Inlägg från: JeyLa |Visa alla inlägg
  • JeyLa

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej, är ny i gruppen (har gjort en presentation i presentations-tråden).

Allt är nytt för mig nu, och då menar jag svårigheterna att bli gravid nu när man är äldre. Har haft otroligt lärt att bli gravid tidigare - har aldrig använt några äl-stickor eller behövt tempat etc - så allt sånt är helt nytt....vad kan man göra för att öka chanserna att bli gravid, tar tacksamt emot tips. Det tog oss nästan ett år att bli gravid nu sista gången (jag var 39 då), och tyvärr så slutade det med intrauterin fosterdöd i v 23+3 - så det är bara tre veckor sedan vi förlorade honom. Men längtan efter ett barn är starkare än rädslan för att det ska hända igen....men samtidigt känns det som om man har tiden emot sig.

Grattis alla ni som har blivit föräldrar igen och även till er som har en liten i magen - ni ger mig hopp om att även vi kanske kan lyckas.

• JeyLa

Tack snälla Nr 3 på G, det ska jag absolut tänka på - jag vill verkligen öka mina chanser så mycket jag kan, och kan _jag_ påverka det så ska jag definitivt göra det också.

Jag beklagar dina missfall - och ja, det är fruktansvärt att förlora ett barn så sent - man har ju sina delmål, man har passerat de kritiska 12 veckorna, man har gjort Kub och Nupp-test och man har varit på rutinultraljudet - oron försvinner ju inte helt, men den avtar ju ju fler delmål som man har passerat, så man tror ju ändå inte att detta ska hända.

Tack så mycket, stor kram <3 Väldigt fint namn till lillebror förresten <3

• JeyLa

Grattis till alla ni som har plussat och till er som redan har fått era bebisar :)

Jag hoppade in i tråden för några månader sedan - är 40 år har fyra döttrar och förlorade vår son i v 23+3 den 23 juli i år - så mitt liv är verkligen upp och ner och fram och tillbaka känns det som. Har avskärmat mig från allt det sociala ett tag, men känner nu att jag har orken att komma tillbaka lite.

Jag har alltid trott att jag har haft äl tidigt, och sedan jag förlorade sonen så har jag använt clearblue digitala ägglossningstest, för att öka chanserna lite. Och jag hade rätt bra koll - har haft mens fyra ggr efter förlossningen och de tre ggr jag har använt ägglossningstestet så har det visat äl på dag nio. Inte alltid så lätt att pricka in då sambon ligger borta och jobbar under veckorna. Men nu i söndags så hade jag äl, så vi får väl se - jag hoppas innerligt men försöker tänka att blir det så blir det (lättare sagt än gjort) :) Har kort cykel, 24 dagar, och en sådan här gång så är det ju positivt. Så nu väntar jag på Bim den 9 november.

• JeyLa

Någon mer som har bim snart? Hur går det för alla? Jag har bim på julafton.

Skillnaden den här gången är att jag har känt mig så otroligt trött i några dagar. Jag skulle kunna somna stående. Fick även ett rejält hugg på höger sida idag helt utan vidare. Brösten fortsätter att ömma fastän äl har passerat. Det känns annorlunda, fast jag vet inte.... När jag väntade dottern med nuvarande sambon så visste jag att jag var gravid tio dagar innan bim, hade grymt många symptom - och vi hade liksom bara sagt att "blir det så blir det", så jag letade ju inte efter symptomen eftersom jag inte räknade med att bli gravid så snabbt. Med sonen så hade jag noll symptom, jag testade ändå två dagar före bim, för att jag måste veta om jag var gravid, vilket jag då var.

Så det jag känner nu liknar ingen av de två graviditeter jag haft med sambon, så innerst inne så tror jag inte att jag är gravid....men man vill ju så gärna.

Det är dock första gången sedan september som jag inte behöver äta antibiotika mot uvi/bakterie i urinen. Det har kommit som ett brev på posten på mensens sista dag eller strax efter. Jag tror att det blev något tok då jag förlorade sonen i v 23 i juli - för så fort jag fick tillbaka mensen i september så började problemen. Men den här gången har jag alltså klarat mig, bara det känns otroligt skönt.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)