• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • weeme
    Anonym skrev 2014-08-31 12:46:42 följande:
    Haha, inte ovanstående för Cinnamongirl han med ett inlägg men det innan det..
    Suck. Ok ska försöka komma ihåg att jag måste klicka i mitt namn i denna tråden, det hoppar till anonym igen. Knepigt?!
  • CinnamonGirl
    weeme skrev 2014-08-31 12:45:47 följande:

Men nu är jag anonym igen?! Är det så att jag aktivt måste välja att inte visas som anonym i vissa trådar? Är inte så haj på FL. Det är alltså jag som skrev ovanstående. Vet inte hur man korrigerar inlägg heller, eller om man ens kan det?

Det verkar som man aktivt måste välja om du ska visas under ditt alias eller vara anonym, annars vissas du anonymnt.

Verkar inte som att man kan korrigera inlägg?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym

De flesta förstår nog att det är du som är Anonym i inlägg 127, weeme.

• Anonym
    CinnamonGirl skrev 2014-08-31 12:45:04 följande:

Jag och karln har sexat var och varannan dag i tre veckor nu. Jag är på dag 28 idag och har tyvärr inte fått utslag för ÄL. Använder fertilitetsmonitorn från Clearblue och har haft två markeringar i 12 dagar, imorse sjönk den till en markering.

(Fertilitetsmonitor ger 1 markering = inte fertil, 2 markeringar = "ÄL på gång", 3 markeringar = peak... ja ni fattar *ler*)

Jag blir lite nerslagen, men kommer naturligtvis komma igen. Hoppas nu bara mensen kommer som den ska, så jag får börja med munkpeppar.

Testar du en eller två gånger per dag? Jag testar en gång men det är få gånger jag fått kraftigt utslag (två starka streck) det senaste året. Alla GYN sa att det inte betyder något för det har varit ÄL ändå bara det visar högre någon dag, men nu tvivlar jag då jag med en gång blev gravid då jag tog ovitrelle i våras. Nu har jag funderat ännu mer och är säker på att jag inte lossar... Buhu! Kan det ändå vara så att du haft ÄL men inte prickat peaken? Om den nu är kort som jag läst på att den kan vara...

Pepp!
  • weeme

MEN grrrrr ovanstående skrev jag men glömde klicka i min signatur. Varför?!?!! Blir det så?

• weeme
    Anonym skrev 2014-08-31 12:50:24 följande:

De flesta förstår nog att det är du som är Anonym i inlägg 127, weeme.

Jag blir snart tagen för Troll.Förvånad
  • PoL
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

Yippeee! Grattis
  • PoL
    weeme skrev 2014-08-31 12:53:19 följande:
    Jag blir snart tagen för Troll.Förvånad
    *fniss* lr så tackar vi dig för underhållningen ingen fara!
  • TheElfa
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

Åååh grattis! Vad roligt!!! Håller tummar och tår för att allt går bra!Solig
  • Anonym (thea)

yay grattis till plus feona..

och välkommen ni nya och tack för underhållningen här ovan...alltid kul när det inte drabbar en själv haha...själv måste jag klicka i anonym eller sign annars skickas inte inlägget..men jag kör via datorn.....

jag är med i klubben VågaVägraPlatta

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)