Inlägg från: Anonym (Cecilia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cecilia)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej!

Det här är nog en tråd för mig. Jag fyller 40 år om några veckor och har försökt få en sladdis i 1,5 år. Har två barn i skolåldern sedan tidigare. Ett missfall på vägen för ca ett år sedan. I början var det spännande men nu har jag börjat tappa hoppet om att det ska bli något. Än så länge fortsätter vi att försöka dock.

Har ni funderat på hur länge ni ska försöka? Eller kan ni tänka er att fortsätta hur länge som helst?

• Anonym (Cecilia)
    Nykär15 skrev 2016-01-10 17:31:07 följande:

Vi kommer försöka 6 månader själva, sen gå på ivf är planen om det inte tagit sig.

Har ni gjort någon utredning, kör äl-tester osv?

Hej! 

Ja, jag använder äl-test och det verkar som att jag har regelbunden äl, men det vill inte ta sig i alla fall. Vi kommer dock inte att gå vidare med IVF, det är vi eniga om. Vi vill väldigt gärna ha ett barn till men blir det inte så låter vi det vara. Jag skulle antagligen resonera annorlunda om jag hade en ny parter som inte hade barn sedan tidigare.

När fyller du 40? För mig är det bara en månad kvar och det är ju idiotiskt att stirra sig blind på just den gränsen men det är svårt att låta bli...
  • Anonym (Cecilia)
    dessan02 skrev 2016-01-10 21:38:14 följande:

Hej tänkte hänga med här om det går bra. Jag är 39 år och lyckades bli gravid men efter min nipt test så fick jag veta att jag har kromosom 21 på fostret. Och då var jag i vecka 13. Vi bestämde snabbt att vi ska abortera och jag fick tid om 4 veckor. Vidrigt att vänta så länge. Men redan efter några dagar så fick jag missfall. Så att det var väll tur i oturen. Jag blev skrapad.mem man är ledsen. Min barnmorska sa att det är inget som hindrar att jag inte kan försöka igen.risken är minimal. Men jag vet inte om jag vågar. Vill veta om ni har varit med om nått sånt och sen blivit gravida med friskt barn? Tacksam för svar

Vad tråkigt. Jag är chockad över att höra att du skulle fått vänta i 4 veckor, så sent i graviditeten som v.13. Det låter nästan inhumant. Tur ändå att du slapp gå och våndas.

Har själv ett missfall i 14:e veckan i bagaget men jag gjorde iofs inget test så jag vet inte om fostret var friskt eller inte. Hoppas att du vågar testa igen. Risken är ju som sagt minimal att det skulle hända igen, men hjärtat ska ju vara med också.
  • Anonym (Cecilia)
    Nykär15 skrev 2016-01-12 10:13:48 följande:

Igår var mensen helt borta...som jag längtat efter det! Har var helt tokigt jobbigt att undvika samlag hahaha. vi är vana vid att hålla på varje dag ju, vart lyx med spiralen att slippa mens! Så detta blir något att vänja sig vid...vi har ju inte vart avhållsamma precis under mensen, får bara vara lite mer uppfinningsrik. Första gången sen vi träffades för 9 månader sen som vi inte haft samlag på flera dagar. Endast hänt om vi vart ifrån varandra pga jobbresa innan...

Men iaf, igår så kände jag redan att det började ömma i magen igen...tänkte att jag börjar med ÄL-stickorna redan nu för jag vet ju inte säkert om detta var en riktig mens jag hade eller om den kom från att jag tog ut spiralen. Så jag ska försöka hitta min ÄL så jag vet var i cykeln jag är. Hade svagt utslag igår. Idag är det redan starkare och jag är ömmare. Gissar att jag kommer ha ÄL inom 2-4 dagar, vilket är tidigare än jag skulle haft om man helt räknar på den "mens" jag hade. Så nu får vi se vilken dag ägget släpper, så nyfiken på att se om kroppen funkar som den ska med ÄL. 

Kommer testa efter positivt utslag med för att se att det går ner igen. Det får gå några tester denna första månaden för att ha chans att hitta min rätta cykel. 

ÄL kommer dock inte missas, för nu när mensen är borta så kör vi på varje dag precis som vanligt. Känns skönt att inte behöva övertala mannen eller att känna man är tvungen för att det är ÄL. Aktivt sexliv passar mig perfekt :)

Haha. Låter ju toppen! Är man nykär är kanske det där med äl inga problem då. Jag och mannen har varit tillsammans i 15 år så vi är inte lika nykära... ;)  Varje dag pallar inte jag, men jag hoppas få till det ändå.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)