• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-10 16:57:54 följande:

är du gravid nr 3 som väntar nr 4.... :)

Nix tyvärr inte ;)
  • Nr 3 på G

Och nu var det jag som glömde kryssa :D

Skönt att man inte är ensam om att vara en "tjockis" vi får väl försöka peppa varandra lite.
    Jag har varit överviktig i stort sett hela mitt liv men just nu är jag fruktansvärt otränad oxå och det är jag inte van vid att vara men det är inte lätt att hitta tid till träningh med 3 barn sen jobbar både jag och mannen skift så jag är ganska ofta ensam med alla barnen men det måste bli en förändring för så här vill jag varken må eller se ut och frågan är hur kroppen skulle må av en graviditet oxå :( nej krafttag nu med motion och mat, första delmålet är -5 kg så jag kommer under 80-strecket

• Freje
    Anonym skrev 2014-09-09 23:00:05 följande:
    Hej tjejer
    Så mycket ni varit med om och så jobbigt det måste vara att gå igenom detta.
    Känner mig lite nervös inför VUL nästa vecka, skall få komma dit på torsdag.
    Då bör jag vara i v 7. Förstår att det är lite kritiska veckor och hoppas innerligt att allt går bra.
    Har nog ätit lite för myckte för byxorna börjar redan bli trånga och jag som skall i festblåsan om bara någon dag!
    Tänker på er och hoppas fler snart får ett fint plus. Kram kram

Skönt att du får komma på vul, och förhoppningsvis se ett litet hjärta picka Glad
    Själv hade jag länge funderingar på att boka in ett privat, men har avstått. Nästa vecka ska jag på inskrivning är då i vecka 9. Sen väntar KUB. Då hoppas jag få se något litet pyre.

Ni andra följer jag med spänning och håller mina tummar för er. Kan inte lämna tråden då det äntligen finns en tråd för oss lite äldre med aktivitet i
  • Anonym (Längtar efter barn)

Thea jag har precis som du haft mycket PMS. Det har känts direkt från ÄL både fysiskt o psykiskt. Jag har hela tiden trott att det är hormoniell obalans pga ålder. Svårt att åtgärda. Blev tipsad om Efamol (jättenattljusolja) o läste på. Den ska minska obalansen med sina omega fetter.

Man ska inte ta detta efter ÄL eller som gravid.

Jag följde rekommendationen att ta 3/dag första tiden (alltså mens-ÄL för mig) o sedan vanlig omega 3 efter ÄL.

Första månaden fick jag massor med blåmärken, fina naglar o glansigthår.

Andra cykeln tog jag 1-2/ dag till ÄL.

Den månaden mådde jag toppen runt ÄL och plussade. Tyvärr blev dét mf som slutade blöda för 1 v sedan.

Mår du skit mellan ÄL o PMS så kan jag verkligen rekommendera att prova på Efamol. Sen är vi så himla olika så det kanske inte funkar för dig

• Anonym
    Freje skrev 2014-09-11 08:21:39 följande:

Skönt att du får komma på vul, och förhoppningsvis se ett litet hjärta picka Glad
    Själv hade jag länge funderingar på att boka in ett privat, men har avstått. Nästa vecka ska jag på inskrivning är då i vecka 9. Sen väntar KUB. Då hoppas jag få se något litet pyre.

Ni andra följer jag med spänning och håller mina tummar för er. Kan inte lämna tråden då det äntligen finns en tråd för oss lite äldre med aktivitet i
    Ni som är gravida får gärna hänga kvar och ge oss andra lite hopp :)

Kan vi inte ha någon form av lista med allas BF, BIM, osv?
  • Nr 3 på G

Anonym skrev 2014-09-11 09:01:24 följande:
    Ni som är gravida får gärna hänga kvar och ge oss andra lite hopp :)

Kan vi inte ha någon form av lista med allas BF, BIM, osv?
    Menar du ungefär en sån här??? denna använde vi i tråden som jag var med i när vi försökte få nr 3 :) och jag kan bara hålla med om att ni som är gravida gärna får vara kvar i gruppen.

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

6/10 Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

Baby FÖDDA Baby

Hjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta   

Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-10 21:39:11 följande:

Ja hur gör man nu då... fick brevet idag. jo hörde av mig till gyn läkaren ann Christin , jag hade förklarat att jag var orolig över bråcket. Det förstod hon väl , för det vart ett långt samtal vi hade risker fanns en hel del risker , men hon sa inte vad , jag frågade hon trodde jag skulle få ont ,.men det kan man ta reda på vilka mer risker som kan bli

sedan så hade jag övervikt , fettma skrev hon , jag väger under 90kg.J ag fick höra av mej direkt till smvc , direkt jag blir gravid , för att göra en allmän bedömning under graviditeten , jag får väl ringa smvc å fråga om riskerna, så hur gör man...

chansa , eller att låta bli !

Oj vad svårt, jag hade nog försökt få någon mer att titta på bråcket i första hand för att få mer info om det och sen försökt gå ner lite i vikt samtidigt som man försöker bli gravid
  • Nr 3 på G

Nu var det jag igen *grrr* byter tillbaka igen till gamla familjeliv, blir tokig på detta

• Sawgni

Bra förslag! Skriver in mig så vi har lite koll på varandra :)

28/9 Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

Gravid BF Gravid

Baby FÖDDA BabyHjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

• Nr 3 på G
    Sawgni skrev 2014-09-11 10:36:48 följande:

Bra förslag! Skriver in mig så vi har lite koll på varandra :)

28/9 Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

Gravid BF Gravid

Baby FÖDDA BabyHjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

Ser att du bor i Dalarna, då är vi ju nästan grannar Flört
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)