• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Sawgni

Har kort cykel 24 dagar, och provar munkpeppar och jättenattljusolja för första gången just nu, återkommer när jag vet resultatet om nån månad ;) Förhoppningsvis ett plus ! :D

• Feona

Tack snälla ni, jag stannar gärna kvar i tråden.

Instämmer med den som sa att det äntligen finns en aktiv tråd för oss 40+.

Håller starkt tummarna för fler plus i tråden!

Har haft svårt att få plus såväl i yngre åren som nu.

Har gjort massor med Ivf (ET och FET) med flera fina ägg utan att det genererat plus.

Nu efter 2,5 års syskonförsök blev det plus naturliga vägen :)

Fick inte riktigt ordning på att klistra in rätt så någon får gärna hjälpa mig.

Feona, 42 år, Västra Götaland, BF 7/5 -15 med 2a barnet, MA höst-12

Trevlig helg, kram

• Helenisen

En fråga om munkpeppar...googlade en snabbis, såg att det fanns lite olika varianter, vad har ni för någon? Droppar, tabletter, tips på sajt att beställa ifrån, eller hälsokostbutik/apotek? Lider av kraftig PMS, så det skulle inte skada om den tog udden av det. ;)

• weeme

Nu är det jag mittinatten igen, lugnt när alla sover..

Körde aftonbladets viktklubb en gång, det funkade då. Nu gick jag upp vid IVF-försöket och graviditeten, förra graviditeten gick jag ner 7 kg så det var lite oväntat. Att få veta att ens kropps ålder är typ -80 skulle sporra, haha, men 51 där är man ju snart Tyst.

Min dr sa att D-vitamin och folsyra är bra. Jag åt bidrottninggele men blev så illamående av det att jag slutade. Tomatjuice vore ingen uppoffring det älskar jag, speciellt Virgin mary! Som man känner sig emellanåt vore en extra bloody mary kanske ett alternativ, men inte nu när man ska boosta...

Min sega dator vågar jag inte göra någon lista med, men;

Weeme 44 år bor i västra Götaland och fick MA i augusti.

• Katt12

Helenisen, dropparna från body Store är bra, har testat själv och vet även andra som är nöjda.

• Jamtlandstaus

Jag tycker det verkar bökigt med droppar o kör med tabletter Munkpeppar. Beställde från vitaminbutiken.se om jag inte minns fel.

Jag är väl en riktig "pillertrillare" äter ganska mycket tillskott jämt; omega-3, D-vitamin, magnesium o Apotekets kvinna o nu oxå aspirin.

• Nr 3 på G
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

16/9  Jamtlandstaus, 43 år, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars

28/9  Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

30/9 ? Mira, 40, bor i Skåne, försöker få barn nr 3

6/10  Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

PoL, 41 år, Västra Götaland, BF 30/9 med 3e barnet

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Feona, 42 år, Västra Götaland, BF 7/5 -15 med 2a barnet, MA höst-12

Baby FÖDDA Baby

Hjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

Weeme 44 år bor i västra Götaland och fick MA i augusti.
  • CinnamonGirl

Jag har också köpt munkpeppar från Bodystore. Är droppar och tycker inte de smakar så illa som jag löst att folk tycker. Visst, det smakar inte gott heller... jag sveper det bara.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Nr 3 på G

Vågar inte laborera för mycket med munkpeppar och annat eftersom vi inte har haft några problem med att bli gravida men tänker däremot börja dricka tomatjuice och äta aspirin från ÄL och fram till BIM (eller till v 12  om jag blir gravid)

• Nellan02

jag är åxå från daalarna ;) , 43år. Tänker inte laborera med något. räcker att jag tittar på min karl

så blir jag gravid. Men jag hoppas att det hjälper er. kram på er!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)