• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nr 3 på G

Varför är det samma symtom på om mensen ska komma som tidiga graviditetssymtom??? Så korkat Obestämd Just nu är jag trött, grinig, ont i rygg och mage, ömma bröst och lite vagt illamående, är det som förra månaden bara en 25-dagarscykel så borde jag få mens i övermorgon och just nu känns det som att mensen är på väg Rynkar på näsan  men ska jag gå efter 28 dagar så är det ju betydligt längre kvar innan mensdax.

Gaaahh!!! Vill veta NU om jag ska ställa in mig på ytterligare en månads försök eller om jag ska skutta runt och jubla  Tungan ute

• Feona

Oj, nu hade det hänt mycket lovande saker i tråden. Länge leve munkpeppar och rosenrot, hejja er som kör kombon :)

Håller tummarna nu för de där plussen som vi väntar på!

Hoppas hoppas, mera plus åt folket :)

• Jeanette 818

Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom...😐 Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

• Jeanette 818

Var man köper munkpeppar menar jag...

Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:17:06 följande:
    Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom... Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

• CinnamonGirl
    Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:17:06 följande:

Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom...???? Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

Jag har frågat efter munkpeppar på många hälsokostbutiker men ingen har den. De har slutat, men jag vet inte varför och har inte fått nån ordentlig förklaring. Vet iaf att den finns som tablett hos Vitaminvaruhuset (nätbutik).
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu 

Vad tråkigt om mensen kommer för dig. Håller tummarna att den inte gör det!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Jamtlandstaus
    Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:18:25 följande:

Var man köper munkpeppar menar jag...

Munkpeppar eller agnus castus son det oxå heter hittar du företrädelsevis i nätbutiker. De finns i droppform eller tabletter. Googla så hittar du nog flera. Jag köper mina på vitaminbutiken.se.

Vissa fysiska välsorterade hälsokostbutiker har dom men har själv aldrig hittat dom i min lilla stad.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu Gråter

Jobbigt att du känner så!

Hoppas du har fel!!
  • Jeanette 818

Tack för tips om var jag kan beställa munkpeppar! Har fixat det via hemsidan vitaminbutiken.se ikväll. När börjar ni ta den? I samband med mensen? Fortsätter ni efter ägglossning?

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)