• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • PoL

Mini: det låter iaf lovande. Det bästa du kan göra är att prata med din gyn, de kan hjälpa dig med information o kolla läget!

• LinneaSvea

TheElfa, nej, vad tråkigt! Jag undrade just hur det gick för dig?? Fasen också, det som verkade så lovande. Vi får hoppas att det stämmer att man har lättare att bli gravid efter ett missfall. Nu håller vi tummarna!

själv är jag mest nedstämd just nu. Tror inte jag har någon äggblåsa denna månad eftersom jag inte får äta Pergo, ska kolla VUL på fredag (cd 13) om det finns något...

Jag hoppas så att vi alla ska få plussa snart som vi kämpar!!

Ha en bra dag!

• Anonym

Håller med dig, hoppas oxå alla får plus.

Så vi kämpar, fixar och trixar. Har gjort allt jag har i min makt nu men ändå verkar den envisa mensvärken dyka upp såhär innan mens. Nu är det mer frågan om när och vilken dag den kommer denna perioden. Känns i hela kroppen att den är på väg, ganska svårt att fokusera på annat nu. Jag kan deppa med dig så blir vi två iallafall. Håller tummarna på fredag, kram kram

LinneaSvea skrev 2014-08-25 11:38:00 följande:

TheElfa, nej, vad tråkigt! Jag undrade just hur det gick för dig?? Fasen också, det som verkade så lovande. Vi får hoppas att det stämmer att man har lättare att bli gravid efter ett missfall. Nu håller vi tummarna!

själv är jag mest nedstämd just nu. Tror inte jag har någon äggblåsa denna månad eftersom jag inte får äta Pergo, ska kolla VUL på fredag (cd 13) om det finns något...

Jag hoppas så att vi alla ska få plussa snart som vi kämpar!!

Ha en bra dag!

• Feona

Ja just det, det va den där bocken igen. Det va bara jag som svarade dig LinneaSvea!

• Freje

Hej tjejer. Jag hoppas att fler gör mig sällskap med ett plus snart. Nu är det en vecka sen jag plussade, och det börjar sjunka in att vi väntar smått igen. Förutsatt att allt går vägen den här gången. Enligt uträkningar så är jag på vecka 5+2 idag. Symtom hittills är en enorm trötthet och ömma bröst.

Försöker verkligen tänka positivt men en liten oro finns där. Vill inte gå igenom ett missfall igen. Tror inte vi gör fler försök om detta inte går hela vägen.

Nä, bort med dumma tankar. Här och nu är jag gravid och tänker njuta av det. Glad

Håller mina tummar att fler pigga simmare och ägg möts i denna tråd.Flört 

• TheElfa
    Freje skrev 2014-08-27 14:08:12 följande:

Hej tjejer. Jag hoppas att fler gör mig sällskap med ett plus snart. Nu är det en vecka sen jag plussade, och det börjar sjunka in att vi väntar smått igen. Förutsatt att allt går vägen den här gången. Enligt uträkningar så är jag på vecka 5+2 idag. Symtom hittills är en enorm trötthet och ömma bröst.

Försöker verkligen tänka positivt men en liten oro finns där. Vill inte gå igenom ett missfall igen. Tror inte vi gör fler försök om detta inte går hela vägen.

Nä, bort med dumma tankar. Här och nu är jag gravid och tänker njuta av det. Glad

Håller mina tummar att fler pigga simmare och ägg möts i denna tråd.Flört 

Håller tummar och tår för att allt går bra! Glad
  • PoL

Freje, håller tummarna att allt går bra mf är ju nåt de flesta oroar sig för, men har man varit med om ett mf är det långt svårare att koppla av, upplever jag.

Låter som att du har en bra inställning! Heja!

• Jamtlandstaus

Jag hoppas vi är många som SNART får joina dig som gravida Freje!!

Själv är i den händelselösa tiden mellan mens o ÄL.

Läste i någon tråd här på FL om Moon connection; det går ut på att en gång i månaden är det extra gynnsamt att bli gravid o då bäst om man har ÄL samtidigt. Det har med månen att göra. Månen skall vara i samma stadie som den var när man själv föddes (det kan man hitta på nätet). Jag kollade mig själv o jag har ingen sådan ÄL förrän i mars 2015... De påstår dessutom att man kan bli gravid dessa dagar även om man inte har ÄL... Jag kollade även de datum där jag lyckats bli gravid...ingen av dom var moon connected Haha, tänk vad mycket tok det finns!

• Anonym (thea)

kämpar på för att hänga med dig Freje håller tummarna för plus i sept nu...

och jag (vi) är inne på er linje...blir det missfall igen tror jag inte vi provar mer för själen orkar inte...beundrar er som kämpar efter flera missfall...det orkar jag inte...och framförallt inte mannen som tog det mkt hårdare än både jag och han trodde han skulle göra....

• Feona

Freje: Håller tummarna att allt går fint och fler i tråden kan få njuta av en graviditet snart.

Jamtlandsstatus: måste nog kolla upp min Moon Connection tid, tokigt men har inget att förlora;)

Just nu känns det som den längsta väntan ever! Har haft mens värk i över 1,5 vecka nu så den borde komma vilken dag som helst. BIM på fre och vill nu bara få det överstökat så jag kan börja om igen. Vänta, vänta, vänta och blir påmind var dag om att mensen är påväg. Pust!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)