• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Sawgni

Jag provade kombinationen munkpeppar/rosenrot den här cykeln och det gick ju över förväntan! Kan ju iofs bara varit en slump :)

• CinnamonGirl
    Sawgni skrev 2014-09-28 11:24:54 följande:

Jag provade kombinationen munkpeppar/rosenrot den här cykeln och det gick ju över förväntan! Kan ju iofs bara varit en slump :)

Jag har ju också använt rosenrot. Så får väl hoppas att det tar sig även här.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-28 09:32:32 följande:

Kom precis på att detta är vårt 9:e försök att få en 4:a (har ju försökt i 16 månader men en del månader har ju gått bort pga av graviditeter och MF) och siffran 9 finns i alla 3 barnens födelsenr (0709, 0908, 1209) och vårt hus har nr 9 så visst borde det vara vår tur nu :D

Meeen vad händer med våra kroppar??? Vilken dag är du på nu?
    Bara 13 men ändå...
  • Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-09-28 11:16:40 följande:

Är på dag 22 idag, och fick fullt ös på fertilitetsmonitorn... en trea med ett ägg! smile1.gif Lite kul, har aldrig fått en trea på den. Har ju kört med munkpeppar sedan mensen kom och trodde först den var verkningslös... har ju läst så mycket här på FL att den ska göra att cykeln blir kortare. Det har den ju inte blivit men nu har jag, efter över ett års testande med fertilitetsmonitorn, förr fullt utslag. smile2.gif

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Härligt! Då håller vi tummarna lite extra nu då!
  • Nellan02

okej , börja fundera över vad är det nu jag har missat...

lycka till nu kör vi....

• Nr 3 på G
    CinnamonGirl skrev 2014-09-28 11:16:40 följande:
    Är på dag 22 idag, och fick fullt ös på fertilitetsmonitorn... en trea med ett ägg! smile1.gif Lite kul, har aldrig fått en trea på den. Har ju kört med munkpeppar sedan mensen kom och trodde först den var verkningslös... har ju läst så mycket här på FL att den ska göra att cykeln blir kortare. Det har den ju inte blivit men nu har jag, efter över ett års testande med fertilitetsmonitorn, förr fullt utslag. smile2.gif
    Kul!!! Då håller vi tummarna för att simmarna är på hugget idag då Tungan ute
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-28 16:54:22 följande:
    Bara 13 smile2.gif men ändå... smile5.gif
    Då är ju inte hoppet ute iaf
  • Nr 3 på G

Tät i näsan, vaga illamåendekänslor och somnade i soffan i eftermiddags, kan det vara dax nu eller bara inbillning igen

• Anonym (Mira)
    Nr 3 på G skrev 2014-09-28 20:13:06 följande:

Tät i näsan, vaga illamåendekänslor och somnade i soffan i eftermiddags, kan det vara dax nu eller bara inbillning igen

Håller tummarna för att det inte är inbillning och att tät i näsan inte är symtom på förkylning Nr 3 på GGlad.t

Själv tror jag äntligen jag haft ÄL och kan börja räkna ner till BIM. Höll nästan på att bli lite deppig ett tag för jag tyckte inte det hände något (tror det blev en cykel på sex och en halv vecka denna gång). Hoppas nu bara jag och sambon lyckades få till det tillräckligt och i vid rätt tillfälle.

Ni som har plussat (eller ni andra i era tidigare graviditeter) - när började ni märka några symtom?

• Anonym (Mira)

Förresten råkade ange mig vid mitt riktiga alias på BIM-tråden för en liten stund sedan... Är väl inte livsnödvändigt att vara anonym i denna tråd, men fortsätter att kalla mig Mira eftersom det var det jag började göra i tråden...

• Familjen Knasboll

Hej alla!
    ....här kommer jag... efter att ha tjuvläst alla 40+trådar om och om igen haha.
    Om bara nån månad blir jag just 40 (hurra!) och det enda som känns jobbigt med att bli äldre, det är att jag är rädd för att inte kunna få fler barn.

Är i startgroparna att börja försöka få en till liten Raring för min kropp har ÄNTLIGEN kommit igång efter senaste förlossningen. Min Minsta är 17 månader snart, så det var på tiden haha.

Fick dock ägglossningskänningar redan på dag 8 (!!!) nu efter första mensen sedan augusti 2012 (då jag blev gravid med Fyran), men kanske det tar ett tag innan kroppen riktigt fattat galoppen... Hade inte hunnit få hem några ägglossningstester så jag kollade aldrig av med dem, men min kropp var rätt så tydlig.
    Jaja, trots att jag är ivrig så kanske det är bäst att stilla min längtan ännu någon månad. Det är inte helt billigt eller smidigt att försöka få Barn som ensamstående. Många dyra resor ner till Danmark blir det minsann...

Ha det gott alla!

Enastående ensamstående Fyrbarnsmamma
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)