• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Feona

Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)

• Helenan

Jämtlandstaus: Men ååå! Hur länge behöver du vänta på provsvaret? Det hade ju varit smidigt att få bort cystan bums så du inte behöver tänka på den sedan och kan fortsätta med bebisverkstaden. Skönt att det ändå lät positivt och att du inte fick graviditetsförbud.

Roligt att du också kom med här Jeanette! Om du har försökt i ett år så kan tar gyn-mottagningen emot dig för utredning om du så önskar. Bara så du vet. Här finns ingen tid att slösa. Man kan ju få lite hjälp på traven om det skulle behövas. Önskar dig lycka till.

Feona: så spännande! Tänk om det är två.... Huvudsaken att det ser bra ut så klart. Jag håller tummarna.

• weeme

Hoppas också på inga problem med cystan, den är säkert bara en förväxt äggblåsa?!

• Anonym (syskon om 4 år?)

Tittar in här lite. Är inte 40 än på 2 år och är gravid nu men längtar redan efter nästa barn haft lätt med de andra barnen men vet att det kan bli svårare om några år. Nog om mig.

Har småläst lite om olika preparat mm och såg nått om att chili ökar fruktsamhet. Nån mer som läst om detta eller testat att äta chili vid bebisverkstad?

• Sawgni

Nu är min ägglossning över iaf om jag nu haft nån ... Har alltid känt mina ÄL mycket tydligt men de sista tre månaderna har det varit lite sisådär :/ bara att hålla tummarna och hoppas nu :)

• Jamtlandstaus
    Jeanette 818 skrev 2014-09-16 22:06:28 följande:
    Hej!

Har följt tråden sen starten och hoppar nu in och gör er sällskap! Är 42 år och mamma till en liten tjej på två år! Längtar oerhört mycket efter fler barn och ett syskon till vår flicka. Har kämpat i snart 1 år utan plus... Ägglossning denna vecka så nu försöker vi igen!
    Välkommen hit, kul att vi blir fler som håller tråden levande, det behöver vi för vår situation känns inte helt vanlig! Hur lätt/svårt var det för dig att bli gravid förra gången?
    Feona skrev 2014-09-16 22:40:35 följande:
    Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)
    På nya versionen?
    Helenan skrev 2014-09-16 23:29:44 följande:
    Jämtlandstaus: Men ååå! Hur länge behöver du vänta på provsvaret? Det hade ju varit smidigt att få bort cystan bums så du inte behöver tänka på den sedan och kan fortsätta med bebisverkstaden. Skönt att det ändå lät positivt och att du inte fick graviditetsförbud.
    Fick aldrig något bättre svar än att "det där skall inte behöva ta så lång tid..." Så i min värld är det inom en vecka...
    Anonym (syskon om 4 år?) skrev 2014-09-17 00:15:10 följande:
    Tittar in här lite. Är inte 40 än på 2 år och är gravid nu men längtar redan efter nästa barn smile5.gif haft lätt med de andra barnen men vet att det kan bli svårare om några år. Nog om mig.
    Välkommen att kika in! Du är ju rena ungdomen jmfr med oss andra här

• Nr 3 på G
    Jeanette 818 skrev 2014-09-16 22:06:28 följande:
    Hej!

Har följt tråden sen starten och hoppar nu in och gör er sällskap! Är 42 år och mamma till en liten tjej på två år! Längtar oerhört mycket efter fler barn och ett syskon till vår flicka. Har kämpat i snart 1 år utan plus... Ägglossning denna vecka så nu försöker vi igen!

Välkommen kul med fler som kämpar
  • Freje

Välkomna alla nya.

Tråkigt att så många fått besök av tant röd, men bara ladda om och invänta ny äl. 

Själv var jag på inskrivning igår. Är nu i vecka 9 (8+2). Känns bra att ha klarat av det. Inväntar nu tid för KUB, både med förväntan och lite oro. Sist var det på KUB ul som det upptäcktes att grav avstannat i vecka 7. Men den här gången känns det lite annorlunda, mer symtom. Just nu älskar jag alla symtom jag har, tröttheten, ömma bröst och konstig mage   Blir även lätt illamående vilket jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter (en son på snart 4 år och ett MA).

Tänk att tiden fram till RUL kan gå så långsamt. Känns som om jag inte helt kan slappna av förrän dess.

Heja tjejer oavsett var ni ligger till.

Feona, ska hålla en extra tumme för dig imorgon

• Jamtlandstaus
    Själv var jag på inskrivning igår. Är nu i vecka 9 (8+2). Känns bra att ha klarat av det. Inväntar nu tid för KUB, både med förväntan och lite oro. Sist var det på KUB ul som det upptäcktes att grav avstannat i vecka 7. Men den här gången känns det lite annorlunda, mer symtom. Just nu älskar jag alla symtom jag har, tröttheten, ömma bröst och konstig mage smile5.gif   Blir även lätt illamående vilket jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter (en son på snart 4 år och ett MA).
    Roligt att läsa och minnas
    Hoppas KUB visar på tillfredställande resultat! O sen är det bara att vänta som är så jobbigt!
    Själv gjorde jag FVP och tillät mig inte känna mig gravid förrän det kom tillbaka med positivt svar Jättejobbig väntan och sedan vilken lättnad!!
  • Helenan

Vad skönt att du har så mycket symptom Freje, det brukar ju vara tecken på en stark graviditet. Nu sätter jag resten av texten inom parentes och tycker att ingen som är i början av sin graviditet ska läsa det för jag vill inte skrämmas.

(Hu, jag läste den långa tråden om KUB och väntan på svaren på fvp och mkp igår kväll och skrattade och grät om vartannat. Det var så hemskt med alla som fick fruktansvärda besked så jag nästan kände att jag inte vågar försöka bli gravid. Det känns som om vägen från ett plus till ett levande barn är så lång och smal så det nästan är omöjligt att komma dit. :-/  Jag tappade hoppet lite. )

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)