföräldrarna som önskar bjuda på vin, charkuterier och mögelostar. Ja, jag älskar det och det vet att jag brukar äta sånt. Nu säger jag "nej tack" så artigt jag kan och vill ju inte prata om att: jag har ÄL NU(!) och vi nuppar så gott vi kan där vi kan ;) och vill inte råka sabba något av att äta och dricka sådant som KAN påverka foster.. Alltså, äta, dricka lite? Så jäkla svårt..men tackar nej iaf, känns bäst så. Men samtidigt kan de väl räkna ett plus ett antar jag ;)

• tjugofemton

Jag blir tokig!!
    Hade ÄL runt helgen 3-5/10 och fick en brun flytning den 10:e som jag tänkte kunde vara en nidblödning. Igår eller idag hade jag BIM men ingen mens, eller ja. Igår kom det små små ljusbruna/rosa spottings eller vad man skulle kalla det. Mensen brukar vara punktlig i min 28-dagars cykel. Antar att fröken röd kommer ändå snart? Testade mig i onsdags och då blev det såklart minus på stickan (BIM-3/-4). Testar mig nog imorgon kväll igen om inte mensen har kommit... Så frustrerande att inte veta!!

• GrönTröja
    tjugofemton skrev 2014-10-18 13:27:41 följande:

Jag blir tokig!!
    Hade ÄL runt helgen 3-5/10 och fick en brun flytning den 10:e som jag tänkte kunde vara en nidblödning. Igår eller idag hade jag BIM men ingen mens, eller ja. Igår kom det små små ljusbruna/rosa spottings eller vad man skulle kalla det. Mensen brukar vara punktlig i min 28-dagars cykel. Antar att fröken röd kommer ändå snart? Testade mig i onsdags och då blev det såklart minus på stickan (BIM-3/-4). Testar mig nog imorgon kväll igen om inte mensen har kommit... Så frustrerande att inte veta!!

Jag testade mig också på bim -3/-4, och det visade knappt något alls på stickan. Men nu är det ett riktigt sträck där. Så ge det någon dag till :) Håller tummarna för dig!
  • Frallanz

Emzerus: ja, jag vet stt det är normalt o känna så men det hjälper inte att veta det..

Nu har vi rest till svärföräldrarna över helgen och jag har mått bra sen igår. Vi har pratat barn mycket här, och allt känns bara sååå underbart just nu. Hoppas det håller i sig när vi kommer hem med.

LovelyD: LYCKA TILL! hoppas det tar sig :)

Vi plussade på första försöket så det är inte pmöjligt ju! KRAM!

• tjugofemton

Än är mensen inte kommen och jag går idag på BIM+2, ska jag behöva åka och köpa nya tester idag? Hade varit kul att testa innan sambon åker bort må-torsdag. Känner inga tecken på att mensen skulle vara påväg, men brösten blir ömmare och ömmare. ... jag som hade räknat bort graviditet?? Testade negativt på BIM-3...ska jag våga testa igen?

• GrönTröja

[quote=74196564][quote-nick]tjugofemton skrev 2014-10-19 11:47:19 följande:[/quote-nick]Än är mensen inte kommen och jag går idag på BIM+2, ska jag behöva åka och köpa nya tester idag? Hade varit kul att testa innan sambon åker bort må-torsdag. Känner inga tecken på att mensen skulle vara påväg, men brösten blir ömmare och ömmare. ... jag som hade räknat bort graviditet?? Testade negativt på BIM-3...ska jag våga testa igen?[

Tycker absolut att du ska testa igen! ????

• tjugofemton
    GrönTröja skrev 2014-10-19 12:00:42 följande:

[quote=74196564][quote-nick]tjugofemton skrev 2014-10-19 11:47:19 följande:[/quote-nick]Än är mensen inte kommen och jag går idag på BIM+2, ska jag behöva åka och köpa nya tester idag? Hade varit kul att testa innan sambon åker bort må-torsdag. Känner inga tecken på att mensen skulle vara påväg, men brösten blir ömmare och ömmare. ... jag som hade räknat bort graviditet?? Testade negativt på BIM-3...ska jag våga testa igen?[

Tycker absolut att du ska testa igen! ????

Jag testar ikväll eller imorgonbitti :) så håll tummarna!!
  • vithea

Har inte varit inne på några dagar. Kul att du plussat! Grattis!

Vi jobbar på, trodde att jag hade blivit gravid för några veckor sedan, men så kom en jätte blödning tillsammans med den värsta mensvärken jag någonsin varit med om tre dagar innan mensen skulle kommit.

Misstänkte missfall och åkte in, men dom sa att jag inte hade varit eller var gravid. Dock kunde jag bara vara i 2 veckan typ, och sen försvann den efter några timmar och sedan kom det inte mer. Men nu är ÄL slut och 13 dagar till mensen. Vi får hålla tummarna .. igen.

Grattis till er som plussat !

• Hippo83

Behöver skriva av mig...

Har haft molvärk i ländryggen sedan i onsdags. Brukar aldrig känna något i ryggen under min cykel.

Eftersom man går och nojar hela tiden så bestämde jag mig för att ta ett test imorse så att jag kan sluta noja, - eller + bara definitivt.

Efter de föreskrivna 5 minuterna ser jag ingenting men inser att plaststaven är suddig så tar ut stickan och där finns ett ljust rosa streck.

Så det hela har ju gjort mig ännu mer nojig, får väl vänta ett par dagar till (är på BIM -2) för att få ett tydligare besked.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!