• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Anonym (Gammal mamma)

Alltså jag är Pie de limon. I min förvirring vet jag inte vilka trådar jag skrivit i med vilket namn och ibland båda.

Helenan:
    Håller med om den långa smala vägen. Först bli gravid (vilket verkar "lätt för mig", blivit oplanerat/helt otippat eller eft 1-3 försök). Men sen...

Steg 1: i livmodern eller inte (haft X). Steg 2: stanna kvar livsdugligt dvs ej tidigit missfall (nu haft MA). Steg 3: KUB.
    och ev flera steg till m fvp, mkp mm med svåra beslut. Som tur är har jag inte kommit dit.
    Gjort KUB en gång (med son nr 2 och det blev fina siffror).

Vägen till en baby är lååång... men jag vill prova vägen igen om min make vill.

• TheElfa

Hmm...Hade ju mens för 2 veckor sen (eller ja, jag blödde lite under 3 dgr), men nu är jag fundersam...
    Ska eg ha ÄL nu, men inga ÄL-symptom (nej jag använder inte stickor), och haft lite mensvärk de senaste 2 dagarna, samt fått lite spänningar i brösten. 
    Eg är det inte läge att bli gravid, och lite smått hoppas jag att det inte är nåt, men jag är fundersam...
    Anledningen till att jag inte vill att det skall ha tagit sig nu är att jag har jobb till 12 Juni och det vill jag inte behöva bryta, så om det kan hålla sig till efter det vore det ju bra...Flört

• Feona

Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)

Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.

Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.

Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?

Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.

Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/

• Anonym (Mira)
    Feona skrev 2014-09-17 21:08:07 följande:

Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)

Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.

Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.

Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?

Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.

Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/

Feona - vad jobbigt med att gå och få en infektion i handen just nu... Förresten, står det något om att antibiotikan ska undvikas under graviditet på förpackningen/bipacksedeln? Gör det inte det så ska det väl inte vara något som helst bekymmer gissar jag (?)

Vad roligt att läsa om er som har plussat och är på väg eller har varit på inskrivning!

Kom nu att tänka tillbaka till jag sist var i den situationen och önskar jag själv vore där snart, men här verkar det inte vara så att kroppen har så bråttom som huvudet på mig... Inga ÄL-symtom i sikte (det var dock så länge sedan jag hade ÄL då jag ätit minipiller i många år så kommer knappt ihåg i vilken utsträckning jag brukar ha ÄL-symtom, men några måste jag väl ändå ha?), utslag ett par dagar på ÄL-test, men det var inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket någon gång så tolkar det som negativt ... Usch, vad tråkigt när det inte händer något.
  • Nr 3 på G
    TheElfa skrev 2014-09-17 20:49:42 följande:
    Hmm...Hade ju mens för 2 veckor sen (eller ja, jag blödde lite under 3 dgr), men nu är jag fundersam...
    Ska eg ha ÄL nu, men inga ÄL-symptom (nej jag använder inte stickor), och haft lite mensvärk de senaste 2 dagarna, samt fått lite spänningar i brösten. 
    Eg är det inte läge att bli gravid, och lite smått hoppas jag att det inte är nåt, men jag är fundersam...
    Anledningen till att jag inte vill att det skall ha tagit sig nu är att jag har jobb till 12 Juni och det vill jag inte behöva bryta, så om det kan hålla sig till efter det vore det ju bra...Flört
    Herregud människa ta ett G-test Flört hade aldrig kunnat hålla mig 

VUL; KUB och RUL är ju både spännande och skrämmande och alldeles alldeles underbart , hoppas verkligen att allt bara ser bra ut för er 
  • Anonym (Gammal mamma)

Härligt m alla plus och gravsymtom!

Lycka till allihopa!

Feona: Ska tänka som du om det blir plus en gång till = postiivt och försöka släppa ångest inför den första tiden m alla undersökningar etc. Så sant att bättre njuta och TRO på graviditeten!!

• CinnamonGirl

Är på dag 12 idag och har börjat med ÄL-tester, ingen stegring ännu, och inga känningar. Hoppas dock att munkpepparen ska ha fungerat, men det visar sig väl om några dagar.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Nellan02

ja ha , hur gör man nu då , barn eller inte.fast jag har

bråck , hjälp hur ska man göra...

• Nr 3 på G
    Nellan02 skrev 2014-09-18 12:26:04 följande:
    ja ha , hur gör man nu då , barn eller inte.fast jag har
    bråck , hjälp hur ska man göra...
    Är det det ni verkligen vill så kör....

Lyckats få till lite mys idag oxå  (så mys dag 8 och 10 ;) ) bara att hålla tummarna nu
  • Nellan02

är så rädd för att det ska göra så ont , ja vi får se vad det blir..

Lycka till nu nr 3 på g å alla ni andra som försöker bli gravida.

önskar själv att jag inte hade detta bukväggsbråck :(

trevlig kväll på er. ;)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)