• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Anonym (Mini)

Hej svejs.

Skulle ha min mens i tisdags. Testade igår BIM+2 fick negativt. Inte på morgon urin utan hållt mig i två-tre Tim kanske. Om det var så att jag testat fel tidpunkt å skulle samlat på mig mer urin skulle det vara ett litet svagt streck men icke. Helt blankt. Min äl var lite sen om jag tolkat rätt denna mån men har inga symptom el något. Rädd man börjar komma i kilmakteriet. Blödde 7 dgr förra mensen och endast 24 dgr cykel förra gången. Ska tilläggas att jag alltid haft väldigt regelbundet innan. Hade lite rosa på papperet i måndags. Vad betyder detta? Help!

• Anonym (Maria)
    Anonym (Mini) skrev 2015-11-12 09:57:39 följande:

Hej svejs.

Skulle ha min mens i tisdags. Testade igår BIM+2 fick negativt. Inte på morgon urin utan hållt mig i två-tre Tim kanske. Om det var så att jag testat fel tidpunkt å skulle samlat på mig mer urin skulle det vara ett litet svagt streck men icke. Helt blankt. Min äl var lite sen om jag tolkat rätt denna mån men har inga symptom el något. Rädd man börjar komma i kilmakteriet. Blödde 7 dgr förra mensen och endast 24 dgr cykel förra gången. Ska tilläggas att jag alltid haft väldigt regelbundet innan. Hade lite rosa på papperet i måndags. Vad betyder detta? Help!

Hej, det kan vara så att det var ägget som fäste, jag blödde pytte-lite då när mitt ägg fäste. Jag har förstått att det kan vara så att ägglossningen kommer lite senare än vad man trodde att den skulle göra, testa du igen om någon vecka. Lycka till!
  • Freje

Hej, det var länge sen jag skrev något i tråden, men här kommer en liten uppdatering. Har fullt upp, dottern blir idag 7 månader Tänk vad galet fort tiden går. Hon är en mycket glad och lätt tjej, nöjd nästan jämt. Är bortskämd med att hon sover snällt i egen säng hela natten med undantag av en amning. Hon är precis i färd med att knäcka krypkoden. Så nu måste vi se över och barnsäkra huset igen . Storebror som snart fyller 5 är mycket stolt och hjälpsam med lillasyster.

Grattis ni som fått era små underverk.

Jag håller mina tummar för er som kämpar och väntar på plusset. Förhoppningsvis kommer det snart.

• Anonym (Mini)

Tack Anonym Maria för ditt svar!! Gick inte citera? Nåja mensen kom ju tre dagar sen men bestämt! Men nu är jag inne på äl vilken dag som helst igen. Bara orolig jag inte får äl :-/ någon i min ålder och försöker? 43.. Hört det finns en gräns vid 42 sen dalar oddsen rejält. Skulle vara roligt och peppande höra om någon/några lyckats efter 42? Kram t alla

• Freje
    Anonym (Mini) skrev 2015-11-20 20:04:31 följande:

Tack Anonym Maria för ditt svar!! Gick inte citera? Nåja mensen kom ju tre dagar sen men bestämt! Men nu är jag inne på äl vilken dag som helst igen. Bara orolig jag inte får äl :-/ någon i min ålder och försöker? 43.. Hört det finns en gräns vid 42 sen dalar oddsen rejält. Skulle vara roligt och peppande höra om någon/några lyckats efter 42? Kram t alla

Jag var 42 när jag blev gravid med dottern som nu är 7 månader
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2015-11-20 20:04:31 följande:

Jag har hört att risken för Downs ökar mer markant (4%) vid just 42år men fertiliteten är väl väldigt individuell...?
    Jag fick 2:an vid 41år och 3:an vid 44år. Både grav kom med ett MA innan.
    Det kan gå alldeles utmärkt för dig!
    Jag håller tummarna!
  • Jamtlandstaus

Tror inte jag sagt grattis till er Poohbaby o Helenisen STORT GRATTIS!! <3
    En hel del dramatik som jag hoppas håller sig borta nu!

Min tös är nu 5mån och jag är så glad lver att det kan gå "lätt"
    Amningen funkar och hon sover på nätterna.

• Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2015-11-22 20:54:51 följande:

Jag har hört att risken för Downs ökar mer markant (4%) vid just 42år men fertiliteten är väl väldigt individuell...?

Jag fick 2:an vid 41år och 3:an vid 44år. Både grav kom med ett MA innan.

Det kan gå alldeles utmärkt för dig!

Jag håller tummarna!

Härligt höra! Tack snälla för era svar båda två! Roligt ni lyckats!

Ok är kanske det jag tänker på ökning vid 42 års ålder. Återkommer om det om jag lyckas

• Helenisen
    Jamtlandstaus skrev 2015-11-22 21:02:34 följande:

Tror inte jag sagt grattis till er Poohbaby o Helenisen STORT GRATTIS!! <3
    En hel del dramatik som jag hoppas håller sig borta nu!

Min tös är nu 5mån och jag är så glad lver att det kan gå "lätt"
    Amningen funkar och hon sover på nätterna.

Tack Jamtlandstatus! :) Skönt när det går lätt, det gjorde det med min stora tjej, för 15 år sedan, hoppas hennes (halv)syster hittar sin rytm snart.

En månad idag, 25, firas med att de två senaste dagarna ha bytt personlighet och gråter och skriker för allt och ingenting och bara ska bli buren över axeln där det ven ska sovas...jag och sambon har fått träningsvärk. Men som kompensation så avfyras det leenden titt som tätt, så vi kånkar vidare ;)

Lycka till alla som försöker!
  • Jeanette 818

Grattis till alla nyblivna föräldrar!

Jag läser tråden i smyg men kommenterar sällan. Kan tydligen inte bli gravid igen eftersom jag precis fått mens efter mitt första IVF-försök. Då hade jag ändå fått två fina embryon insatta... Kan inte släppa tanken på att min dotter ska få växa upp som enda barnet Någon som har några tips och ideér?

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)