Igår var mensen helt borta...som jag längtat efter det! Har var helt tokigt jobbigt att undvika samlag hahaha. vi är vana vid att hålla på varje dag ju, vart lyx med spiralen att slippa mens! Så detta blir något att vänja sig vid...vi har ju inte vart avhållsamma precis under mensen, får bara vara lite mer uppfinningsrik. Första gången sen vi träffades för 9 månader sen som vi inte haft samlag på flera dagar. Endast hänt om vi vart ifrån varandra pga jobbresa innan...
Men iaf, igår så kände jag redan att det började ömma i magen igen...tänkte att jag börjar med ÄL-stickorna redan nu för jag vet ju inte säkert om detta var en riktig mens jag hade eller om den kom från att jag tog ut spiralen. Så jag ska försöka hitta min ÄL så jag vet var i cykeln jag är. Hade svagt utslag igår. Idag är det redan starkare och jag är ömmare. Gissar att jag kommer ha ÄL inom 2-4 dagar, vilket är tidigare än jag skulle haft om man helt räknar på den "mens" jag hade. Så nu får vi se vilken dag ägget släpper, så nyfiken på att se om kroppen funkar som den ska med ÄL.
Kommer testa efter positivt utslag med för att se att det går ner igen. Det får gå några tester denna första månaden för att ha chans att hitta min rätta cykel.
ÄL kommer dock inte missas, för nu när mensen är borta så kör vi på varje dag precis som vanligt. Känns skönt att inte behöva övertala mannen eller att känna man är tvungen för att det är ÄL. Aktivt sexliv passar mig perfekt :)