• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nr 3 på G

Vad kör ni för förberedelser och äter/dricker/gör för att maxa era chanser?

Ska man kanske försöka tvinga i sig lite tomatjuice då, hur länge, hur mycket  och när i cykeln ska man dricka det?
    Tycker INTE det är gott så gärna så lite som möjligt men vad gör man inte för att maxa chanserna. 

Ska även försöka gå ner lite i vikt och börja träna upp rygg och mage så inte det kraschar alldeles om/när jag blir gravid
     Annars är  "mitt val kvinna" det enda  jag tar i förebyggande syfte, kaffe, alkohol och mat man inte bör äta det får vänta tills jag plussat

• CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-09-10 16:59:54 följande:
    Vad kör ni för förberedelser och äter/dricker/gör för att maxa era chanser?

Ska man kanske försöka tvinga i sig lite tomatjuice då, hur länge, hur mycket  och när i cykeln ska man dricka det?
    Tycker INTE det är gott så gärna så lite som möjligt men vad gör man inte för att maxa chanserna. 

Ska även försöka gå ner lite i vikt och börja träna upp rygg och mage så inte det kraschar alldeles om/när jag blir gravid
     Annars är  "mitt val kvinna" det enda  jag tar i förebyggande syfte, kaffe, alkohol och mat man inte bör äta det får vänta tills jag plussat
    Jag har börjat med munkpeppar den här cykeln (mensen började ju häromdagen), tidigare har jag använt Royal Jelly. Testade inte om jag fick ÄL då, men cykeln blev lite stabilare och jag fick mycket bättre hy! Men blev inte gravid...

Jag har också kommit igång med träningen igen (har 10 kg övervikt), styrketräning 2 ggr/v, pilates 1 g/v och så ska jag se om jag orkar med ett spinningpass per vecka också. Tänker också på vad jag äter.

Förutom
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Förutom munkpeppar har jag också börjat med rosenrot. Mitt Val Kvinna har jag ätit länge.

• CinnamonGirl

Ni som har erfarenhet av just munkpeppar får gärna berätta om det!

• weeme

Har ingen erfarenhet av PMS (är ilsken ändå). I dag börjar jag pergotimekuren hoppas jag inte blir deppad av den! Ja, inte mer än vanligt då.

• Nellan02

Ja hur gör man nu då... fick brevet idag. jo hörde av mig till gyn läkaren ann Christin , jag hade förklarat att jag var orolig över bråcket. Det förstod hon väl , för det vart ett långt samtal vi hade risker fanns en hel del risker , men hon sa inte vad , jag frågade hon trodde jag skulle få ont ,.men det kan man ta reda på vilka mer risker som kan bli

sedan så hade jag övervikt , fettma skrev hon , jag väger under 90kg.J ag fick höra av mej direkt till smvc , direkt jag blir gravid , för att göra en allmän bedömning under graviditeten , jag får väl ringa smvc å fråga om riskerna, så hur gör man...

chansa , eller att låta bli !

• weeme

Ajdå, mycket att ta ställning till! Går det inte att åtgärda bråcket först? Vet att det kan göra vansinnigt ont när bråcket kläms under graviditeten, men det beror säkert på var/ vad man har för bråck!

Jag är också fet, är man kort och väger en del så hamnar BMI på fet väldigt lättFörvånad även om jag ligger i undre gränsen måste jag försöka bita ihop mot smärta och röra mig mer!

• lamiette

Det verkar vara några av oss som har några kilo extra. Jag har läst att det inte är helt bra för fertiliteten så jag tänkte även försöka (på ett hälsosamt sätt) att gå ned dessa (ca 10 kg). Skulle jag lyckas bli gravid blir det ju ändå extra tungt för kroppen. Jag tänkte minska på godis och socker samt köra 7 minutes exercise. Berätta gärna hur det går för er!

• Nellan02

jag kör viktväktarna funkar jättebra , 7kg ner jag äter inte deras mat så mycket. äter mycket grönsakerochochlite av pasta å potatis. mindre mackor godis 1gång/v , lite så det blir slut.

ett tips börjar med rejält med grönsaker sen äter du maten.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)