• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Poohbaby
    Nr 3 på G skrev 2015-07-17 22:40:52 följande:

Lillebror är här <3 Onsd 15/7 kl 02:57 föddes han 3860 g och 52 lång, gick undan när han väl bestämt sig, kom till förlossningen vid 00:10 :) 

Vi mår bara bra båda två och nu njuter vi av vår nya familjemedlem :)

Åhh vad roligt, längtar massor här med. Känns som en evighet till oktober
  • lamiette

Här kommer en uppdatering från mig. Jag bör ha haft ÄL i förrgår men jag fick inget (eller tveksamt) utslag på ÄL-stickorna. Kan det vara för att jag börjat med munkpeppar? Vi har tillbringat den senaste veckan i en trång stuga med både andra vuxna och barn så det var trixigt att få till det men vi lyckades två ggr IAF. Så nu är det inte annat att göra än att hålla tummarna och invänta mens som bör komma 5/8. Känns långt borta.

• längtar74

Hej alla!
    Pinsamt sent men bättre det än inte alls:
    Stort grattis till den lilla prinsessan, Jamtlandstaus!!

Och nr 3 på G: ett lika stort grattis till lillebror

Välkommen alla nya - lycka till och hoppas att vi snart får nya fina plus i tråden.

• piglet15
    lamiette skrev 2015-07-22 19:07:05 följande:

Här kommer en uppdatering från mig. Jag bör ha haft ÄL i förrgår men jag fick inget (eller tveksamt) utslag på ÄL-stickorna. Kan det vara för att jag börjat med munkpeppar? Vi har tillbringat den senaste veckan i en trång stuga med både andra vuxna och barn så det var trixigt att få till det men vi lyckades två ggr IAF. Så nu är det inte annat att göra än att hålla tummarna och invänta mens som bör komma 5/8. Känns långt borta.

Undrade just hur det gått för digSkrattande Själv är jag rädd att vi nästan blivit snuvade på ÄL...Den var beräknad till på lördag, jag tog stickor dag 9 och 10 och blev förvånad att jag fick två nästan lika starka streck. Dag 11 svagare resultat och på kvällen rejäl ÄL-känning och idag på dag 12 inget utslag. Typiskt nog har mannen varit borta, kom hem idag (när vi räknat med att det skulle vara dags att köra igångFlört) Kanske beror på munkpepparn att ÄL blev tidigare? Vi får se till att vara bättre beredda nästa gång, nu är det som sagt bara att hålla tummarna!Skrattande
  • lamiette

Usch, trixigt det där med ÄL-test. Jag antar att man lär sig tolka dem allt eftersom . Jag fick inget utslag vad jag kunde se men jag hoppas ändå! Tycker brösten ömmar lite ibland men en stund senare känner jag inget. Har BIM 7/8 så jag håller tummarna .

• Stardust74
    Hej:)
    Jag bara undrar, HUR är det att skaffa barn IGEN efter 40??
    Jag är 42 och min minsta är 14. Min nya man har inga barn och vill gärna ha. Jag kan tänka mig att bli gravid igen, men undrar hur ni upplevt graviditeten "så sent i livet"? :)
  • Poohbaby

Fick en chock idag hos bm då hon meddelade att man tagit bort tillväxt ultraljud om man inte misstänker något är fel.
    Min tid blev avbokad då allt verkar ok, livmoder växer som det ska o bebis rör sig o hjärtat ok. Är det så överallt?

Stardust: Mitt järn är lite lågt 102 o mitt blodtryck likaså 85/50. Annars går det fint fint. Fyller 41 o det är fjärde barnet. Jag känner ingen större skillnad som jag skulle koppla till min ålder.

Hur går det för alla andra?

• JeyLa

Hej, är ny i gruppen (har gjort en presentation i presentations-tråden).

Allt är nytt för mig nu, och då menar jag svårigheterna att bli gravid nu när man är äldre. Har haft otroligt lärt att bli gravid tidigare - har aldrig använt några äl-stickor eller behövt tempat etc - så allt sånt är helt nytt....vad kan man göra för att öka chanserna att bli gravid, tar tacksamt emot tips. Det tog oss nästan ett år att bli gravid nu sista gången (jag var 39 då), och tyvärr så slutade det med intrauterin fosterdöd i v 23+3 - så det är bara tre veckor sedan vi förlorade honom. Men längtan efter ett barn är starkare än rädslan för att det ska hända igen....men samtidigt känns det som om man har tiden emot sig.

Grattis alla ni som har blivit föräldrar igen och även till er som har en liten i magen - ni ger mig hopp om att även vi kanske kan lyckas.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)