• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nr 3 på G

Inga positiva nyheter från någon? Ni är väl några som närmar er BIM nu eller?
    Jaja inget utslag på ÄL-test än så vi får se om/när det är dags att jaga livet ur gubben ;)
    Har åtminstone kommit igång med träningen nu, varit på gymmet 3 ggr den här veckan och hållit mig ganska bra med maten så nu hoppas jag att vikten börjar sega neråt istället för uppåt och att ryggen blir stark nog för en graviditet igen :) Känner nästan för att INTE försöka få plus den här månaden för att hinna komma en bit längre i min må bra kamp. Plus att om jag hoppar över den här månaden så passar det bättre med jobbet och min SGI men TÄNK OM detta är vår månad oxå missar vi den :/

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-11 10:58:05 följande:

Jaja inget utslag på ÄL-test än så vi får se om/när det är dags att jaga livet ur gubben ;)
    Har åtminstone kommit igång med träningen nu, varit på gymmet 3 ggr den här veckan och hållit mig ganska bra med maten så nu hoppas jag att vikten börjar sega neråt istället för uppåt och att ryggen blir stark nog för en graviditet igen :) Känner nästan för att INTE försöka få plus den här månaden för att hinna komma en bit längre i min må bra kamp. Plus att om jag hoppar över den här månaden så passar det bättre med jobbet och min SGI men TÄNK OM detta är vår månad oxå missar vi den :/

Bra gjort med träningen! Skulle du bli gravid hinner du ju träna o bli starkare en bra tid. Det lilla pyret växer ju inte så fort...

Hur menar du att icke-gravid en månad till skulle vara bra för SGI??
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-11 10:58:05 följande:

Inget positivt här ännu, men har ju inte BIM förrän på måndag. Kunde inte hålla mig och testade i onsdags, men det var negativt.

Dock har jag haft mensvärk sedan ÄL, vet inte vad det kan betyda... den har varit lättare och kommit och gått. Jag brukar ha ganska kraftig mensvärk som sätter in ett par dagar innan mensen och slutar nån dag efter att den kommit.

Det hör till saken att jag inte haft ägglossning under tiden jag kört med fertilitetsmonitor (sedan sommaren 2013), och man ska tydligen kunna ha kraftig mensvärk om man får mens utan ÄL.

Men den 29/8 hade jag fullt utslag på monitorn och var dessutom extra kelsugen. Så det känns som mensen kan komma ändå denna månad, och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka att jag haft mensvärk sen ÄL...
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Rekommenderar den nyutkomna boken Hormonbibeln - hormonoptimering för den moderna människan av Martina Johansson. Mycket läsvärd!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Nr 3 på G

Jag jobbar bara 50% fram till 1 maj och blir jag gravid nu så får jag antagligen gå hem ungefär då med graviditetspenning men från 1 maj till 31 aug jobbar jag 100% så då räknas ju SGI på det men skulle jag bli gravid tidigare får jag väl prata med chefen och gå upp i tid redan i april istället

• Anonym (P)
    Nr 3 på G skrev 2014-10-11 18:09:41 följande:

Jag jobbar bara 50% fram till 1 maj och blir jag gravid nu så får jag antagligen gå hem ungefär då med graviditetspenning men från 1 maj till 31 aug jobbar jag 100% så då räknas ju SGI på det men skulle jag bli gravid tidigare får jag väl prata med chefen och gå upp i tid redan i april istället

Kan du inte jobba mer redan nu? Eller hitta nåt annat jobb så du ökar på SGI-grunden?
  • Nellan02

Ni som är gravida nu . Har man tjocka flytningar nä man väntar barn i nörjan

På graviditeten. Jag minns inte.. jag har då inga ömma bröst , bara haft

Mensvärk. men inte att jag hade ont precis , ah vi får se till veckan om min mens

Kommer

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-11 18:09:41 följande:

Sånt där är en djungel tycker jag

Men om du inte jobbar 50% pga sjukdom så kan du ju gå upp på 100% o ta ut semester i april. För är det snart dags för födsel då så har du ju ändå föräldraledighet att ta ut för sommaren
  • Jamtlandstaus

Jag rev köket i onsdags o har sedan dess varit tung-andad. Det dammade rejält när jag knackade bort kaklet.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera idag... då monitorn lade av o jag köpte "fristående" ÄL-test som skall tolkas...tänk om jag ändå hade ÄL o jag missade att tolka rätt?? Är beräknad att ha mens på tisdag o jag har inte en tillstymmelse till spottings...mådde lite illa igår kväll...jag har köpt en "ny" monitor o jag har inte haft en tanke på att jag skulle kunnat bli gravid ens denna månad (förrän idag)... Var tung-andad vid mina senaste graviditeter.

Då operationen är planerad till tisdag så får jag nog ändå lov att ta ett test innan dess om utifall att...

• Anonym (Mira)

Ingen aning hur det är ligger till för min del. Kunde inte hålla mig i morse utan gjorde ett test. Läste av det efter fem minuter som det stod på förpackningen. Tyckte mig inte kunna se någon som helst tillstymmelse till positivt streck. La undan den, men tittade sedan på den igen lite senare och då finns där ett ljust streck. Vet att man inte ska läsa av (just denna varianten) senare än efter fem minuter så vet ej om detta är ett falskt positivt test eller ett väldigt tidigt sant positivt test... Har känt mig gravid i dag till större delen av dagen (molvärk och att det är något som händer i kroppen där inne), men vet inte om det är på riktigt eller jag inbillar mig för jag går runt och känner efter så mycket. Väntar ett par dagar och om inget annat hänt gör jag ett nytt test då. Jag har inte gett upp hoppet ännu i alla fall.

Var bortbjudna på middag i kväll och i vanliga fall så dricker jag gärna vin på sådana middagar som det naturligtvis bjöds på även i dag. Som tur är ska vi på simskola 07.50 i morgon bitti så jag sa att jag inte ville ha något då jag skulle upp och köra så tidigt i morgon. "Ja men ett glas kan du ju ta i alla fall det är ju så många timmar tills i morgon bitti" sa ju karl i huset...

Jamtlandstaus skrev 2014-10-11 21:56:20 följande:

Jag rev köket i onsdags o har sedan dess varit tung-andad. Det dammade rejält när jag knackade bort kaklet.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera idag... då monitorn lade av o jag köpte "fristående" ÄL-test som skall tolkas...tänk om jag ändå hade ÄL o jag missade att tolka rätt?? Är beräknad att ha mens på tisdag o jag har inte en tillstymmelse till spottings...mådde lite illa igår kväll...jag har köpt en "ny" monitor o jag har inte haft en tanke på att jag skulle kunnat bli gravid ens denna månad (förrän idag)... Var tung-andad vid mina senaste graviditeter.

Då operationen är planerad till tisdag så får jag nog ändå lov att ta ett test innan dess om utifall att...

Vad händer om du är gravid Jamtlandstaus? Kan operationen vänta i 9 månader eller kan de göra operationen även om du är gravid?
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)