• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-08-31 23:55:33 följande:

Ja precis, detta va första gången jag provade det och jag började vid mens, cd1.

Läste någonstans att det även kunde hjälpa till äggblåsan på något sätt och efter tre år utan någon vidare framgång kände jag att jag inte hade något att förlora.

Jag har läst att många börjar runt ÄL tror jag och tar 1/3 dels tablett men jag valde 1/4 dels tablett istället då det känns bättre för mig.

Tar den var morgon med övriga vitaminerna:) och det verkade fungera!!! PS har även druckit tomatjuice ett glas senaste 5 veckorna så dom två sakerna är väl det nya för denna cykeln när plusset kom.

Hoppas du fick rulla runt ordentligt i sänghalmen ;)

Jodå här har vi nöjesåkt, haha Nu är det bara att hålla tummarna.

Det där med tomatjuice har jag läst förut här på FL med vad gör det för nytta egentligen? Går det lika bra att smaska i sig tomater? Älskar tomatjuice men glömmer bort att köpa det jämt o så är jag lite dålig på att ta mig tid till frukost på morgnarna.
  • weeme

Virgin mary varje kväll, mums!! Eller vad det är bloody marys motsvarighet heter utan alkohol.

• CinnamonGirl

Använd den gamla versionen av FL, då slipper ni problemet med att bli anonyma.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • LinneaSvea

Halloj alla!

Då håller vi tummarna nu jamtlandstaus, vi ligger ganska lika tror jag, fick utslag på ÄL-stickan i söndagsmorse, kryddade det med en ovitrellespruta. Tyvärr fick vi bara till det i söndagskväll, vi hade behövt gårdagen också men jag somnade som en gris före sambon samt att han gnällde över att det sved eftersom hans svamp inte var riktigt borta i söndags . Jag får vara glad för det lilla! Hur många ggr fick ni till det jamtlandstaus??

Ha en härlig dag!

• Anonym

Ja, jag är en av dom som älskar Bloody Mary. En gång fick jag i mig hela 7st i väntan på ett försenat flyg, nu får jag nöja mig med den där Virgin varianten ;)

Jag har för mig att det skall lugna ner el balansera immunförsvaret men jag är osäker. Men även där kände jag att det inte fanns något att förlora. Jag har dock svårt att ta den på morgonen så det blir efter jobbet när jag lagar mat, ibland toppar jag den med en selleri!

Oj så gott!!!

Jamtlandstaus skrev 2014-09-02 00:48:28 följande:

Jodå här har vi nöjesåkt, haha Nu är det bara att hålla tummarna.

Det där med tomatjuice har jag läst förut här på FL med vad gör det för nytta egentligen? Går det lika bra att smaska i sig tomater? Älskar tomatjuice men glömmer bort att köpa det jämt o så är jag lite dålig på att ta mig tid till frukost på morgnarna.

weeme skrev 2014-09-02 11:27:12 följande:

Virgin mary varje kväll, mums!! Eller vad det är bloody marys motsvarighet heter utan alkohol.

• Feona

Ja, ni har säkert räknat ut att det va Feona som va anonym ovan, vår leta fram den gamla versionen:/

• Anonym (Mira)

Jaha cd 8 i dag för min del. Fler som är i ungefär samma cykelstadie? Det går framåt även om det går långsamt, men just nu är det tur för sambon är bortrest ett par dagar.

Har som sagt var ingen aning om hur lång cykel jag har. Tog 35 dagar från att jag slutade med minipiller till första mens denna gång. Tog 46 dagar när jag slutade med minipiller förra gången då barn nummer två skulle tillverkas och därefter hade jag cykellängder på 32, 36 och 38 ungefär tror jag innan det tog sig. Tänkte dock utgå från 28 dagar som kanske är genomsnittet (för att inte missa även om cykeln med stor sannolikhet är längre än 28 dagar) så tänkte börja med ÄL-test från och med torsdag + försöka öka upp mängden sex... Har man sex tillräckligt ofta behöver man ju inga ÄL-test, men problemet är att i veckorna är jag ofta så himla trött när barnen gått och lagt sig att jag relativt ofta inte är så upplagd för sex.. + tycker det är ganska spännande med ÄL-test...

• Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-09-02 15:30:09 följande:

Halloj alla!

Då håller vi tummarna nu jamtlandstaus, vi ligger ganska lika tror jag, fick utslag på ÄL-stickan i söndagsmorse, kryddade det med en ovitrellespruta. Tyvärr fick vi bara till det i söndagskväll, vi hade behövt gårdagen också men jag somnade som en gris före sambon samt att han gnällde över att det sved eftersom hans svamp inte var riktigt borta i söndags smile5.gif . Jag får vara glad för det lilla! Hur många ggr fick ni till det jamtlandstaus??

Ha en härlig dag!

Haha, tänk vilka personliga detaljer vi delar med oss av här på FL

Vi verkar ju ligga väldigt lika i fas, jag fick max stegring sön+mån o vi fick till det båda dagarna dock ingen gång dagen innan. Kunde ju aldrig drömma om att ÄL skulle ske redan på dag 10!

Tror att munkpepparn påverkar.

Vet inte om jag missade eller men visst var du å kollade äggblåsor i fredags? Var det då du fick otrivelle, har du haft det förut? Verkar det på annat sätt än pergo?
  • Sawgni

Här är det två dagar kvar till BIM... Känner just ingenting, vare sig att mesen är på g eller att nåt annat har bosatt sig i magen, lär väl bara smälla till och mensen kommer torsdag kväll/fredag :/

• LinneaSvea

Jamtlandstaus, ja, visst är det härliga detaljer .
    Ovitrelle är en spruta som man kan ta om man har en stor äggblåsa enl VUL eller precis när man fått utslag på ÄL-stickan. Den hjälper till så att ägget verkligen släpper, dvs den har inte samma funktion som Pergo som ska stimulera äggbildningen utan den tar man när man har en fin äggblåsa för att den verkligen ska släppa. Nackdelen är att när man tagit sprutan så får man fullt utslag på ägglossningstestet och det kan hålla i sig i 10 dagar så det är liksom ingen idé att ta en ÄL-sticka dagen efter som du gjorde denna gången för den kommer att visa fullt utslag efter sprutan.

jag har jätteångest för att vi bara fick till det en gång denna månaden när jag verkligen gjort allt... Nu börjar jag dessutom redan som vanligt få min molvärk som brukar sätta in ett par dagar efter ägglossning så det är väl kört som vanligt.... Jäklar vad jag vill ha ett plus!!

Ha en härlig dag!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)