• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-15 00:52:51 följande:
    Det verkar som att oktober är min högerkrokar månad då båda mina barn blev till då!
    Tack vare munkpepparn som förkortade denna cykel så verkar det dessutom möjligt att ha moon connection och ÄL samtidigt smile2.gif

Kommer inte ihåg nu vem av er som åt zink o selen, vad är de mineralerna viktiga för?
    Hahaha högerkrokar ;) Isf får jag väl vänta på ett plus tills nov/dec eftersom alla mina 3 barn precis fyllt år :D
  • Nr 3 på G

Känns som att ÄL är på ingång, lite molvärk & sugen på det mesta synd bara att maken jobbar 14-02 idag och imorgon sen 2 nätter efter det Obestämd

• Helenan

Äsch, LinneaSvea och Jämtlandstaus att ni fick mens! Min kom för några dagar sedan och jag som varit orolig att jag skulle bli jätteledsen tog det riktigt bra. Nu tog jag ju ett gravtest någon dag innan och det var negativt (egentligen var jag mest orolig för att bli jättedeppig då) så det var ingen överraskning med mens. Mest stönigt att jag har mått illa i ett par veckor och så är det bara "inbillning". Det är vansinnigt irriterande att bli lurad av sin egen kropp på det viset.
    Jag hoppas ni plussar nästa månad. Min man jobbar utomlands varannan månad så för mig är detta en "pausmånad". Jag hoppas någonstans att han ska börja längta lika mycket efter en sladdis som jag, när han är borta och har mycket tid att tänka.  

• Anonym (Längtar efter barn)

Högerkrokar Hahaaaa trodde du refererade till höger äggstock. Själv känner jag mera aktivitet och resultat från den sidan.

Jag är den som knaprar zink o selen.

Zink är bra för hormonbalansen o speciellt för progesteronet. Bra för de som har haft mf.

Selen tar jag i form av paranötter. Räcker med 1-2 st per dag. Selen är bra antioxidant o speciellt bra för friska ägg o spermier (vi har även kromosomskador i bagaget)

• Jamtlandstaus
    Anonym (Längtar efter barn) skrev 2014-09-15 12:15:18 följande:
    Högerkrokar Hahaaaa trodde du refererade till höger äggstock. Själv känner jag mera aktivitet och resultat från den sidan.

Jag är den som knaprar zink o selen.
    Zink är bra för hormonbalansen o speciellt för progesteronet. Bra för de som har haft mf.
    Selen tar jag i form av paranötter. Räcker med 1-2 st per dag. Selen är bra antioxidant o speciellt bra för friska ägg o spermier (vi har även kromosomskador i bagaget)

Tack! Några tillskott till kan man ju alltid ta
  • Jamtlandstaus
    Helenan skrev 2014-09-15 11:38:53 följande:

Äsch, LinneaSvea och Jämtlandstaus att ni fick mens! Min kom för några dagar sedan och jag som varit orolig att jag skulle bli jätteledsen tog det riktigt bra. Nu tog jag ju ett gravtest någon dag innan och det var negativt (egentligen var jag mest orolig för att bli jättedeppig då) så det var ingen överraskning med mens. Mest stönigt att jag har mått illa i ett par veckor och så är det bara "inbillning". Det är vansinnigt irriterande att bli lurad av sin egen kropp på det viset.
    Jag hoppas ni plussar nästa månad. Min man jobbar utomlands varannan månad så för mig är detta en "pausmånad". Jag hoppas någonstans att han ska börja längta lika mycket efter en sladdis som jag, när han är borta och har mycket tid att tänka. smile1.gif  

Typiskt! Tänk att man tror man känner sin kropp... :-/
  • Nr 3 på G

Blev nyss jättedeppig efter att ha läst i en bok att om man redan har haft 3 MF så är risken för ett till 50% Gråter känns bara hopplöst just nu vill ju ha en bebis till NU!!!! 
    Känns som att den här månaden är hopplös eftersom maken jobbar som han gör den här veckan när jag har ÄL + att mina föräldrar är här hela veckan men får se om vi hinner snika till oss en snabbis nånstans

• weeme

Skicka ut dem med barnen vettja!!! I andra änden av stan så hinner ni. En snabbis alltså.

Min mens var ovanligt riklig, men det satt ju hinnor kvar från graviditeten så det var nog därför. Tog slut som den skulle utan att småblöda länge i allafall, skönt! Kan knappt fatta att jag nyss var gravid, snälla goda vem som helst ge mig en bebis nu! Eller, ge oss alla varsin, minst en var!

• Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-13 15:43:31 följande:

jag är åxå från daalarna ;) , 43år. Tänker inte laborera med något. räcker att jag tittar på min karl

så blir jag gravid. Men jag hoppas att det hjälper er. kram på er!

Härligt!! Så hade jag nog varit som ung eftersom jag blev gravid två veckor efter jag slutade med p-piller då jag träffat sambon och ville bli gravid. Men så kom alla missfallen dårå. Hade nog varit bättre med några färre år på nacken.

Väntar på en riktigt fin ÄL denna vecka, det är min önskan för nu. Önskade man hade ultraljude hemma och ett receptblock kanskeDemon. Ha en lyckosam vecka alla!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)