• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus
    Nellan02 skrev 2014-09-07 15:53:50 följande:

Hur länge kan man hålla på å göka efter äl , vi hsr bara haft turen att det har tagit , inte för skryta.

utan mer tur skulle jag vilja säga. Säger lycka till , till er som kämpar.

ni ska nog se att det blir bra snart. kram på er. ;)

Inte helt säker på att jag förstår vad du skriver här; har du fått positivt gravtest?
  • Anonym

nej , inte än. men jag läste på en hemsida där det stod att äl kunde vara typ 10 dagar efter.

tyckte det lät mycket. rätta mej om jag har fel

• Jamtlandstaus
    Anonym skrev 2014-09-07 21:30:30 följande:

nej , inte än. men jag läste på en hemsida där det stod att äl kunde vara typ 10 dagar efter.

tyckte det lät mycket. rätta mej om jag har fel

Standardcykeln man brukar prata om är 28 dgr, ÄL på dag 14 men långt ifrån alla har denna cykel!

Vet inte riktigt hur du menar, 10dagar efter vaddå?
  • weeme

Jag hoppas så klart på pergon men inser att ovitrelle hade varit grejen..

Inte bara jag som har kort cykel, men jag är "gravid" varje månad efter ÄL till mens dvs. kanske tio dagar max. Den som lever på hoppetDemon

• Nellan02

jo enligt min kvinnokalender är jag mest säkrad att bli gravid i 4 dagar. t ex om jag har mens den 18 september då vakr jag mest lämplig att bli gravid 3-7 oktober

men när man vet på ett ungefär när man ska ha den kan man ju köra2-3 dar innan i och med att de lever några dagar. sen då när ägglossning är i gång hur många dagar håller den på för att veta

hur många dagar man ska köra på så att säga. , förstår du nu hur jag tänker.. , har aldrig brytt

mej tidigare , utan blivit nu.. när det ev ska bli den sista.

• Nr 3 på G

Känns definitivt som att mensen är på ingång Rynkar på näsan ont i mage och rygg så bara bita ihop igen då och ta nya tag om när den är över.

Nellan02 jag har en ganska kort cykel (oftast 26 dagar) och vi brukar börja försöka ha sex iaf varannan dag från dag 7 till dag 14 för att inte missa ÄL, jag brukar ha min på dag 9-10  (tror jag, har aldrig använt ÄL-test).

Men det brukar väl stå 3-4 dagar före ÄL och max 2 dagar efter om man ska ha nån chans

• CinnamonGirl

Fick spotting igår kväll, och i natt kom mensen igång på riktigt. Men det är bara ta nya tag och hoppas på ägglossning om två veckor! Påbörjade en kur med munkpeppar och rosenrot idag till frukosten. Jag kommer ta munkpeppar 3 glas/dag (det är den flytande varianten; 20 droppar/glas) och rosenrot 2 tabletter/dag. Fler som kört en kur som denna? Kör man till ägglossningen med båda, eller hur länge?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym (thea)

jahapp migrän idag...då kommer nog mensen snart det är alltid ett säkert tecken.....studiedag för barnen också så det känns verkligen tjohoo att inte må bra...

• Anonym

Vad tråkigt för er som kämpar. , men ge inte upp tjejer fortsätt å kämpa kram på er

mvh Nellan 02

• Nr 3 på G

En rask promenad så kom mensen igång ordentligt så nu är det bara att vänta några dagar sen på´t igen ba´ Foten i munnen så den här månaden är jag nere på en 25 dagars cykel

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)