• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nr 3 på G

För ett år sen fick jag mitt första MF i vår resa mot att skaffa nr 4 Det var en fruktansvärd chock och smärta, spydde och svimmade av mellan varven så till slut ringde mannen ambulans och jag fick åka in, väl på sjukhuset träffade jag världens mest elaka häxa till läkare (har hört andra som oxå drabbats av henne och har mer och mer börjat fundera på om jag ska anmäla henne), noll empati, och hon bara vräkte ur sig så fort hon började undersökningen "Ja det är inte konstigt att det gör ont för här sitter fostret kvar" sen tog en tång och började slita ut en massa klumpar :( sen bara gick hon ?!? Som tur var kom en jättegullig sköterska in och förklarade för mig vad som hade hänt osv sen var det bara att åka hem och planera minstingens födelsedagskalas för hon fyllde 1 år dagen efter

• Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-09 10:54:39 följande:

munkpeppar å tomat juice , blir det någon slags effekt att det skulle ta bättre, jag har nämligen aldrig hört nåt liknande. Därför jag undrar. inget illa menat :)

Nja, det vet jag inte. Det var någon härinne som tipsade om tomatjuice och munkpeppar ska tydligen vara bra för hormonbalansen och jag har lite varierande cykler så jag tänkte att det kanske passar mig. Känns som om man provar lite av varje . Hoppas att något fungerar.
    Min förra graviditet tog jättelång tid att få till. Det slutade med att vi köpte en kattunge istället och slutade "försöka". Då, men fokus på något annat kom plusset. Men nu vill jag inte ha fler katter .
  • lamiette
    Anonym skrev 2014-09-09 12:46:32 följande:

En gång till nu vad gör munkpeppar, tomatjuice, pergo för nytta???
    Tomatjuice ska tydligen vara positivt för livmoderslemhinnan och munkpeppar är hormonstabiliserande. Jag har ingen erfarenhet av pergo.
  • Anonym (Längtar efter barn)

Jag är gärna med i er grupp här. Är 41 år o har precis haft tidigt missfall o väntar nu på ägglossning. En 6-åring hemma o några misslyckade graviditeter (mycket traumatiska upplevelser) är det enda jag lyckats med. Hade även ett tidigt mf i maj så uppenbarligen kan jag bli gravid.

Testar med att köra sockerfritt, minimalt m alkohol, mycket grönt och Efamol. Samt medicinerar med Levaxin. Åt Metformin mot "pco light" men slutade på eget bevåg eftersom jag kände att det inte behövdes längre (?).

Planen var att köra ivf nu men egtersom jag precis blev gravid så kanske det funkar att prova själv igen.

Härligt o inspirerande att läsa om andra 40+ som längtar o vågar prova så tack gör tråden Jämtlandsstatus

• Anonym
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-09 14:03:22 följande:

Är hemma och sjukskriven och i farten på några trådar.

Har precis haft ett MA och är jätteledsen då det på ett sätt känns som om det var "sista chansen" med tanke på ålder. 
    Har just fyllt 42.
    Denna grav var planerad men hade även ett utomkvedes 2012 (oplanerat grav)då jag var jättesjuk.

Har en längtan om ett 3:e litet knytt i vår familj. VI har det stökigt runtomkring oss och äldsta har ADHD men jag vill ändå.

Jag hoppas att min man (som i våras var med på detta och nu också är ledsen) inte drar sig ur efter MA med störtblödning samt att höstterminstarten blev jobbig med tanke på vår son och hans svårigheter. 

Beklagar MA! Din man skulle väl säkert ändra sig till superpositiv då han kramar bebisen i famnen om ni kommer så långt.
  • Anonym
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-09 15:57:19 följande:

Hur länge har ni väntat med att försöka efter missfall? Har det någon medicinskt (dokumenterad) betydelse? En del säger ju en mens men det verkar mest vara av psykologiska orsaker eller?

Jag är 44 och försöker än förresten. Jag fick just MA och hade tre veckor senar ÄL då dr sa åt oss att försöka. Det tog sig inte så jag fick mens redan efter 6 dagar eller så... Men det finns väl inga medicinska hinder att försöka om man är frisk igen?
  • weeme
    Feona skrev 2014-09-09 23:01:20 följande:

Ovan va ju jag Feona som missade klicka igen!

Pust, jag känner igen den känslan, ovan är det mina två inlägg!! Glömde kryssa.

Varför är det fortfarande tillåtet att använda cytotec?! Helt galet ska kvinnor behöva störtblöda sig igenom sina redan traumatiska MF/ MA i århundraden innan "de" kommer på en riktigt medicin åt oss? Helt sjukt. Men det sparar pengar åt vården. (Tror de i alla fall, undrar det med alla komplikationer, men det sparar en skrapning. Om de har tur).
  • Anonym (thea)

nån av er som har erfarenhet av pms? jag började få problem i november i fjol blev tokdeprimerad trots att jag åt antidepressiv medicin...tror det har att göra med att jag i augusti satte in en hormonspiral för att läkaren ville jag skulle blöda mindre då jag har så lågt järnvärde...tog ut den i sept för jag blev jättedålig....djupt deprimerad trots medicin.... sedan dess får jag pms före och under ägglossning och före och under mens...det är jättejobbigt och jag mår verkligen dåligt.

men alla tips man ser om tex femal balans och johannesört ska ej användas av gravida så det törs jag inte ta...det blev något bättre av munkpeppar  men jag har inte kunnat tagit den eftersom jag inte fick mens efter missfallet så jag har bara ätit en period sedan i maj...jag hoppas den ska hjälpa nästa vända...

nån som har nåt annat tips...

är inte så där jättetaggad på sex vid ÄL när man mår skit och bara vill gråta och skälla om vart annat...mannen blir inte så sugen heller haha

• Nr 3 på G
    Anonym skrev 2014-09-09 23:00:05 följande:
    Hej tjejer
    Så mycket ni varit med om och så jobbigt det måste vara att gå igenom detta.
    Känner mig lite nervös inför VUL nästa vecka, skall få komma dit på torsdag.
    Då bör jag vara i v 7. Förstår att det är lite kritiska veckor och hoppas innerligt att allt går bra.
    Har nog ätit lite för myckte för byxorna börjar redan bli trånga och jag som skall i festblåsan om bara någon dag!
    Tänker på er och hoppas fler snart får ett fint plus. Kram kram
    Hoppas verkligen att allt bara ser bra ut, det är ju så pirrigt men underbart att få se pyret för första gången 
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)