• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Brinkly
    ademja skrev 2015-09-21 22:49:42 följande:

Ikväll fick jag en blödning. Har gått in i vecka 6. La mig ner och har inte rört mig mer än till toan. Är väldigt kissnödig hela tiden. Vågar inte gå på toa.. fast måste. De två sista toabesöken har inte det varit nåt blod alls. Missfall? : ( Är ensam hemma... är livrädd. Håller på och städar ur lägenheten för flytt till pojkvännen imorgon (han bor 20 mil bort), ingen har hjälpt mig alls i helgen och jag är slutkörd... Blir att ligga och se vad som händer, men det är antagligen kört nu.. Är så ledsen...

Behöver inte vara MF. Normalt att blöda lite under graviditeten. Hur har det gått? Styrkekram
  • Mammut

Från en graviditetstråd till hit var inte kul. Fick MA i veckan. Embryot dog i v 5, vi skulle på vul för att fastställa bf och för att få se ett tickande hjärta i v 7... men fick istället höra att grodden lämnat oss. Har aldrig haft missfall vad jag vet, trots 4 tidigare normala graviditeter. Nu börjar vi om igen... tog ett år sist så jag har lite stress att klockan är emot oss (42år). Trösten är att jag har PCOS och först på "äldre" dar har jag fått någorlunda regelbunden cykel och är hyfsat fertil (mkt ägg kvar). Kör på direkt och hoppas på att vi snart är där igen. Äter nu rosenrot dag 1-14... ska även börja med Q10 (plus mina Mitt val kvinna ×2). Lycka till alla kämpande...

• Lilly2013
    Mammut skrev 2015-09-24 19:55:02 följande:

Från en graviditetstråd till hit var inte kul. Fick MA i veckan. Embryot dog i v 5, vi skulle på vul för att fastställa bf och för att få se ett tickande hjärta i v 7... men fick istället höra att grodden lämnat oss. Har aldrig haft missfall vad jag vet, trots 4 tidigare normala graviditeter. Nu börjar vi om igen... tog ett år sist så jag har lite stress att klockan är emot oss (42år). Trösten är att jag har PCOS och först på "äldre" dar har jag fått någorlunda regelbunden cykel och är hyfsat fertil (mkt ägg kvar). Kör på direkt och hoppas på att vi snart är där igen. Äter nu rosenrot dag 1-14... ska även börja med Q10 (plus mina Mitt val kvinna ×2). Lycka till alla kämpande...

Fy fanns tråkigt.

Har varit med om det 4 ggr. Trott att jag är gravid och kommit in på ul och inget hjärta som slår.

Kram.
  • Jamtlandstaus

Här var många plus, grattis ALLA! Och helt förståeligt mycket oro men det kan ju gå jättebra och i vår kan ni gulla med era bebisar <3 det är inte kört bara för att ni fyllt 40 eller fått en blödning!
    Är det missfall kan man tyvärr inget göra något åt det i tidig graviditet så man kan bara "åka med"...
    Själv har jag fått 2 barn efter 40 (är nu 44) men oxå haft 2 MA under denna tid.
    Min rekommendation är munkpeppar och att hålla koll på ÄL, själv använde jag Clearblues fertilitetsmonitor.
    Kram till er alla fantastiska kvinnor!!

• Niki

Mammut..beklagar...håller tummarna för ett Pluss så fort som möjligt!

• Nr 3 på G

Har ju ganska nyligen fått min 4:a, jag var 36 når jag fick mitt 1:a barn sen 38, 41 och snart 44 så inget är kört, hade 1 MF mellan 2 och 3 sen fick jag 2 MF och 1 MA mellan 3 och 4.Så en tuff resa men väl värt det i slutänden <3

• Anonym (Mini)

Hej,

Hoppar in här igen. Var med tidigare och i början av sommaren fick jag mf i v.6. Orkade inte gå in på fl alls. 
    But now Im back:)
    Jätte roligt läsa att så många plussat trots mf i bagaget efter. Jag är 43 så känns ju inte som man har jätte mycket tid! Har dock precis haft äl och hoppas hoppas! 

Kram och lycka till alla! :)

• Anonym (Mini)
    Nr 3 på G skrev 2015-10-06 13:35:15 följande:

Välkommen tillbaka Mini :) håller tummarna för dig

Tack så mycket! :) Har som sagt precis haft äl så är inne i den svängen. Någon mer som är på samma plats? Så man kan diskutera symptom mm  Har inga stora förhoppningar, lika bra det så man slipper bli besviken. Borde vara i äl +4 nu.Typ. ;)

En annan sak. Har den här sidan som favorit men kommer inte upp som ny händelse när någon skriver. Någon som vet hur man fixar till det? 
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)