• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Feona

Längst upp i trådstarten hittar du första inlägget som Jamtlandstaus skrev.

Där skall du klicka på den blå meningen som lyder enligt nedan:

www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

Nellan02 skrev 2014-10-04 21:00:46 följande:

jag måste vara dumihuvudet jag fattar inte hur jag ska göra...

• Feona

Nr3 på G: så skönt att höra att du är på banan igen :) låter bra med CSN, massor med lycka till i kommande cykel nu.

Nellan02: hoppas du hittade Presentationstråden :)

• Helenan

Grattis Jeanette! Så roligt!!

Jag fick min mens idag och väldigt snart kommer min mans lediga månad och då ska jag hålla tummarna igen.

Väldigt intressant det där med "kall livmoder" Feona. Undrar om det är detsamma som dålig cirkulation fast  beskrivet på ett mer målande sätt? Underbart att det fungerade i alla fall. Jag tycker också att det är så synd att man (jag) i sjukvården inte får rekommendera alternativa metoder. Fast jag förstår såklart syftet men när det är sådant som inte är farligt och uppenbarligen fungerar dessutom, då skulle man vilja få säga något.

• weeme

Mens här! Känns skönt att den kom, nu på pergon så kör vi igen!!!

Har inte tänkt på något annorlunda då jag blivit gravid, då jag blev gravid spontant var det ÄL sticka för att orka ha sex tre gånger medans jag jobbade livet ur mig typ. Nu är det lugna gatan och inte tusan blir jag gravid.

Dr vågar väl inte föreslå saker som inte är testade verifierade och statistiska hundra gånger om kanske?

Ps. jag orkar inte ens läsa presentationstrådarna eftersom min dator segar så in i bänken på FL kan knappt byta sida i tråden eller scrolla. Bläääää. 

• Jamtlandstaus
    Jeanette 818 skrev 2014-10-04 08:00:29 följande:

Jag är gravid, kan knappt förstå att det är sant!! Efter ett års försök kommer äntligen ett plus! Har väntat på mensen hela veckan och haft alla symptom på det. Men igår hade jag ingen aptit och kände mig lite illamående så då började tankarna rusa runt. Och idag har jag testat med positivt resultat!! Måste vara alla andra pluss i denna tråd som smittat av sig smile1.gif

Grattis!!! å inte hann du använda monitorn eller munkpepparn heller!
  • BackinBlack

Grattis till plusset!

Jag har inte hunnit vara inne så mycket och det står att det är 310 nya inlägg som jag nog inte kommer kunna läsa allihopa.

Här har vi iaf kommit fram till att vi båda verkligen vill ha en fjärde. Är på fjärde dagen med min mens så sen får vi se om det "tar sig" eller inte.

• Nr 3 på G
    BackinBlack skrev 2014-10-05 11:33:52 följande:
    Grattis till plusset!

Jag har inte hunnit vara inne så mycket och det står att det är 310 nya inlägg som jag nog inte kommer kunna läsa allihopa. smile2.gif

Här har vi iaf kommit fram till att vi båda verkligen vill ha en fjärde. Är på fjärde dagen med min mens så sen får vi se om det "tar sig" eller inte.
    Kul när båda vill lika mycket från början var min man lite skeptisk till en nr 4:a men sa väl ok, men efter första missfallet så blev han jätteledsen och upptäckte att han vill lika mycket som jag så ibland stämmer det att  "inget ont som inte har något gott med sig" !
    Vi ligger ju ungefär lika i cyklerna då, fick min mens i torsdags men har oftast bara en cykel på 26 dagar, nu har jag börjat med rosenrot så får se om den blir ännu kortare eller längre Kyss
  • Feona

Även jag hållarna tummarna inför kommande cykel :)

Du har nog rätt om dålig cirkulation, det va ibland svårt att förstå min akupunktörs svenska men hon lyckades ändå förklara och förmedla sig så hennes budskap gick fram. Det kan säkert ha något med det att göra så kroppen behövde mer blod och cirkulation. Kan varm lagad mat och dryck göra så cirkulationen kommer igång? Jag förstår att det finns regler om vad som får nämnas inom vården men förundras ändå över avståndstagandet. Kram kram

Helenan skrev 2014-10-04 23:30:27 följande:

Grattis Jeanette! Så roligt!!

Jag fick min mens idag och väldigt snart kommer min mans lediga månad och då ska jag hålla tummarna igen.

Väldigt intressant det där med "kall livmoder" Feona. Undrar om det är detsamma som dålig cirkulation fast  beskrivet på ett mer målande sätt? Underbart att det fungerade i alla fall. Jag tycker också att det är så synd att man (jag) i sjukvården inte får rekommendera alternativa metoder. Fast jag förstår såklart syftet men när det är sådant som inte är farligt och uppenbarligen fungerar dessutom, då skulle man vilja få säga något.

• Nr 3 på G

När ska man börja testa med ÄL-stickor, jag har ju kort cykel oftast 26 dagar och tror jag brukar ha ÄL dag 9-10 men vill ju inte missa och börja för sent, kan dag 7 vara ok tror ni eller?

Knasigt det där med alternativa metoder, oftast så hävdar ju läkarvetenskapen att det "bara är placeboeffekt" Ja men varför skulle det då vara farligt att rekommendera det om det värsta som kan hända är att inget händer ? Visst finns det rent lurendrejeri där man försöker lura cancersjuka att sluta med cellgifter och käka sallad istället men det är ju inte riktigt på den nivån man oftast är.

Tur att man kan googla nuförtiden Tungan ute

• weeme

Google och FL is da shit!

Ska se om datorn tillåter ikappläsning i dag då..

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)