• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-05 21:23:53 följande:

Har helt gått tillbaka till den gamla versionen, hittar bättre, slipper kryssa och det är mycket enklare att redigera :) iaf om man som jag använder datorn vet inte om den nya funkar bättre på telefonen

Idag fick jag iaf mina g-test så nu får vi se hur länge jag lyckas hålla mig har ju inte helt 100% regelbunden mens utan den pendlar mellan 25-29 dagar så om jag går på en kort cykel så är onsdag BIM, tycker mig känna en välbekant "tyngd" i nedre delen av  magen men jag har ju lyckats lura mig själv förr Foten i munnen åååå denna väntan! Andra tecken som börjar dyka upp men som lika gärna kan vara PMS är humörsvängningar, fick nyss ett utbrott på ungarna och innan idag satt jag och grät för att det var en fin låt på radion, fullständigt normalt beteende Tungan ute

Vi håller tummarna att just dessa är gravsymtom!!
  • Anonym (Mira)
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-06 14:07:41 följande:
    Många av dagens brieostar är pastöriserade, har du kollat den du åt? Kanske var den det å då är det superlungt!

Risk för Listeria är ju liten ändå, så mest troligt är det lugnt ändå.
    Jag är inte så orolig för osten jag åt, mest en liten fundering... (fast så kanske man inte ska säga för då händer det väl något...)(sedan så ska man ju avstå dessertost vare sig de gjorda på pastöriserad mjölk eller opastöriserad. Anledningen är att listeriabakterien kan finnas i omgivningen och kontaminera osten efter pastöriseringen. Listeriabakterien kan leva och tillväxa i dessertost, vilket den inte kan i hårdost.)
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mira) skrev 2014-09-06 15:34:08 följande:
    Jag är inte så orolig för osten jag åt, mest en liten fundering... (fast så kanske man inte ska säga för då händer det väl något...)(sedan så ska man ju avstå dessertost vare sig de gjorda på pastöriserad mjölk eller opastöriserad. Anledningen är att listeriabakterien kan finnas i omgivningen och kontaminera osten efter pastöriseringen. Listeriabakterien kan leva och tillväxa i dessertost, vilket den inte kan i hårdost.)
    Oj, är det så. Jag som åt dessertostar som var pastöriserade när jag väntade dottern :-/

Vilken tur att ingen listeria fanns i dom!
  • weeme

Mens här också 6-7 dagar efter eventuell ÄL. Kort cykel, jajamän!! Om jag nu hade ÄL. Kände inte den, känner inte att jag har mens heller. Har alltså tappat känseln helt, bläää. Nu ska jag i allafall starta pergotime denna månad, så mensen är inte bortkastad, jag är inte i klimakteriet än weheee!

Har ett paket apotekets ÄLtest ska ta dem denna månad. Köpte när ett apotek här la ner och reade ut. De är bara en vanlig sticka, men tänkte att det kanske är bra att testa en ny sort.

Jag har börjat sälja av bebissaker, när sista är såld kanske jag är gravidSkrattande (får gömma lite så det går snabbare). Ååå jag längtar efter att få vara kissenödig jämt, få stora bröst, inte orka en trappa på tre steg. Ja, man kan längta ihjäl sig. Undrar om jag kommer få uppleva det igen.

• Nellan02

vi är inte alls gamla vi 71or , jag är åxå 71a som har bukväggsbråcket. hade jag inte haft detta , har nog jag vart gravid. min kompis syrra är 47 å ska få sitt 7e

barn , visst man få väl blickar från 20åringar men jag jag känner mej bara mer å mer mogen att få barn. själv har vi 5 underbara barn 4 flickor 1par av dom är tvillingar ;) å en pojk. så vi får väl se hur det blir , vill såååå gärna ha en sista ;)

• Nr 3 på G

Idag känns det hopplöst, inga symtom alls just nu :( Men mensen närmar sig iaf nu så snart vet jag kan bara hoppas så länge

• Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-06 14:01:11 följande:
    Låååångt kvar till BIM smile4.gif Har varit förkyld denna veckan o då haft bitter smak i munnen, lite tungt att andas, vita flytningar, känner mig varm...ja så ni förstår ju vad man osökt hoppas på... Å det är ju oxå symtom på förkylning...arghh
    Nåja, lever som ogravid tills annat bevisats. Håller mig borta från gravtest innan BIM riskerar annars låsa mig tror jag, veta får man ju ändå :-/
    Har nu fått återbesökstid för att kolla cystan, hoppas dom hittar något annat trevligt i stället! smile1.gif
    Använder CB-monitorn o hade ju ÄL redan dag 10-11 så väntan på BIM är lång!
    Så jobbigt när man letar symtom och dom har har kan bero på flera orsaker, är oxå förkyld sen är frågan är det PMS eller graviditetstecken så 3 olika möjligheter till att man mår som man gör mellan varven fast som sagt just idag är jag bara snorig och hostig :(
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-09-07 01:14:09 följande:

Mens här också 6-7 dagar efter eventuell ÄL. Kort cykel, jajamän!! Om jag nu hade ÄL. Kände inte den, känner inte att jag har mens heller. Har alltså tappat känseln helt, bläää. Nu ska jag i allafall starta pergotime denna månad, så mensen är inte bortkastad, jag är inte i klimakteriet än weheee!

Har ett paket apotekets ÄLtest ska ta dem denna månad. Köpte när ett apotek här la ner och reade ut. De är bara en vanlig sticka, men tänkte att det kanske är bra att testa en ny sort.

Jag har börjat sälja av bebissaker, när sista är såld kanske jag är gravidSkrattande (får gömma lite så det går snabbare). Ååå jag längtar efter att få vara kissenödig jämt, få stora bröst, inte orka en trappa på tre steg. Ja, man kan längta ihjäl sig. Undrar om jag kommer få uppleva det igen.

Tycker det låter hoppfullt, hoppas pergon gör nytta!!

Jag brukar oxå undra om man får uppleva allt en gång till...
  • Helenan

Aha! Man ska köpa tamponger såklart! Att jag inte tänkte på det själv. Det ska jag göra i morgon. 

Jag mår så illa så jag blir galen. Inte så där kräk-illa utan mer som "ge mig genast något att äta annars blir jag aggressiv!". Jag har också en kort cykel, 21-25 dagar. Idag är jag på dag 22 och inget tecken på mens men inga bättre graviditetstecken heller. 

Jag kollade tempen i morse men hittade inte min vanliga icke-digitala termometer som jag vet exakt vad den brukar visa när jag är gravid och när jag inte är det. Nu hittade jag en digital och den visade på "mens inom ett dygn". Suck. Jag tänker inte köpa test än för som någon annan så klokt sa: jag lever på hoppet så länge inte mensen kommer.

• Nellan02

Hur länge kan man hålla på å göka efter äl , vi hsr bara haft turen att det har tagit , inte för skryta.

utan mer tur skulle jag vilja säga. Säger lycka till , till er som kämpar.

ni ska nog se att det blir bra snart. kram på er. ;)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)