Inlägg från: blackpeach |Visa alla inlägg
  • blackpeach

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej! Är gärna med! vi är inne på 2:a "riktiga"försöket nu. Har haft barnlängtan i över ett år men äntligen är sambon med på tåget. ;) Men han orkar säkert inte hör på min tjat om äl och bim osv. han tycker mer att "blir det så blir det". Men han blev sugen efter jag var extremt skengravid/ eller fick tidigt missfall i juni. Är nästan hundra på att jag var gravid då jag hade alla symptom men sen kom mensen tre dagar sent. Jag är 28 och han är 30. Bor i götebiog. Vi köpte hus förra året och det skulle vara fint med en bebis i det. :)  Jag har blivit orolig att jag inte har äl alla månader och ska försöka testa med äl stickor nästa månad. Jag tempar också då vi har använt p-dator som preventiv metod sen jag tog ut spiralen i våras, så det var bara fortsätta. Har BIM nu 20de men tror inte det blev något då jag reste bort precis under misstänkt äl...
    Lycka till allihop!

• blackpeach
    snäckis skrev 2014-09-15 03:41:15 följande:

Hänger gärna med här.

Jag är 30 och min sambo 34 och vi är på tredje försöket. Min cykel är mellan 25-29 dagar och enligt appen P Tracker så är min BIM 20/9.

Jag försöker att inte tänka så mycket på alla känningar i kroppen då jag bara blir så nedstämd när mensen kommer. Dock har jag haft "dragningar" i ljumsken ett par kvällar som jag aldrig känt förut och såklart hoppas jag massor.

Hoppas det rasslar in en massa plus här snart!

Då har vi bim samma dag! Har också känt lite dragningar i livmodern. och idag lite i ländryggen. men kan också vara träningsvärk. :)
  • blackpeach
    Pearl10 skrev 2014-09-15 02:30:35 följande:

Gjorde nytt test nu på morgonen. Strecket började komma efter 2min..är lite starkare än förra. Det borde väl innebära att det är plus? Är så nojig med allt men det är väl bara att låta kroppen sköta resten nu och hoppas att allt går vägen :)

phpDktEed11990.jpg dagens (bim34)

phpk0mjYJ45401.jpg bim 32

Helt klart plus! Grattis!
  • blackpeach

Åhhhhh stickningar hela dan idag typ. Och ont i ländryggen. känns som träningsvärk men ändå inte... annars inga symptom alls....Tror verkligen inte att det blivit den här månaden då vi inte hade så mycket sex runt trolig äl. Men kan inte sluta hoppas nu... Ska testa på torsdag morgon!

• blackpeach
    snäckis skrev 2014-09-15 12:48:06 följande:
    Sedan Januari har min varit mellan 25-29 dagar.

om jag inte är gravid så hoppas jag att mensen kommer dag 25 :)

Ska försöka att inte testa mig förrän dag 30 om jag klarar det...
    Åh det är ju så himla svårt att hålla sig! Dag 25 blir på onsdag eller?
  • blackpeach
    Frallanz skrev 2014-09-15 19:17:07 följande:
    Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det, så klart att du inte kan sluta hoppas när det gäller bebistillverkningen :)

Håller tummarna för dig!

Jag är så ivrig i att få räkna ner till bim trots att min mens precis slutat, hoppas så mycket att jag får ont i magen! Aldrig längtat så mycket som nu, så jag förstår hur du känner just nu! Ju närmre bim man kommer desto mer hoppas man och önskar.
    Ja jag har tänkt hela tiden att det är kört den här månaden. Men nu är det så pirrigt nära BIM...
  • blackpeach
    moasam skrev 2014-09-15 19:29:17 följande:

Vill vara med här också. Alltid kul att ha trådar att följa:) vi har försökt sedan i april/maj och förra veckan fick jag reda på att gynekologen misstänker pco då jag haft sååååna problem med mensen. Jag väntar nu på att mensen ska börja så att jag ska dit och ta blodprover osv. Sen har vi även ett parbesök inbokat. De var lite om mig! Nu ska jag läsa in mig i tråden! Hoppas att jag får vara med här!:)

Välkommen! Verkar ganska vanligt med pco och det kan ju gå ändå! Lycka till!
  • blackpeach

Åh. Dagarna segar sig fram nu.... Fortfarande knappt några symptom förutom molvärk i magen. Eller är jag inte lite yr och trött? Och lite huvudvärk?? Haha. Man inbillar sig ganska mycket. En sak jag märkt är att jag har varit väldigt törstig de senaste fyra dagarna. Lixom helt torr i munnen fast jag dricker lika mycket som vanligt. Vet inte om det kan va nåt. Väldigt spänd nu. Försöker intala mig att det inte är ngt men vet att jag kommer bli väldigt besviken om det blir neg på torsdag... Lycka till tjejer!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!