• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Helenisen
    Nr 3 på G skrev 2015-10-20 21:58:53 följande:

Helenisen har det blivit nån bebis än???

Nej! Den envisa ungen behagar tydligen inte komma ut självmant! :(
    Hade bf 12/10, sista besök hos BM idag onsdag, sen blir det igångsättning nästa onsdag om hon inte tittat ut.
    Känns inte som om nåt är på g alls, så har siktat in mig på igångsättning, även om det inte känns "kul", men ut måste hon ju.
    Kan ju säga att det inte är roligt nu...ont i ryggen, stor, klumpig, otymplig, svullen, trött och orkeslös, men rastlös mitt i allt...känns som att kommer vara gravid resten av mitt liv...
    Stora dottern föddes på +6, men värkarna började redan +3, så jag kände ju att det var något på gång, men inte nu. :((
  • havsblomman
    Anonym (Mini) skrev 2015-10-18 11:45:09 följande:
    Jag är inte gravid och det går inte att testa för klimakteriet. Frågan är  var jag kan kolla om jag har ägg kvar, hos vanlig gynekolog?
  • Nr 3 på G

Dessa envis ungar som inte vill ut i tid, det är ju så drygt att gå över (jag har -3, + 11, +6 och +6 på mina gulligare) men sista gick iaf undan när han väl bestämde sig. Hoppas det kommer igång av sig själv innan dess men oavsett så har du snart en gosig bebis att snusa på 

• RockyKiwa
    havsblomman skrev 2015-10-22 18:13:47 följande:
    Jag är inte gravid och det går inte att testa för klimakteriet. Frågan är  var jag kan kolla om jag har ägg kvar, hos vanlig gynekolog?
    Hej!Jag fick missfall förra hösten och var då 46 år.Vi försökte pricka in så många ggr det gick på ägglossningarna då min pojkvän jobbade i Norge till och från.För att vara säker på att jag ej kommit in i Klimakteriet (vilket jag inte trodde) så beställde jag ett Klimakteritest på nätet och det visade Neg som jag trodde.När jag inte blivit gravid till sommaren så började jag acceptera att jag inte skulle bli gravid igen, jag fyllde 47 i somras och pojkvännen började plugga i Norge i slutet av Aug.Men så lyckades jag bli gravid igen:) Är i v.5+5 men tror att det stannat av även denna gång.Har haft tydliga symtom som ömma bröst,yrsel,molvärk imagen mm.Tycker nu att symtomen avtagit men har lite molvärk och mindre ömma bröst.Kollade igår med ett digitalt test som borde visat 3+ då jag vet att befruktningen blev för 3v och 4 dgr sedan men visade bara 2-3 :( Så nu ställer jag mig in på ett kommande missfall tyvärr och vill inte bli gravid något mer.Jobbigt då min kille ej har barn.Lycka till och köp ett test på nätet om du vill veta.
  • pomperiposa
    RockyKiwa skrev 2015-10-23 12:33:48 följande:
    Hej!Jag fick missfall förra hösten och var då 46 år.Vi försökte pricka in så många ggr det gick på ägglossningarna då min pojkvän jobbade i Norge till och från.För att vara säker på att jag ej kommit in i Klimakteriet (vilket jag inte trodde) så beställde jag ett Klimakteritest på nätet och det visade Neg som jag trodde.När jag inte blivit gravid till sommaren så började jag acceptera att jag inte skulle bli gravid igen, jag fyllde 47 i somras och pojkvännen började plugga i Norge i slutet av Aug.Men så lyckades jag bli gravid igen:) Är i v.5+5 men tror att det stannat av även denna gång.Har haft tydliga symtom som ömma bröst,yrsel,molvärk imagen mm.Tycker nu att symtomen avtagit men har lite molvärk och mindre ömma bröst.Kollade igår med ett digitalt test som borde visat 3+ då jag vet att befruktningen blev för 3v och 4 dgr sedan men visade bara 2-3 :( Så nu ställer jag mig in på ett kommande missfall tyvärr och vill inte bli gravid något mer.Jobbigt då min kille ej har barn.Lycka till och köp ett test på nätet om du vill veta.
    Hej, jag hoppas det inte har avstannat för dig och att allt går bra. Jag hoppas att testet bara var lite otydligt, jag håller tummarna.
  • Anonym (kanskemamma)

Hej är ensamstående och har inga barn. Är 46 år och funderar på insemination.

• JeyLa

Grattis till alla ni som har plussat och till er som redan har fått era bebisar :)

Jag hoppade in i tråden för några månader sedan - är 40 år har fyra döttrar och förlorade vår son i v 23+3 den 23 juli i år - så mitt liv är verkligen upp och ner och fram och tillbaka känns det som. Har avskärmat mig från allt det sociala ett tag, men känner nu att jag har orken att komma tillbaka lite.

Jag har alltid trott att jag har haft äl tidigt, och sedan jag förlorade sonen så har jag använt clearblue digitala ägglossningstest, för att öka chanserna lite. Och jag hade rätt bra koll - har haft mens fyra ggr efter förlossningen och de tre ggr jag har använt ägglossningstestet så har det visat äl på dag nio. Inte alltid så lätt att pricka in då sambon ligger borta och jobbar under veckorna. Men nu i söndags så hade jag äl, så vi får väl se - jag hoppas innerligt men försöker tänka att blir det så blir det (lättare sagt än gjort) :) Har kort cykel, 24 dagar, och en sådan här gång så är det ju positivt. Så nu väntar jag på Bim den 9 november.

• RockyKiwa

Tänker på alla här som vill ha fler barn, lycka till.Själv blev det som jag trodde, fick missfall i v.6 .Jobbigt att acceptera att det inte blir något barn trots att jag fortfarande är så fertil :(

• Anonym (Mini)
    RockyKiwa skrev 2015-10-27 15:03:52 följande:

Tänker på alla här som vill ha fler barn, lycka till.Själv blev det som jag trodde, fick missfall i v.6 .Jobbigt att acceptera att det inte blir något barn trots att jag fortfarande är så fertil :(

Tråkigt att höra! Önskar dig lycka till vad du än beslutar dig för! Kämpa på!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)