• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • CinnamonGirl
    Jeanette 818 skrev 2014-09-30 22:49:22 följande:

Tack för tips om var jag kan beställa munkpeppar! Har fixat det via hemsidan vitaminbutiken.se ikväll. När börjar ni ta den? I samband med mensen? Fortsätter ni efter ägglossning?

Den tas från mensens första dag tills du får ägglossning.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Har värsta mensvärken av och till nu. Antar att det beror på att jag (äntligen) fått ÄL...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Feona

Ååhhhh, nu håller jag tummarna :)

CinnamonGirl skrev 2014-10-01 13:13:33 följande:

Har värsta mensvärken av och till nu. Antar att det beror på att jag (äntligen) fått ÄL...

• Feona

Attans oxå! hoppas du har fel, det hade ju jag när jag va säker på att det va mensvärk ;)

Har skrivit i presentationstråden men det blev en massa stora mellanslag!? Men men det är läsbart :)

Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu 

• Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-10-01 13:26:47 följande:
    Attans oxå! hoppas du har fel, det hade ju jag när jag va säker på att det va mensvärk ;)
    Har skrivit i presentationstråden men det blev en massa stora mellanslag!? Men men det är läsbart :)
    Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu Gravid  Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag Obestämd
  • Feona

Ja, ofta har det varit en lång väntan utan hopp då plussen uteblev. Dock har jag haft tur och sluppit missfall och hoppas det får förbli så även framöver.

Nu till din fråga! När jag träffade min akupunktör sa hon att min livmoder är kall och att om ett ägg skall fästa och kunna växa i mig måste jag få en varm livmoder, mera blod och cirkulation. Hon pratade mycket lite svenska så en del saker hann jag aldrig riktigt uppfatta. Men det stora hela gick ut på blutsaft (öka blod), kanel va bra för njurar, äggstock eller livmoder...kommer inte ihåg men hon va väldigt noga med att jag måste dricka det. Köpte ett färdigt te på Ica men gjorde även min egen genom att koka två kanelstänger och en liten bit ingefära som jag sedan förvarade i kylen. Blandade den i den köpte teet när det va kokhett så blev det snabbt drickbart. Därför fick det även bli varm mat och dryck rakt igenom, hon tittade var gång på min tunga och kände på min puls och första gångerna såg hon direkt att jag inte följt hennes råd så efter det körde jag "all in" ;)

Nr 3 på G skrev 2014-10-01 13:56:26 följande:

Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu   Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag 

• Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-10-01 17:07:09 följande:
    Ja, ofta har det varit en lång väntan utan hopp då plussen uteblev. Dock har jag haft tur och sluppit missfall och hoppas det får förbli så även framöver.
    Nu till din fråga! När jag träffade min akupunktör sa hon att min livmoder är kall och att om ett ägg skall fästa och kunna växa i mig måste jag få en varm livmoder, mera blod och cirkulation. Hon pratade mycket lite svenska så en del saker hann jag aldrig riktigt uppfatta. Men det stora hela gick ut på blutsaft (öka blod), kanel va bra för njurar, äggstock eller livmoder...kommer inte ihåg men hon va väldigt noga med att jag måste dricka det. Köpte ett färdigt te på Ica men gjorde även min egen genom att koka två kanelstänger och en liten bit ingefära som jag sedan förvarade i kylen. Blandade den i den köpte teet när det va kokhett så blev det snabbt drickbart. Därför fick det även bli varm mat och dryck rakt igenom, hon tittade var gång på min tunga och kände på min puls och första gångerna såg hon direkt att jag inte följt hennes råd så efter det körde jag "all in" ;)
    Spännande :) 
  • Jamtlandstaus

Feona, vad kul att läsa om dig!! Du har verkligen legat i o glad är jag för att dina ansträngningar nu gett utdelning!!

Du är ju verkligen disciplinerad!

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-01 13:56:26 följande:
    Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu Gravid  Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag Obestämd
    Är du bara på dag 23 så skulle jag tro att det är annat än mensvärk...!

Har du kvar dina knepiga symtom?
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-01 21:35:33 följande:
    Är du bara på dag 23 så skulle jag tro att det är annat än mensvärk...! smile1.gif
    Har du kvar dina knepiga symtom?

Fortfarande tät i näsan, liten blodblandad flytning i morse men inget mer, molvärk i magen till och från :(
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)