• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nykär15

Ja, det har vi pratat om och bestämt oss för att skita i, får vi ett friskt barn tillsammans så är det det enda viktiga, oavsett när det anländer <3

längtar74 skrev 2016-01-04 19:18:28 följande:

Första steget! Och du, det där med risk för decemberbarn skulle jag strunta i - det blir väl fantastiskt om det skulle funka så pass snabbt...!

Lycka till nu!

• Anonym (Cecilia)

Hej!

Det här är nog en tråd för mig. Jag fyller 40 år om några veckor och har försökt få en sladdis i 1,5 år. Har två barn i skolåldern sedan tidigare. Ett missfall på vägen för ca ett år sedan. I början var det spännande men nu har jag börjat tappa hoppet om att det ska bli något. Än så länge fortsätter vi att försöka dock.

Har ni funderat på hur länge ni ska försöka? Eller kan ni tänka er att fortsätta hur länge som helst?

• Nykär15

Vi kommer försöka 6 månader själva, sen gå på ivf är planen om det inte tagit sig.

Har ni gjort någon utredning, kör äl-tester osv?

• dessan02

Hej tänkte hänga med här om det går bra. Jag är 39 år och lyckades bli gravid men efter min nipt test så fick jag veta att jag har kromosom 21 på fostret. Och då var jag i vecka 13. Vi bestämde snabbt att vi ska abortera och jag fick tid om 4 veckor. Vidrigt att vänta så länge. Men redan efter några dagar så fick jag missfall. Så att det var väll tur i oturen. Jag blev skrapad.mem man är ledsen. Min barnmorska sa att det är inget som hindrar att jag inte kan försöka igen.risken är minimal. Men jag vet inte om jag vågar. Vill veta om ni har varit med om nått sånt och sen blivit gravida med friskt barn? Tacksam för svar

• Nykär15

Vad jobbigt...men skönt i det hemska att du slapp vänta 4 veckor på att avsluta...att kroppen löste det själv.

Har inga egna erfarenheter att ge då jag bara varit gravid två ggr och båda resulterade i två friska barn.

Nu närmar vi oss första försöket på ett tredje, väntar på äl.

dessan02 skrev 2016-01-10 21:38:14 följande:

Hej tänkte hänga med här om det går bra. Jag är 39 år och lyckades bli gravid men efter min nipt test så fick jag veta att jag har kromosom 21 på fostret. Och då var jag i vecka 13. Vi bestämde snabbt att vi ska abortera och jag fick tid om 4 veckor. Vidrigt att vänta så länge. Men redan efter några dagar så fick jag missfall. Så att det var väll tur i oturen. Jag blev skrapad.mem man är ledsen. Min barnmorska sa att det är inget som hindrar att jag inte kan försöka igen.risken är minimal. Men jag vet inte om jag vågar. Vill veta om ni har varit med om nått sånt och sen blivit gravida med friskt barn? Tacksam för svar

• Anonym (Cecilia)
    Nykär15 skrev 2016-01-10 17:31:07 följande:

Vi kommer försöka 6 månader själva, sen gå på ivf är planen om det inte tagit sig.

Har ni gjort någon utredning, kör äl-tester osv?

Hej! 

Ja, jag använder äl-test och det verkar som att jag har regelbunden äl, men det vill inte ta sig i alla fall. Vi kommer dock inte att gå vidare med IVF, det är vi eniga om. Vi vill väldigt gärna ha ett barn till men blir det inte så låter vi det vara. Jag skulle antagligen resonera annorlunda om jag hade en ny parter som inte hade barn sedan tidigare.

När fyller du 40? För mig är det bara en månad kvar och det är ju idiotiskt att stirra sig blind på just den gränsen men det är svårt att låta bli...
  • Anonym (Cecilia)
    dessan02 skrev 2016-01-10 21:38:14 följande:

Vad tråkigt. Jag är chockad över att höra att du skulle fått vänta i 4 veckor, så sent i graviditeten som v.13. Det låter nästan inhumant. Tur ändå att du slapp gå och våndas.

Har själv ett missfall i 14:e veckan i bagaget men jag gjorde iofs inget test så jag vet inte om fostret var friskt eller inte. Hoppas att du vågar testa igen. Risken är ju som sagt minimal att det skulle hända igen, men hjärtat ska ju vara med också.
  • Nykär15

Jo eftersom han inte har några barn sen innan så vill vi gärna försöka med ett gemensamt, hade inte gått till ivf om jag levt kvar i gamla relationen...så förstår er.

Jag fyller 39 i mars så är ju inte 40 förrän om ett år...men fick vara med ändå eftersom det närmar sig!

Anonym (Cecilia) skrev 2016-01-11 10:11:38 följande:

Hej! 

Ja, jag använder äl-test och det verkar som att jag har regelbunden äl, men det vill inte ta sig i alla fall. Vi kommer dock inte att gå vidare med IVF, det är vi eniga om. Vi vill väldigt gärna ha ett barn till men blir det inte så låter vi det vara. Jag skulle antagligen resonera annorlunda om jag hade en ny parter som inte hade barn sedan tidigare.

När fyller du 40? För mig är det bara en månad kvar och det är ju idiotiskt att stirra sig blind på just den gränsen men det är svårt att låta bli...

• dessan02

Innan missfallet så försökte vi i 8 månader. Och då använde jag äl stickor. Till sist tog det sig iallafall. Jag själv har 4 st barn/ungdomar friska så att den här gången var det otur. Men det avskräcker inte mig att försöka igen. Det är väl mycket det där med åldern också tyvärr. Men lycka till ni som försöker det kommer väl att resultera i graviditet. Jag väntar in att blödningen avtar och börjar igen.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)