• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus

Om jag skulle vara det skulle dom hålla uppsikt över den sa doktorn.

Nu vaknar jag upp med molvärk så spottings kör väl igång idag o sedan mens i morrn... Var väl önsketänkande

• Nr 3 på G
    Anonym (P) skrev 2014-10-11 18:51:39 följande:
    Kan du inte jobba mer redan nu? Eller hitta nåt annat jobb så du ökar på SGI-grunden?
    Ja har en heltidsanställning men har själv valt att ta tjänstledigt 50% för att vi inte får våra scheman att gå ihop annars men över våren/sommaren går vi för dag på mitt jobb så då brukar jag gå upp till 100% från maj-sept  så det är inget jätteproblem egentligen, blir bara problem med barnpassningen om jag börjar jobba 100% tidigare men i värsta fall får väl maken ta föräldrapenning i 1 månad så jag hinner få "rätt" tid
  • Feona

Mira: Hoppas hoppas att du får ett starkt fint plus snart. Jag va helt säker på att mensen skulle komma när jag fick mitt plus. Hade precis samma känsla som vid mensvärk, först strax efter ÄL sedan uppehåll några dagar och sedan kom värken tillbaka innan BIM. Tror inte jag skulle kunna kunna skilja på värken som varit de månader jag varit gravid och de månader jag inte plussat. Håller tummarna:)

• Feona

Hoppas ni mår bra allihop, får läsa ikapp lite då vi haft gäster hemma sedan i fredags har jag inte hunnit kika in som vanligt. Så skönt att få slappa idag! Igår hade jag sådan kraftig kramp i magen att jag blev orolig ett tag, tänk om det inte står rätt till i magen? Fick säga till gästerna att jag fått urinvägsinfektion då jag knappt kunde stå och gå vissa stunder. Så skönt att jag skall till Barnmorskan imorgon! Har molande värk i magen som tom krampar och kniper ibland, stundvis gick set över i ryggen och jag fick svårt att stå upprätt. Vad kan det vara? Min första oro va missfall, sedan tänkte jag att jag hade gaser i magen, förstoppning eller kan det vara foglossning? Ååhhhh så oroande men idag har det lättat lite och det endast är lite ömt. Hoppas ni får en fin söndag allihop, kram

• Nr 3 på G

Förstoppning och gaser kan ju göra riktigt ont men foglossning känns ju inte på det viset, hoppas det bara är växtvärk och gaser och att BM kan lugna dig imorgon <3  Kraaaaam

• Nr 3 på G

Fortfarande ingen stegring bara ett jättesvagt streck på ÄL-testet, dag 10 idag 

• TheElfa

Ska ha ÄL på torsdag ( hmm... ons- fre nån gång), så nu blir det att köra igång ordentligt!!!

• TheElfa
    Nellan02 skrev 2014-10-11 20:36:44 följande:

Ni som är gravida nu . Har man tjocka flytningar nä man väntar barn i nörjan

På graviditeten. Jag minns inte.. jag har då inga ömma bröst , bara haft

Mensvärk. men inte att jag hade ont precis , ah vi får se till veckan om min mens

Kommer

Tja...det kan vara ett symptom att ha tjocka vita flytningar. Det hade jag...
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)