• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Anonym (Sparvöga)

Hej!
    Oj vad det är spännande ändå att ha hemliga bebisförsök i den här åldern...
    Hur många månader väljer man att försöka..hur tänker ni? Är det någon av er som funderar på internationell adoption (barn m spec behov, dvs fysiskt handikapp)- det har vi gjort en tid och då vi slutar försöka biologoskt blir det nog adoptionsförsök...
    Svårt beslut!

Lycka till nu alla :) kram Sparvöga

• Sawgni

Eftersom vi aldrig slutar ha oskyddad sex så slutar vi heller inte att försöka :) men med två barn innan (mina, inte min sambos ) så blir det inte nån adoption och heller inte några utredningar har vi bestämt, vi håller tummarna helt enkelt ;) fyra dagars mens gick över igår och BIM i slutet av sep... Snart ÄL alltså igen (förhoppningsvis)!

• Nellan02

Vi har fem barn gemensamt , å nu håller vi på å vaggar framåt och tillbaka

Hur vi ska göra , har mitt bukväggsbråck , är det inget hinder då kör vi är det tänkt.

nu inväntar vi pappren ...

• lamiette

Jahaja, även här kom tant röd punktligt som alltid. Det var väldigt väntat eftersom vi missade ÄL denna månaden. Nu ska vi ladda inför nästa med munkpeppar och tomatjuice . Håller tummarna för att vi får till det, men vi har väldigt hektiskt just nu med flytt, renovering, jobb mm (SUCK). Vi verkar vara ett gäng som ligger ungefär samtidigt i cykeln. Spännande!

• Nellan02

munkpeppar å tomat juice , blir det någon slags effekt att det skulle ta bättre, jag har nämligen aldrig hört nåt liknande. Därför jag undrar. inget illa menat :)

• Helenan

Själv tog jag ett grav-test igår för jag skulle på tjejmiddag och ville veta om jag kunde ta ett glas vin till maten. Testet var negativt.  Fortfarande ingen mens men den kommer säkert vilken dag som helst.

Det som gör mig så besviken med det är att min man velar hit och dit. Ena sekunden säger han att om det "skulle hända" att det blir en sladdis så blir det bra och i nästa sekund så kastar han sig hysteriskt efter kondompaketet. Så mina chanser att det "ska hända" är minimala. Och om jag använder mitt sunda förnuft istället för mitt hjärta så är det ju egentligen bra att jag inte var gravid då eftersom han uppenbarligen inte är helt säker på att han faktiskt vill ha ett barn till. Men innerst inne hade jag verkligen önskat det så het,t så hett. Då hade han fått vänja sig vid situationen och jag är säker på att det hade blivit bra.

Men men, jag får fortsätta bearbeta honom och hoppas på mirakel.

Kram till alla er som fått mensen nu och vi håller tummarna för att nästa månad blir en lyckomånad.

• Anonym
    lamiette skrev 2014-09-09 08:26:23 följande:

Jahaja, även här kom tant röd punktligt som alltid. Det var väldigt väntat eftersom vi missade ÄL denna månaden. Nu ska vi ladda inför nästa med munkpeppar och tomatjuice . Håller tummarna för att vi får till det, men vi har väldigt hektiskt just nu med flytt, renovering, jobb mm (SUCK). Vi verkar vara ett gäng som ligger ungefär samtidigt i cykeln. Spännande!

En gång till nu vad gör munkpeppar, tomatjuice, pergo för nytta???
  • Anonym (Gammal mamma)

Är hemma och sjukskriven och i farten på några trådar.

Har precis haft ett MA och är jätteledsen då det på ett sätt känns som om det var "sista chansen" med tanke på ålder. 
    Har just fyllt 42.
    Denna grav var planerad men hade även ett utomkvedes 2012 (oplanerat grav)då jag var jättesjuk.

Har en längtan om ett 3:e litet knytt i vår familj. VI har det stökigt runtomkring oss och äldsta har ADHD men jag vill ändå.

Jag hoppas att min man (som i våras var med på detta och nu också är ledsen) inte drar sig ur efter MA med störtblödning samt att höstterminstarten blev jobbig med tanke på vår son och hans svårigheter. 

• Anonym (Gammal mamma)

Jag bidrog inte med så mkt i tråden , ville mest skriva av mig.

• Jamtlandstaus
    Anonym (Sparvöga) skrev 2014-09-09 00:54:32 följande:
    Hej!
    Oj vad det är spännande ändå att ha hemliga bebisförsök i den här åldern...
    Hur många månader väljer man att försöka..hur tänker ni? Är det någon av er som funderar på internationell adoption (barn m spec behov, dvs fysiskt handikapp)- det har vi gjort en tid och då vi slutar försöka biologoskt blir det nog adoptionsförsök...
    Svårt beslut!

Lycka till nu alla :) kram Sparvöga
    Vi har ingen adoption i tankarna. Är man inte för gammal som 43-åring för adoption förresten, alltså enligt reglerna? 
    Jag har i tanken sagt att jag vill ha barn under 2015 dvs gravid senast mars -15. Jag får se hur vi känner då om vi inte lyckats. Vi kommer inte att göra några assisterade försök på något sätt, bortsätt från läkemedel om det skulle behövas.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)