• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Lilly2013

Hej!
    Vi ska göra ivf på Triangeln i Köpenhamn.
    Det är via Infert kliniken på vårt sjukhus som har ett samarbete med dom så att även vi som är äldre och inte får det gratis får ett subventionerat pris.
    Alla prover och ul görs på hemma plan och de är de som bestämmer dosen och så sen görs själva äggplocket och återinförandet där.
    Var ska ni vara?

• Sudden

Hej hopp! Jag var med i tråden för ett tag sedan men tog en paus efter (ytterligare) en misslyckad ivf. För nästan två veckor sedan blev det ett fet eftersom vi lyckades få många till frysen. Och tänk, just nu visar stickorna plus, på ruvardag 10 efter återinförande. Har ett sent missfall bakom mig så ligger mycket lågt men detta är iaf första steget :). Har gått på Sahlgrenska och har nyss fyllt 40. Har en tioåring sedan tidigare men mannen har inga barn. Hoppas jag når hela vägen

• Jeanette 818
    Lilly2013 skrev 2015-09-10 09:16:05 följande:

Hej!
    Vi ska göra ivf på Triangeln i Köpenhamn.
    Det är via Infert kliniken på vårt sjukhus som har ett samarbete med dom så att även vi som är äldre och inte får det gratis får ett subventionerat pris.
    Alla prover och ul görs på hemma plan och de är de som bestämmer dosen och så sen görs själva äggplocket och återinförandet där.
    Var ska ni vara?

Vi ska göra vår IVF på Storkkliniken i Köpenhamn. Behandlingen börjar närma sig och det känns både spännande och jobbigt. Funderar mycket på vilka chanser man har att lyckas på första försöket... Och om man ska göra fler försök om det inte fungerar? Jag är 43 år, borde jag ens hoppas på ett andra barn? 

Grattis Sudden, hoppas jag kan göra dig sällskap om några veckor!
  • ademja

Jag är ny i tråden, 42 och har tre barn sedan tidigare (mellan 7-12), men sambon har inga egna men han vill ha. Nu har vi fått ett plus! Är i v. 5. Hoppas inget händer nu... Har haft två ma tidigare i mitt liv. Nu tar vi en dag i sänder. :)

• Lilly2013
    Sudden skrev 2015-09-16 19:45:49 följande:

Hej hopp! Jag var med i tråden för ett tag sedan men tog en paus efter (ytterligare) en misslyckad ivf. För nästan två veckor sedan blev det ett fet eftersom vi lyckades få många till frysen. Och tänk, just nu visar stickorna plus, på ruvardag 10 efter återinförande. Har ett sent missfall bakom mig så ligger mycket lågt men detta är iaf första steget :). Har gått på Sahlgrenska och har nyss fyllt 40. Har en tioåring sedan tidigare men mannen har inga barn. Hoppas jag når hela vägen

Grattis! håller tummarna för att allt ska gå bra nu
  • Lilly2013

2 st embryon tillbaka igår inte den bästa kvaliteten men bara att hoppas.
    Gravtest om 12 dagar.

• Sudden
    Lilly2013 skrev 2015-09-19 14:06:46 följande:

2 st embryon tillbaka igår inte den bästa kvaliteten men bara att hoppas.
    Gravtest om 12 dagar.

Spännande! Jag fick också två (tvådagars) tillbaka. Lycka till :)
  • Nr 3 på G

Grattis till alla nya plus här inne :) 

Här hemma har Teus hunnit bli 2 månader och växer så det knakar och jag längtar efter en bebis till ;) men får väl ge mig nu

• ademja

Ikväll fick jag en blödning. Har gått in i vecka 6. La mig ner och har inte rört mig mer än till toan. Är väldigt kissnödig hela tiden. Vågar inte gå på toa.. fast måste. De två sista toabesöken har inte det varit nåt blod alls. Missfall? : ( Är ensam hemma... är livrädd. Håller på och städar ur lägenheten för flytt till pojkvännen imorgon (han bor 20 mil bort), ingen har hjälpt mig alls i helgen och jag är slutkörd... Blir att ligga och se vad som händer, men det är antagligen kört nu.. Är så ledsen...

• Niki
    ademja skrev 2015-09-21 22:49:42 följande:

Ikväll fick jag en blödning. Har gått in i vecka 6. La mig ner och har inte rört mig mer än till toan. Är väldigt kissnödig hela tiden. Vågar inte gå på toa.. fast måste. De två sista toabesöken har inte det varit nåt blod alls. Missfall? : ( Är ensam hemma... är livrädd. Håller på och städar ur lägenheten för flytt till pojkvännen imorgon (han bor 20 mil bort), ingen har hjälpt mig alls i helgen och jag är slutkörd... Blir att ligga och se vad som händer, men det är antagligen kört nu.. Är så ledsen...

Förstår din oro, håller tummarna att blödningen stannar av, kanske bara en liten blödning, vilket vissa får utan att det behöver vara mf. Är själv orolig varje dag att något ska hända och vågar knappt gå på toaletten . Är  bara i v. 7
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)