• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Lilly2013

Hej!

Vul i fredags. Hjärtat slog på ordentligt men fostret var för litet. Ca 1 vecka. Läkaren tyckte det var oroande med tanke ovitrellen o insemineringen. Det är ju inte heller så positivt att jag inte känner av nånting. Fick blodförtunnande sprutor nu mä men det satt långt inne men han gav mä sig efter mycket tjat.

Usch nu måste jag vänta 10 dagar till nästa vul. Man blev ju inte lugnare precis.

• längtar74
    Lilly2013 skrev 2015-12-20 09:11:25 följande:

Hej!

Vul i fredags. Hjärtat slog på ordentligt men fostret var för litet. Ca 1 vecka. Läkaren tyckte det var oroande med tanke ovitrellen o insemineringen. Det är ju inte heller så positivt att jag inte känner av nånting. Fick blodförtunnande sprutor nu mä men det satt långt inne men han gav mä sig efter mycket tjat.

Usch nu måste jag vänta 10 dagar till nästa vul. Man blev ju inte lugnare precis.

Hej, så jobbigt att höra...förstår att det känns oroligt. Men vi håller alla tummar för en växtspurt de kommande dagarna. Det kan ju också lätt bli ett par dagars skillnad så tidigt beroende på hur de mäter! Förstår att de såklart mätt flera gr men man kan ju ändå hoppas på att du nästa gång är i fas. O vaddå, symptom betyder ju inte ngt! Med min dotter kände jag inte av ngt alls förrän vid typ v9-10. Den ena graviditeten är ju inte den andra lik...

Peppkramar!
  • Lilly2013

Tack

Nä man får ju hoppas på det. Nytt vul i morgon.

Ångest som tusan. Tycker ändå dessa 20 dagarna har gått bra. Har försökt att inte tänka på det. Fick pyttelite illa mående nån dag efter vi varit där förr gången och då tänkte jag lite mer positivt men det ör så lite och har varken blivit mer eller mindre,

• längtar74
    Lilly2013 skrev 2015-12-28 18:48:23 följande:

Tack

Nä man får ju hoppas på det. Nytt vul i morgon.

Ångest som tusan. Tycker ändå dessa 20 dagarna har gått bra. Har försökt att inte tänka på det. Fick pyttelite illa mående nån dag efter vi varit där förr gången och då tänkte jag lite mer positivt men det ör så lite och har varken blivit mer eller mindre,

Håller tummarna inför morgondagen.
    Kram!
  • Lilly2013

Tyvärr då blev det inget denna gången heller. Inga hjärtslag idag och skrapning inom en vecka :(

• längtar74
    Lilly2013 skrev 2015-12-29 20:01:17 följande:

Tyvärr då blev det inget denna gången heller. Inga hjärtslag idag och skrapning inom en vecka :(

Nej men åh, så tråkigt att höra! Även om man, som du, har haft känslan av att något inte är rätt, så önskar man ju inget högre än att ha fel...
    Hur går ni vidare efter skrapningen?

Många stora styrkekramar.
  • RockyKiwa
    Lilly2013 skrev 2015-12-29 20:01:17 följande:

Så tråkigt för er :( Beklagar
  • Nykär15

Vi har pratat nu och spiralen ska ut :) men vill helst börja verkstaden runt april/maj, hade föredragit vår/sommarbäbis 2017, men vet inte om man ska våga bry sig om det...tappa tid liksom. Om vi har svårigheter måste vi påbörja utredning senast dec 2016, sen är jag för gammal i mitt landsting.,,och vill ju helst hinna försöka utan hjälp några månader.,..men OM det skulle gå fort så finns ju risk för decemberbarn...vilket jag inte hade tyckt vore så spännande.

• längtar74
    Nykär15 skrev 2016-01-04 18:35:16 följande:

Tagit ut spiralen idag :) så spännande att vara igång!

Första steget! Och du, det där med risk för decemberbarn skulle jag strunta i - det blir väl fantastiskt om det skulle funka så pass snabbt...!
    Lycka till nu!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)