• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nellan02

har 5 barn vill sista. blir 44 då. Är man för gammal samma pappa till alla å vill sista han blir 52 näst år det gör ont i mångas ögon nu redan. , något man ska bry sig eller....

känns som att man har ögna på sig.....

• Sawgni

[quote=74030646][quote-nick]Nellan02 skrev 2014-09-20 19:58:54 följande:[/quote-nick]

har 5 barn vill sista. blir 44 då. Är man för gammal samma pappa till alla å vill sista han blir 52 näst år det gör ont i mångas ögon nu redan. , något man ska bry sig eller....

[/

Kör på! Är ju inte precis lätt att få barn i vår ålder märker jag, så mitt tips är att lev livet som vanligt. Njut av din familj och ha massa mys med din man bara för att ni älskar varandra. Blir det ett barn så var det meningen :) hoppa över allt pressande som ÄL och BIM och bara njut och va i nuet, det är i alla fall mitt tips :) blir det ett barn till så är jag övertygad om att ni fixar det trots bråck, åldern är jag inte ett dugg orolig över!

• Nr 3 på G
    Nellan02 skrev 2014-09-20 19:58:54 följande:
    Vill ni så kör!!! Era vänner står förhoppningsvis på er sida och alla andra kan man ju faktiskt skita i, dom kan skaffa egna liv istället för att lägga sig i mitt

Här har vi iaf gjort vad vi kunnat med sex på dag 8,10 och 13 så nu återstår bra väntan, 15 dagar till BIM 
  • Nellan02

Ni är för underbara , sawgni , å nr 3 påg. Ni har helt rätt.

jag hoppas innerligt att ni blir gravida nu , ni som kämpar.

Har det roliga nu så snart så får vi åxå börja.

• Nr 3 på G
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

16/9  Jamtlandstaus, 43 år, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars

28/9  Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

30/9 ? Mira, 40, bor i Skåne, försöker få barn nr 3

3-4/10, Helenisen, 2:a barnet, 3:e försöket, 40 år precis fyllda :)

6/10  Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

PoL, 41 år, Västra Götaland, BF 30/9 med 3e barnet

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Feona, 42 år, Västra Götaland, BF 7/5 -15 med 2a barnet, MA höst-12

Baby FÖDDA Baby

Hjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

Weeme 44 år bor i västra Götaland och fick MA i augusti.

Flyttar bara fram den här lite så vi har koll på oss, fick till en snabbis idag oxå men nu är väl ÄL över för den här gången så bara längta till oktober nu och hoppas att mensen inte kommer den här gången 
  • weeme

FL hackar och segar så jag inte kan skriva, men i dag är det lite lättare, ska se om jag kan läsa i kapp!

Jag har kört en pergokur men får ingen ÄL indikation. Stor suck. Nu är jag på dag 17 efter mens så sen har jag aldrig varit utan pergo ens. Har gyntid på onsdag, hoppas jag får något vettigt svar då. Bryter i hop en sväng och kommer igen? Är det oregelbundet för jag hade MA nyss? Eller är jag nu i klimakteriet...

Grattis till klappande hjärta, vilken härlig syn Feona!

• Nellan02

Vad härligt å höra för dej feona, å höra de tickande hjärtljud

nog är det väl mysigt att vara gravid , nått fint man bär på.

Å Grattis till er andra åxå. Freje å Pol . kram till er.

Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra. Önskar att jag hade lika bra självförtroende

som dej nr3 på g , att strunta i vad folk tycker och tänker. Vi får se vad som händer.

å jag vill tacka sawgni för att du skrev att vi fixar sig trots bråcket. Jag vart så glad

så det kom en liten tår av glädje. det är bara bråcket som är påverkan

har jag inte haft det då har nog vi legat i vi åxå. tack för en bra tråd som

inte dör ut som de andra har gjort. ;) ha en bra dag på er kram ;)

• Nr 3 på G
    weeme hoppas du får bra svar hos gyn Hjärta

nellan02 vad säger läkarna om just bråcket, fick du egentligen något ordentligt svar? 
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-09-22 23:39:13 följande:
    FL hackar och segar så jag inte kan skriva, men i dag är det lite lättare, ska se om jag kan läsa i kapp!

Jag har kört en pergokur men får ingen ÄL indikation. Stor suck. Nu är jag på dag 17 efter mens så sen har jag aldrig varit utan pergo ens. Har gyntid på onsdag, hoppas jag får något vettigt svar då. Bryter i hop en sväng och kommer igen? Är det oregelbundet för jag hade MA nyss? Eller är jag nu i klimakteriet...

Grattis till klappande hjärta, vilken härlig syn Feona!
    Min ÄL tog paus i två månader efter mitt senaste MA och läkaren sa att det helt klart berodde på MA som störde ut hormoncykeln. Jag har aldrig varit utan ÄL sedan jag började kolla 2009...
    Så du ska se att den är tillbaka snart igen!
  • Jamtlandstaus

Vad bra Nr 3 på G att du flyttade fram listan!
    Jag kommer skriva in min BIM så fort jag fort jag fått min ÄL, då har jag bättre koll på datumen borde bli 2-4 okt någonstans.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)