• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Helenisen

Tack för tipsen om munkpepparn! :)

Får nog googla lite till då det råder delade meningar, men om jag känner mig själv rätt lutar det åt tabletter, det känns smidigare/lättare, iaf om man är lite halvlat och glömsk ;)

• Helenisen

Just det - kan nån lägga till mig på BIM-listan för oktober? BIM 3-4/10, 2:a barnet, 3:e försöket, 40 år precis fyllda :)

• Nr 3 på G
    BIM {#emotions_dlg.flower}

16/9  Jamtlandstaus, 43 år, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars

28/9  Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

30/9 ? Mira, 40, bor i Skåne, försöker få barn nr 3

3-4/10, Helenisen, 2:a barnet, 3:e försöket, 40 år precis fyllda :)

6/10  Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

PoL, 41 år, Västra Götaland, BF 30/9 med 3e barnet

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Feona, 42 år, Västra Götaland, BF 7/5 -15 med 2a barnet, MA höst-12

Baby FÖDDA Baby

Hjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

Weeme 44 år bor i västra Götaland och fick MA i augusti.
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-14 10:32:34 följande:
    Spottings börjar idag och t.o.m. lite mensvärk smile4.gif Så ingen bebis denna månad heller smile4.gifsmile4.gifsmile4.gif
    Vad trist Rynkar på näsan
  • CinnamonGirl
    Vi kämpar på allihopa!

Jag drömde i natt att jag var höggravid, och blev lite besviken när jag vaknade... Har drömt så här i flera års tid. Hoppas att munkpepparen har positiv effekt på min ägglossning. Tyvärr har den inte positiv effekt på vikten, har gått upp 0,5 kg den här veckan...
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym (Längtar efter barn)

Trist Jämtland...

Jag skriverit mig i tråden nästa v när jag ser om det vankas "normal" ÄL eller inte... Jag är lite vidskeplig i dessa sammanhang....

Boostar fortfarande med Efamol, zink, selen o folsyra

Sawgni ska bli intressant att höra vad din mp-Efamol mix ger för resultat.

• Sawgni

Ja, har ju så kort cykel så ev ägglossning väntas typ nu! Tar inga tester för vi har ju sex varje dag oavsett om vi försöker få barn eller ej :) däremot har jag äl-värk och det har jag inte haft på ett bra tag... Kan det vara tack vare pillerna tro, märks resultat om ca 15 dagar :)

Sex varje dag :) Wow!! Hur får ni till det o hur orkar ni? :)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)