• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-10-16 10:04:30 följande:

Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.

Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!

Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!

Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.

Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.

Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.

Men jag älskar som sagt vårat pyre <3

var ett tag sen jag var här. Roligt att se att du plussat äntligen! :) tror det är vanligt att känna sig nedstämd i början, är ju massa känslor man bär runt på, dels glädjen över plusset men samtidigt oron över allt som kan hända. Det är inte förrens nu jag själv har börjat slappna av lite.

En uppdatering från min sida. Anledningen att jag inte varit inne på fm på ett tag är att jag inte haft kraft. Går imorgon in i v10 o har sedan v7 drabbats av hyperemesis gravidarum o varit sjukskriven. Fruktansvärt har det varit, väntar på att få må bra snart. Känns som jag kan hantera det lite lättare nu men är fortfarande helt utslagen. Någon mer som har erfarenhet av detta?
  • Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-10-17 11:27:11 följande:
    var ett tag sen jag var här. Roligt att se att du plussat äntligen! :) tror det är vanligt att känna sig nedstämd i början, är ju massa känslor man bär runt på, dels glädjen över plusset men samtidigt oron över allt som kan hända. Det är inte förrens nu jag själv har börjat slappna av lite.

En uppdatering från min sida. Anledningen att jag inte varit inne på fm på ett tag är att jag inte haft kraft. Går imorgon in i v10 o har sedan v7 drabbats av hyperemesis gravidarum o varit sjukskriven. Fruktansvärt har det varit, väntar på att få må bra snart. Känns som jag kan hantera det lite lättare nu men är fortfarande helt utslagen. Någon mer som har erfarenhet av detta?
    Tack! Var inte beredd på att det skulle ta sig på första försöket så är väl lite paff ännu.

Vad är det som du skrev? Vet inte vad det är för nåt så berätta gärna :)
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-10-17 11:35:08 följande:

Tack! Var inte beredd på att det skulle ta sig på första försöket så är väl lite paff ännu.

Vad är det som du skrev? Vet inte vad det är för nåt så berätta gärna :)

Hyperemesis gravidarum, eller allvarligt graviditetsillamående, är en komplikation vid graviditet, som yttrar sig i så svåra kräkningar att det finns risk för näringsbrist, störningar i elektrolytbalansen, vätskebalansen eller i syra-basbalansen. Vid ungefär var tionde graviditet blir kräkningarna så allvarliga att det finns risk för hälsan. Kräkningarna når sin kulmen vid graviditetsvecka 8-12 och avtar ofta ungefär vid vecka 20.
  • GrönTröja

Till er som plussat!

Äter ni annorlunda än vanligt? Något ni undviker att äta? Motionerar/Tränar ni? Anstränger ni er att göra saker fast ni är trött? Idag är en sån dag då jag är så fruktansvärt trött. Vill bara sova hela dagen. 

• Frallanz

Pearl10: Fy det lät inte trevligt alls :(

Hoppas du snart mår bra och att du slipper det där.

GrönTröja: Jag försöker att äta nyttigt, mestadels för att jag vill underlätta för förstoppning osv, undviker tex pizza och annat skräp som kan göra mig förstoppad.

Eftersom jag redan är stor sen innan graviditeten så färsöker jag att motionera nu också, så att min kondition inte blir allt för kass längre fram. Det är inte lätt att vara överviktig och gravid känner jag redan nu...

• LovelyD

BIM idag, har inte det minsta lilla symptom för mens... Håller mig till imorgon bitti innan jag testar :) Lääängtar. Första gången gilt kanske ;)

Trevlig helg!

• Leonas

Spännande LovelyD!! :D

Pearl10: ajajaj, låter väldigt jobbigt! Hua.. Hoppas du med stormsteg får må bättre och bättre

• GrönTröja
    LovelyD skrev 2014-10-18 09:17:53 följande:

BIM idag, har inte det minsta lilla symptom för mens... Håller mig till imorgon bitti innan jag testar :) Lääängtar. Första gången gilt kanske ;)

Trevlig helg!

Håller tummarna för dig! :)
  • emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-17 08:00:34 följande:
    Heja! :) håller tummarna. Tänk inte för mycket på det, ta det som det kommer och njut av tillverkningen istället, så att ni inte stressar upp er.

Förstår hur du känner dig, kanske kan trösta dig lite med att jag känner mig nedstämd och ångestfylld, pga hormonförändringar - så det är svårt att njuta av grav just nu :/
    Tack :) Nej jag försöker att inte tänka för mycket på det utan mer ta det som det kommer. Men vart oerhört lättat av att få utslag på ÄLstickan så att jag iaf vet att jag har äl o att den delen fungerar. En kompis till mig har jättesvårt att få barn då hon vissa månader inte har någon ÄL...:(

Så tråkigt att höra att du inte mår nå bra! :( men jag tror att det är ganska så vanligt! är ju mycket som händer i din kropp... Tillåt dig att känna vad du än känner och prata mycket om det! *kram*
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!