• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • RockyKiwa

Tack så mycket Jey la och Anonym(mini) Bara att försöka acceptera läget och hoppas att våran starka Kärlek vi har till varann håller i sig,trots att vi ej kan få barn tillsammans.

• Nr 3 på G
    Helenisen skrev 2015-10-21 00:47:22 följande:
    Nej! Den envisa ungen behagar tydligen inte komma ut självmant! :(
    Hade bf 12/10, sista besök hos BM idag onsdag, sen blir det igångsättning nästa onsdag om hon inte tittat ut.
    Känns inte som om nåt är på g alls, så har siktat in mig på igångsättning, även om det inte känns "kul", men ut måste hon ju.
    Kan ju säga att det inte är roligt nu...ont i ryggen, stor, klumpig, otymplig, svullen, trött och orkeslös, men rastlös mitt i allt...känns som att kommer vara gravid resten av mitt liv...
    Stora dottern föddes på +6, men värkarna började redan +3, så jag kände ju att det var något på gång, men inte nu. :((
    Men nu dååå? Nu måste hon ju ha kommit <3
  • DAX NU
    Anonym (kanskemamma) skrev 2015-10-23 13:54:20 följande:

Hej är ensamstående och har inga barn. Är 46 år och funderar på insemination.

Anonym (kanskemamma) skrev 2015-10-23 13:54:20 följande:

Hej är ensamstående och har inga barn. Är 46 år och funderar på insemination.

Jag vill gärna bli pappa, hör av dig om jag kan vara intressant.
  • Poohbaby

Två veckor på BB blev det. Gulsot och solning.

En tuff start men nu är vi hemma och såklart första BVC besöket har han gått ner i vikt o tanten skriker om ersättning fast jag vill amma. Ger ersättning o visar sig han tål inte den. Komjölk allergi misstänks nu.

Fått bebisen Helenisen?

Jag hade bf 10 oktober och han kom 7 oktober.

Kom in på förlossningen vid 10 var då 3 cm öppen och hade 2 cm livmodertapp kvar. Han låg högt och var ej fixerad. Skickades på stan att gå en runda luncha och komma tillbaka. Dem trodde inte jag var igång men jag insisterade. Tur det för efter rundan var tappen väkk jag var sju cm öppen och han låg fortfarande högt men var fixerad nu. Klockan var då 14. Kopplades upp och vid 17 tog jag lustgas. Han tryckte på och ville ut men jag var bara åtta cm öppen då. Strax efter gick vattnet och krystvärkar kom. Dem fick kalla läkare för hans hjärtrytm sjönk så det blev sugklocka. Från krystvärkar till han var ute tid 3 min. Så snabbt gick det. Var en obehaglig känsla. Läkare som bänder upp två cm sköterskor som höll fast ens ben och sa tryck han måste ut nu. Hade aldrig klarat det utan min mans stöd.

• Nr 3 på G

Oj vilken resa Phoobaby hoppas ni mår bra nu

Min förlossning gick också undan, kom in 00.15 och var 7 cm öppen men han låh högt och fullt rörlig, och 02:57 är han född på 3 krystvärkar med navelsträngen runt halsen men gick bra iaf

• Helenisen

Jodå, nu är hon här! <3 4405gram och 54cm ren kärlek!
    Fick svaga, oregelbundna värkar i fredags, 23/10, ökade under lördagen och vid midnatt åkte vi in då jag ville ha något att sova på eftersom de svaga ändå höll mig vaken natten innan. Undersöktes och var då öppen 2-3cm samt utplånad tapp, fick med mig 2 pana-nånting, kom hem, tog dem, duschade och la mig men då tog de i, 3 min emellan ca och ont! Blev bara till att åka in igen. Då öppen 4, fick bada+lustgas (bästa badet nånsin) efter ca fyra timmar ville de ta hål på hinnorna och då fick jag "panik" och ville ha eda - vilket gjorde att värkarna avtog så det fick bli värkstimulerande dropp och 12:56 på söndagen 25:e kom hon ut!
    Dock hade hon svalt fostervatten hon bajsat i så de två första dagarna spydde hon bara upp det och hade inte mycket till matlust (tydligen mår de väldigt illa av det) men nu är hon desto hungrigare!
    Åkte hem i måndags efter läkarkollen och nu är vi bara hemma och myser! Två barnvagnspromenader har vi hunnit med, men jag har rätt ont i stygnen (både inre och yttre) och underlivet, så vi hetsar inte med det nu.

• Nr 3 på G

Åååå GRATTIS till er "lilla" guldklimp <3 födelsedag dagen före mig då :) ta det lugnt, njut och var rädd om dig och din lilla tjej

• tigerspirit

Jag och sambon försöker få ett gemensamt barn, jag har tre sedan tidigare. Efter ett missfall så kom aldrig mensen när den skulle och det visade sig att jag är gravid igen. Vecka 6 nu. Jag är en pessimist eftersom allt går fel för mig jämt, så jag väntar på mf igen.

Har i mitt liv fått två ma och ett mf. Tror jag hade misfall för ett par månader sedan också, blödde i en vecka då vid bim (har aldrig gjort det vid mens). I alla fall så tar vi en dag i taget. Skulle vilja kolla upp om allt är okej, då det inte blir mf/ma igen. Klarar inte av att gå och vänta på att det ska visa sig vara nåt fel.. Varken jag eller sambon vågar hoppas, vi vågar inte se positivt som det varit hittills.

Jag har spänningar i livmodern, vågar knappt gå eller göra något. Har inte haft så när jag väntade mina tre barn som jag redan har, förutom senare (förvärkar). Någon mer som upplevt sådant tidigt och det inte betytt mf?

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)